Syndicate-utvecklaren räds inte shooter-motståndet

Robot
Syndicate-utvecklaren räds inte shooter-motståndet

Darkness- och Riddick-utvecklaren fattade det omtvistade beslutet att göra Syndicate till en shooter eftersom det är den genren de bemästrar.

#ea, #starbreeze-studios


Medlem
Syndicate-utvecklaren räds inte shooter-motståndet

Det hade varit roligare med ett klassiskt Syndicate därför att spelvärlden svämmar över av FPS-spel. Även om detta blir bra hade det varit roligare med något annorlunda och nåt vi inte ser så mycket av.

Medlem

Lycka till med att få pengar till det... det enda som säljer nuförtiden är ju FPS...

Medlem

Otroligt trött på FPS, det är samma skit om och om igen, inte ens någon som försöker göra något annorlunda inom genren.

Inaktiv

Ja om de vill mörda franchisen på samma sätt som de håller på att göra med X-com så go ahead.

Medlem

Ser verkligen fram emot Syndicate, om något så har det iaf den snyggaste HUDen sedan Republic Commando

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Det hade varit roligare med ett klassiskt Syndicate därför att spelvärlden svämmar över av FPS-spel. Även om detta blir bra hade det varit roligare med något annorlunda och nåt vi inte ser så mycket av.

Precis!

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Lycka till med att få pengar till det... det enda som säljer nuförtiden är ju FPS...

Du har fel!

Medlem
Skrivet av Friberg:

Otroligt trött på FPS, det är samma skit om och om igen, inte ens någon som försöker göra något annorlunda inom genren.

Det har jag sagt i ett par år nu.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Ja om de vill mörda franchisen på samma sätt som de håller på att göra med X-com så go ahead.

Och vi får sämre spel

Medlem
Skrivet av Brandter:

Ja om de vill mörda franchisen på samma sätt som de håller på att göra med X-com så go ahead.

Fast nu håller de även på att utveckla en mer klassisk variant av X-com.
http://www.xcom.com/enemyunknown/index.html

Jag hoppas på att det blir.

Medlem

Genrevalet är ju inte själva problemet. Det är att det inte är Syndicate längre.

De hade kunnat göra ett Syndicate i FPS. I Originalet släpptes du ner i en bit av en öppen stad där du hade frihet att utföra dina uppdrag på ditt sätt. Detta hade man kunnat göra som ett FPS också.

Nu verkar de ha gjort det till vilken linjär korridorsshooter som helst, med lite tuffa och uppfinnelserika sätt att ta kål på dina fienden. Men sådant kan lätt bli gammalt, om de inte lyckats göra utförandet mycket enkelt att genomföra.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Det hade varit roligare med ett klassiskt Syndicate därför att spelvärlden svämmar över av FPS-spel. Även om detta blir bra hade det varit roligare med något annorlunda och nåt vi inte ser så mycket av.

Borde väl finnas ett antal remakes till er Hardcore Fans där ute? Med tanke på hur gamla spelet fungerar är det väl ganska självklart att det inte kan göras så, de vill ju åtminstone kunna gå plus med försäljningen..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

FPS FPS FPS... Hur fasen kan folk fortfarande vara så köpsugna på FPS?

Inaktiv

Men för i jävla helvete! Kan inte EA sluta vara så jävla beroende av att synas?! Idag är de ju typ överallt och "kräver" att de ska vara spelutgivare till "alla" spel. Pengaberoende någon? Nu tappade jag alla förhoppningar om Syndicate, då det antagligen blir enbart Origin-exklusivt. EA tog ju till exempel bort Crysis 2 från Steam efter att spelet hade funnits på Steam i några månader. Skandal!

Battlefield 3 skulle komma ut på Steam, men det kom ut på Origin istället. Det störde mig också något så enormt!

Medlem

Melee > Pistol > Shotgun > Machinegun > Heavy/auto shotgun > Assault Rifle > > Rocket/Grenade launch > Påhittvapen > Fin


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Ser högst mediokert ut. Väldigt besviken på att de gjorde om fantastiska Syndicate till ett FPS.

Medlem

De är duktiga utvecklare och tillhör en av favoriterna men jag väntar fortfarande på något som får mig att känna att spelet de utvecklar är Syndicate, än så länge har jag inte fått den känslan. Är säker på att de kommer göra ett bra spel men något Syndicate kommer det inte att vara mer än till namnet verkar det som.

