Syndicate-utvecklaren räds inte shooter-motståndet

Medlem
Skrivet av dotque:

Jag då? Jag som inte var med vid första och inte har några vänner vad jag vet som spelat det, jag tycker det verkar skit kul. Tror nog det finns fler av "mig" än av HC fansen.

Nä precis, du var inte med vid första, så vad säger namnet Syndicate dig? Inget alls? Det kunde lika gärna hetat 'Cyberwars' och du hade tyckt att det "verkar skit kul" (antar att du menar skitkul) i alla fall.

Men vad är det som tilltalar dig med "Syndicate"?
Det enda "nya" de tar fram är breach-systemet som egentligen bara är FPS-med-skills-men-vi-kallar-det-hacking så det är inte heller nytt.

Det är alltså en klassbasserad shooter med perks/skills/whatever.
Visst är det ballt med co-op men då ser jag hellre att Aliens: Colonial Marines lyckas och gör bra ifrån sig.

Medlem
Skrivet av Krycka:

Tvivlar på att de riktar sig till gamla fans i huvudsak. Med tanke på hur rabiata de beter sig. Kanske vore lite trevligare o såga spelet när det har släppts och om det är dåligt.
Sen att skriva att de förstör ett bra spel är ju bara larvigt. Sist det kom ett syndicate är ju 16 år sen. Och vill ni så kan ni säkert spela det igen.

Själva spelet gör det nog inte, men valet av Syndicate IP´n gör det utan tvekan. Som jag och andra skrivit, spelet kunde lika gärna heta vad som helst annars. Att det nu heter Syndicate beror på att det är väldigt svårt att sälja in en ny IP, att använda ett namn som redan finns och som många förknippar med ett bra spel är avsevärt mycket säkrare (varför tror du vi ser så få nya spel men så väldigt många uppföljare?).

KoP
Medlem
Skrivet av Jozo:

FPS FPS FPS... Hur fasen kan folk fortfarande vara så köpsugna på FPS?

Spelar väl inte någon roll vilken vy spelet spelas ifrån? Får dom till en skön story och bra känsla kan detta bli fint.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Själva spelet gör det nog inte, men valet av Syndicate IP´n gör det utan tvekan. Som jag och andra skrivit, spelet kunde lika gärna heta vad som helst annars. Att det nu heter Syndicate beror på att det är väldigt svårt att sälja in en ny IP, att använda ett namn som redan finns och som många förknippar med ett bra spel är avsevärt mycket säkrare (varför tror du vi ser så få nya spel men så väldigt många uppföljare?).

För att märken säljer, Håller med om att bolagen blir mer och mer fantasilösa. Men tyvärr så är det profiten som styr.
Min kritik är all ilska innan spelen släpps. Personligen så skulle jag inte bli rasande om ett spel i syndicates gamla anda släpptes, men hete tex Konsum Warfare.

Inaktiv

Spelet verkar väldigt coolt men om det är Origins-exklusivt så står jag över.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Det hade varit roligare med ett klassiskt Syndicate därför att spelvärlden svämmar över av FPS-spel. Även om detta blir bra hade det varit roligare med något annorlunda och nåt vi inte ser så mycket av.

Håller med om det. Finns allt för mycket FPS. Men å andra sidan så är det en svärm av hjärndöd FPS. Om detta spelet blir mer i stil av Deus Ex med alternativ och lite mer djup än bara springa, skjuta, dö stilen så blir det riktigt roligt.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Dom räds släppa ett demo till PC dock.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av dotque:

Jag då? Jag som inte var med vid första och inte har några vänner vad jag vet som spelat det, jag tycker det verkar skit kul. Tror nog det finns fler av "mig" än av HC fansen.

Nä precis, du var inte med vid första, så vad säger namnet Syndicate dig? Inget alls? Det kunde lika gärna hetat 'Cyberwars' och du hade tyckt att det "verkar skit kul" (antar att du menar skitkul) i alla fall.

