Ny vecka nytt väder

Medlem
Ny vecka nytt väder

Helgen bjöd igår på snö i massor här nere i Malmö. Det har inte lagt sig, men kylan är kvar och lämnade ett tjockt lager med is på bilrutorna i morse.

Just som jag skriver det här skiner dock solen riktigt skönt genom fönstret. Det är lite förvirrat uppe hos vädergudarna tror jag. Men jag är lika glad för det. Så länge vi slipper snö som ligger i tjocka drivor och salt som förpestar livet för alla stackars djur så är jag glad!

Extra glad är jag också för att jag varje gång jag går genom ytterdörren ser min nya fina mc-jacka Den hänger än så länge där på en galge och luktar nytt skinn. Smarrigt! Måste köpa någon form av skinnbehandlingsmedel för att förhindra att den torkar... Då hade jag blivit ledsen

Nya mc-kläder gäller för både mig och frugan. Hon kikar själv runt på nya jeans att åka i, och provade några olika jackor i helgen, fast utan att hitta någon hon fastnade för. Jag är ju också på jakt efter just byxor och kan inte riktigt bestämma mig. Skinn, allväder eller jeans??

Dessa kanske kan vara nåt?

Alive V2 Cordura

Hur som helst måste det rulla in lite pengar innan jag shoppar byxor, skinnbyxorna är ju tyvärr ännu dyrare än ett par fina jeans-brallor. Men jag gissar att om man behandlar dem väl så håller de också några säsonger extra.

Det är svårt att beskriva hur sugen jag är på att köra hoj igen. Förra säsongen blev ju nästan bara halv, med tanke på att jag tog kortet precis i slutet av maj. Är det fint väder och möjlighet ges att låna motorcykel så kan man ju säker köra från april i alla fall Första turen kommer vara så sjukt skön.... efter en lång vinters väntan. Jag körde senaste turen den 1:a oktober 2011 så det är ett tag sedan sist.

VROOOM VROOOM

#blogg

Medlem
Medlem

Små ekorrar göre sig icke besvär att hamna framför min motorcykel. Jag bromsar inte för något mindre än en WV Polo!

Medlem

Du får se till att låna en Enduro eller Off-road med bra vinterdäck, så kan du ut och åka lite fina vinterbeklädda skogsvägar.


signatur
Medlem

Vinter? Skog? Du vet att jag bor i Malmö va??? Här kan vi åka rullskridskor hela året runt

Inaktiv

Fick en bild från min syster igår som bor i Malmö, kändes nästan som om det va vår där nere redan?

Medlem

Många blommor har tittat upp sedan länge. Nu senaste två nätterna har det dock varit minusgrader så vi får se om de överlever.

Men annars har det varit höst/vår-väder med regn och rusk. Inte den trevligaste vintern kanske, men jag är faktiskt glad om vi kan få slippa snön. Den ställer till det på så många sätt och jag tycker livet blir så mycket jobbigare när man måste pulsa fram genom snödrivor och slask.

Med gårdagens soliga väder var man ju duktigt sugen på att sätta sig på hojen. Hade gärna haft 15 grader varmare bara

1
Skriv svar