Personligen har jag inget emot att de gör Syndicate i första person men då gäller det också att de tar vara på det som gjorde Syndicate till ett roligt och annorlunda spel. För mig handlar Syndicate om kontrollen av ens agenter samt "övertalandet" av civila och fiende agenter samt stora öppna ytor och coola vapen som man forskade fram. Men det som främst gjorde att jag gillade det var att det var en utmaning, Syndicate var inget lätt spel den saken är klar. Good Old Games har sedan några dagar originalet, rekommenderas till de som klarar av den föråldrade grafiken och vill köra ett annorlunda spel som till skillnad från de flesta nya spel ger en ordentlig utmaning (American Revolt tillägget får originalet att verkar lätt i jämförelse).

Medlem

FZ håller syndicate i nästa intill totalt mörker. När de kommer med en "nyhet" så är det två meningslösa Q&A rader. Istället för att nämna t.ex att det kommer ett coop demo snart. Vilket är en riktig nyhet.

Här är lite information och åsikter om spelet från folk som testat Syndicate:
http://www.youtube.com/watch?v=Jt6sAtiyduM

Coop demo trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=8IMWusRsFJw

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Genrevalet är ju inte själva problemet. Det är att det inte är Syndicate längre.

De hade kunnat göra ett Syndicate i FPS. I Originalet släpptes du ner i en bit av en öppen stad där du hade frihet att utföra dina uppdrag på ditt sätt. Detta hade man kunnat göra som ett FPS också.

Nu verkar de ha gjort det till vilken linjär korridorsshooter som helst, med lite tuffa och uppfinnelserika sätt att ta kål på dina fienden. Men sådant kan lätt bli gammalt, om de inte lyckats göra utförandet mycket enkelt att genomföra.

Precis, de hade kunnat göra detta till en ordenlig uppföljare även i första person men jag antar att EA har sagt åt dom att de ska göra det mer likt Deus Ex än första spelet för den typen av spel säljer ju uppenbarligen. Själv tänker jag mycket mer på just Deus Ex : HR än på Syndicate när jag ser detta spel.

Medlem
Skrivet av dotque:

Borde väl finnas ett antal remakes till er Hardcore Fans där ute? Med tanke på hur gamla spelet fungerar är det väl ganska självklart att det inte kan göras så, de vill ju åtminstone kunna gå plus med försäljningen..

De använder oss gamla fans för att sälja in spelet till de nya spelarna, vilka tror du kommer börja prata sig varma om just Syndicate som IP? Inte är de de som inte ens var födda då utan vi som spelade det, säkerligen har många redan pratat sig varma om det här spelet innan ens EA gick ut med att de skulle göra en uppföljare. De använder sig således av våra nostalgiska känslor från första spelet för att få de nya spelarna att få upp ögonen för en IP de äger men de aldrig hade vågat satsa på om de inte visste att det fanns ett intresse. Men jag är inte förvånad direkt, visste att EA knappast skulle våga göra en ordentlig uppföljare utan de ville bara använda sig av namnet för PR och sedan göra en i stort sett alldaglig shooter. Som jag skrev ovan så tror jag att det kommer bli ett bra spel då utvecklaren är väldigt duktig men annars kommer den enda gemensamma nämnaren med Syndicate att vara namnet, kunde lika gärna vara en helt ny IP för det är få saker som påminner om Syndicate mer än kanske var det utspelar sig och tiden.

Medlem

Jag då? Jag som inte var med vid första och inte har några vänner vad jag vet som spelat det, jag tycker det verkar skit kul. Tror nog det finns fler av "mig" än av HC fansen.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Jag då? Jag som inte var med vid första och inte har några vänner vad jag vet som spelat det, jag tycker det verkar skit kul. Tror nog det finns fler av "mig" än av HC fansen.

Så du tycker alla FPS som är på väg verkar skitkul? För syndicate är så jävla generic som det någonsin kan bli

Medlem

Vad nu?! Dem räds inte shoooter-motstånded?! Respekt alltså! Precis som en amerikansk politiker öppet vågar gå ut och säga han/hon är kristen, vågar Starbreeze sig in på lika osäkra marker.
Hoppas dem vet vad dem gör bara för dagens spelmarknad är inte och leka med, speciellt inte med tanke på hur majoriteten av alla mainstream gamers idag exakt vet hur originalet var och i åratal nu förväntat sig ett spel i samma stil.