Men vad är det som tilltalar dig med "Syndicate"?
Det enda "nya" de tar fram är breach-systemet som egentligen bara är FPS-med-skills-men-vi-kallar-det-hacking så det är inte heller nytt.

Det är alltså en klassbasserad shooter med perks/skills/whatever.
Visst är det ballt med co-op men då ser jag hellre att Aliens: Colonial Marines lyckas och gör bra ifrån sig.

Hacka gärna på min särskrivning surgubbe Ibland skriver man lite för snabbt när man är lite för trött! Skiter i vad de hade kallat spelet men vilken rolig "klassbasserad" (antar att du menar "klassbaserad") shooter det verkar bli! Kanon soundtrack av Skrillex och jävligt fräsch FPS-action! Det tilltalar mig om något.

Skrivet av Cane:
Skrivet av dotque:

Jag då? Jag som inte var med vid första och inte har några vänner vad jag vet som spelat det, jag tycker det verkar skit kul. Tror nog det finns fler av "mig" än av HC fansen.

Så du tycker alla FPS som är på väg verkar skitkul? För syndicate är så jävla generic som det någonsin kan bli

Nope, det sa jag inte! Tycker jag då inte Det ser däremot välgjort ut till skillnad från det mesta som släpps idag!

Skrivet av Brandter:
Skrivet av dotque:

Jag då? Jag som inte var med vid första och inte har några vänner vad jag vet som spelat det, jag tycker det verkar skit kul. Tror nog det finns fler av "mig" än av HC fansen.

Och varför måste det då vara FPS? Ge mig en bra anledning till att det "inte går" att göra ett spel mera i klassisk Syndicate stil? Spelar väl ingen roll om du inte har spelat originalen, bara för att folk inte har spelat Diablo 1 så behöver de inte göra 3:an till ett mediokert tredjeperson hack and slash.

Det blir FPS för att det är det de kan och de vill sälja, det finns väl knappast en större marknad för den gamla speltypen Syndicate använde sig av idag. Sen är inte Syndicate stort nog att leva vidare på sitt namn som t.ex Diablo.
Klart det går att göra ett Syndicate i stil med orginalet, men kommer det sälja? Knappast lika bra som ett FPS.
Ni får väl hoppas de gör som de gjorde med Bionic Commando


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av MaXMC:

Lycka till med att få pengar till det... det enda som säljer nuförtiden är ju FPS...

Du har fel!

Visa det då?

Men jösses x( Titta på försäljningsiffrorna i div. land/region. Jag ska inte plocka fram informationen åt dig. Efter ett så svammligt påstående som du gjort, så får du ta reda på fakta själv. Ursäkta, men antingen trollar du eller så är du korkad.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av dotque:

Jag då? Jag som inte var med vid första och inte har några vänner vad jag vet som spelat det, jag tycker det verkar skit kul. Tror nog det finns fler av "mig" än av HC fansen.

Nä precis, du var inte med vid första, så vad säger namnet Syndicate dig? Inget alls? Det kunde lika gärna hetat 'Cyberwars' och du hade tyckt att det "verkar skit kul" (antar att du menar skitkul) i alla fall.

Men vad är det som tilltalar dig med "Syndicate"?
Det enda "nya" de tar fram är breach-systemet som egentligen bara är FPS-med-skills-men-vi-kallar-det-hacking så det är inte heller nytt.

Det är alltså en klassbasserad shooter med perks/skills/whatever.
Visst är det ballt med co-op men då ser jag hellre att Aliens: Colonial Marines lyckas och gör bra ifrån sig.

Hacka gärna på min särskrivning surgubbe Ibland skriver man lite för snabbt när man är lite för trött! Skiter i vad de hade kallat spelet men vilken rolig "klassbasserad" (antar att du menar "klassbaserad") shooter det verkar bli! Kanon soundtrack av Skrillex och jävligt fräsch FPS-action! Det tilltalar mig om något.

