Köpa ny 360 eller köpa en PS3?

Medlem
Köpa ny 360 eller köpa en PS3?

Hallå, nu är det så att jag fyller år om några dagar.
och hade tänkt köpa från början att jag skulle köpa en ny 360, för att min har varit väldigt speciell.
Men kollade på priser nu och en 360 slim 4gb kostade 1600kr och en ps3 160gb 1990kr
Vad tycker ni jag ska köpa?

Medlem

Köp det som passar dig själv bäst. Själv köpte jag en ps3 som jag bara använder som blu-ray- och musikspelare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Finns ju för och nackdelar med båda. Jag har båda och köpte en PS3 för att onlinespelandet är gratis. Dock gillar jag handkontrollerna till krysslådan mer. Men spelen är ju oftast de samma. Jag tycker mest det är en smaksak.

Eftersom båda har exklusiva spel så får du väl kika lite och se efter vilken maskin som innehar mest spel som du vill spela helt enkelt. För övrigt hade jag aldrig köpt en 360 med bara 4GB "hårddisk", min 360 har 320GB, overkill men kan installera alla spel och eventuella demos utan problem. Fördelar med PS3 är väl blu-ray och gratis onlinespelande (om dem nu inte ändrat det, har bara 360 och Wii själv).


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Tror det blir ps3 alltså

Inaktiv

Finns ett jäkligt enkelt svar på din fråga; köp den konsolen som dina kompisar har om du är ute efter att spela multiplayer.

Har du inga kompisar så är det egentligen skitsamma.

MFC
Medlem

Jag tänker inte säga varför men jag tänker aldrig mer köpa en konsol från Microsoft... med det sagt who the f*** cares, köp vad du vill.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av grypon:

Hallå, nu är det så att jag fyller år om några dagar.
och hade tänkt köpa från början att jag skulle köpa en ny 360, för att min har varit väldigt speciell.
Men kollade på priser nu och en 360 slim 4gb kostade 1600kr och en ps3 160gb 1990kr
Vad tycker ni jag ska köpa?

Har båda och avskyr båda :/

MFZ
Medlem

jag sålde precis ps3an, tycker dock att den har betydligt fler intressanta exklusiva spel, men när man spelat igenom dom så erbjuder den inte så mycket annat.
onlinedelen på ps3 är ett skämt, såååå vill man lira med kompisar så är det bara till att fixa en xbox (iaf om det ska vara utan ett handikappat system).


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av grypon:

Hallå, nu är det så att jag fyller år om några dagar.
och hade tänkt köpa från början att jag skulle köpa en ny 360, för att min har varit väldigt speciell.
Men kollade på priser nu och en 360 slim 4gb kostade 1600kr och en ps3 160gb 1990kr
Vad tycker ni jag ska köpa?

Får jag ge förslag utanför lådan!? Bygg en egen PC åt dig i stället.

Medlem
Skrivet av mordsint:

Finns ett jäkligt enkelt svar på din fråga; köp den konsolen som dina kompisar har om du är ute efter att spela multiplayer.

Har du inga kompisar så är det egentligen skitsamma.

Jag antar att vi inte menar spelkompisar som man träffat på online, det finns ju inget hinder att träffa nya sådana. Även om man har några riktiga polare som spelar på samma plattform så ska de gilla samma spel som du själv och ha tid att lira när du själv har tid. Jag upplever att den fördelen inte är fullt så stor och avgörande i praktiken som den är i teorin. Sitter man på olika plattformar kan man ändå åka hem till varandra och soffspela ihop.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av Paddington:
Skrivet av mordsint:

Finns ett jäkligt enkelt svar på din fråga; köp den konsolen som dina kompisar har om du är ute efter att spela multiplayer.

Har du inga kompisar så är det egentligen skitsamma.

Jag antar att vi inte menar spelkompisar som man träffat på online, det finns ju inget hinder att träffa nya sådana. Även om man har några riktiga polare som spelar på samma plattform så ska de gilla samma spel som du själv och ha tid att lira när du själv har tid. Jag upplever att den fördelen inte är fullt så stor och avgörande i praktiken som den är i teorin. Sitter man på olika plattformar kan man ändå åka hem till varandra och soffspela ihop.

Förvisso sant som du skriver men det är ju så förbannat mycket roligare att t.ex spela BF3 med kompisarna på xbox än spela med femtioelva randoms som inte säger ett ord när man spelar.

1
Skriv svar