Men låt inte gamla uttjatade och onödiga traditioner hålla er tillbaka Starbreeze! Utan flyg iväg med era otroliga ambitioner, likt en ståtlig örn högt svävande bland molnen! http://www.hark.com/clips/mjmwrntzqk-bird

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av MaXMC:

Lycka till med att få pengar till det... det enda som säljer nuförtiden är ju FPS...

Du har fel!

Visa det då?

Medlem
Skrivet av dotque:

Jag då? Jag som inte var med vid första och inte har några vänner vad jag vet som spelat det, jag tycker det verkar skit kul. Tror nog det finns fler av "mig" än av HC fansen.

Det är kul att se folk klaga över ändringen i spelstil för att sedan logga in på World of Warcraft.

Inaktiv
Skrivet av dotque:

Jag då? Jag som inte var med vid första och inte har några vänner vad jag vet som spelat det, jag tycker det verkar skit kul. Tror nog det finns fler av "mig" än av HC fansen.

Och varför måste det då vara FPS? Ge mig en bra anledning till att det "inte går" att göra ett spel mera i klassisk Syndicate stil? Spelar väl ingen roll om du inte har spelat originalen, bara för att folk inte har spelat Diablo 1 så behöver de inte göra 3:an till ett mediokert tredjeperson hack and slash.

Medlem
Skrivet av dotque:

Jag då? Jag som inte var med vid första och inte har några vänner vad jag vet som spelat det, jag tycker det verkar skit kul. Tror nog det finns fler av "mig" än av HC fansen.

Du har säkerligen inte kunnat undgå att höra namnet Syndicate, ett spel som alltid finns med på diverse listor över de bästa spelen som gjorts. Helt klart håller jag med dig, spelet kommer utan tvekan sälja bättre till casual spelaren och inte i närheten lika bra till hardcore fansen eftersom för det första så verkar spelet vara för linjärt för att tilltala en sådan spelare vidare verkar det inte erbjuda den utmaning många HC spelare är ute efter. Det är en svår balansgång att utveckla ett spel som tilltalar både core spelaren, causal spelaren och hardcore spelaren, oftast brukar den typen av spel misslyckas totalt. Självklart förstår jag varför EA satsat på casual och core men jag tror absolut att spelet hade kunnat tilltala även en HC spelare då bara namnet får många sådana spelare att bli intresserade.

Medlem

Tvivlar på att de riktar sig till gamla fans i huvudsak. Med tanke på hur rabiata de beter sig. Kanske vore lite trevligare o såga spelet när det har släppts och om det är dåligt.
Sen att skriva att de förstör ett bra spel är ju bara larvigt. Sist det kom ett syndicate är ju 16 år sen. Och vill ni så kan ni säkert spela det igen.

Medlem
Skrivet av hardox:

Det är kul att se folk klaga över ändringen i spelstil för att sedan logga in på World of Warcraft.

World of Warcraft har betydligt mer gemensamt med Warcraft 1-3 än detta spel verkar ha. När jag ser någon på nätet spela WoW så tänker jag med ens på Warcraft och inte på något annat spel, när jag ser bilder och videos från Syndicate däremot tänker jag på en gång Deus Ex : HR och inte Syndicate. Skillnaden mellan detta spel och originalet är för stora, det verkar inte finnas någon mer gemensam nämnare än namnet och själva miljön det utspelar sig i. Som jag skrev ovan, jag har inget emot att det spelas på ett annat sätt, det som får mig att inte tycka detta är ett Syndicate spel är att det är så totalt annorlunda mot originalet. Originalet gav en ett uppdrag men hur man löste detta uppdrag var helt och hållet upp till en själv, här fanns ingen som "höll en i handen", vidare fick man själv välja om man ville lägga pengar på forskning eller köpa vapen till ens agenter eller helt enkelt spara pengarna. För att inte tala om det som nog folk förknippar starkast med Syndicate, Persuadertron, som var så kraftfull att den kunde "övertala" ens fiender till att slåss på ens sida och de gjorde detta tills de dog, inte som i detta spel där man bara verkar kunna styra en och då under en begränsad tid (verkar det som iaf).

12
Skriv svar