Skrivet av Cane:
Skrivet av dotque:

Jag då? Jag som inte var med vid första och inte har några vänner vad jag vet som spelat det, jag tycker det verkar skit kul. Tror nog det finns fler av "mig" än av HC fansen.

Så du tycker alla FPS som är på väg verkar skitkul? För syndicate är så jävla generic som det någonsin kan bli

Nope, det sa jag inte! Tycker jag då inte Det ser däremot välgjort ut till skillnad från det mesta som släpps idag!

Skrivet av Brandter:
Skrivet av dotque:

Jag då? Jag som inte var med vid första och inte har några vänner vad jag vet som spelat det, jag tycker det verkar skit kul. Tror nog det finns fler av "mig" än av HC fansen.

Och varför måste det då vara FPS? Ge mig en bra anledning till att det "inte går" att göra ett spel mera i klassisk Syndicate stil? Spelar väl ingen roll om du inte har spelat originalen, bara för att folk inte har spelat Diablo 1 så behöver de inte göra 3:an till ett mediokert tredjeperson hack and slash.

Det blir FPS för att det är det de kan och de vill sälja, det finns väl knappast en större marknad för den gamla speltypen Syndicate använde sig av idag. Sen är inte Syndicate stort nog att leva vidare på sitt namn som t.ex Diablo.
Klart det går att göra ett Syndicate i stil med orginalet, men kommer det sälja? Knappast lika bra som ett FPS.
Ni får väl hoppas de gör som de gjorde med Bionic Commando

Inte säljer ett fps bättre än något annat. Det beror helt på spel, plattform, varumärke, betyg, pr, tidpunkt.

Medlem
Skrivet av Jozo:

FPS FPS FPS... Hur fasen kan folk fortfarande vara så köpsugna på FPS?

Det undrar jag med? Antagligen är marknaden inte mätt på fps än :/

Medlem

Vill bara kolla så att folk är medvetna om att Paradox utvecklar en mer trogen Syndicate-remake. Cartel heter den. Tror att spelet landar i höst, men är inte säker. Häng inte upp er så mkt på namnet, utan njut av upplevelsen istället.

Medlem
Skrivet av Fevolas:

Vill bara kolla så att folk är medvetna om att Paradox utvecklar en mer trogen Syndicate-remake. Cartel heter den. Tror att spelet landar i höst, men är inte säker. Häng inte upp er så mkt på namnet, utan njut av upplevelsen istället.

Som jag skrivit innan så tror jag absolut på att det kommer bli ett roligt spel men för att jag ska anse det vara en del i Syndicate så krävs det mer än det jag sett. Stort fan av utvecklaren och jag kommer helt klart kolla in det här spelet närmare när det släpps men då kommer jag se det som vilken ny IP som helst till jag upptäcker mer saker som är Syndicate än endast miljön och tiden då det utspelar sig. "Övertalaren" förknippar jag väldigt starkt med Syndicate och bara en sådan sak hade kunnat få mig att få en känsla av Syndicate, min kritik till spelet bygger på det jag sett från det och det faktum att det är en uppföljare till ett spel jag anser tillhöra ett av de bästa som gjorts. När jag såg bilden på den omtalade remaken från EA visste jag med en gång att det rörde sig om just Syndicate, jag tvivlade inte en sekund på att det skulle röra sig om något annat spel. Varför valde EA att visa den bild de visade? Jo för att vi som köpte det första spelet skulle börja prata om det, om man inte spelat spelet eller sett boxen från det hade man inte en aning om vilket spel det var. EA må sikta in sig på en ny skara spelare men återigen de använde sig av oss "gamla" spelare för att få dessa att bli intresserade, det är jag övertygad om.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av dotque:

Jag då? Jag som inte var med vid första och inte har några vänner vad jag vet som spelat det, jag tycker det verkar skit kul. Tror nog det finns fler av "mig" än av HC fansen.

Nä precis, du var inte med vid första, så vad säger namnet Syndicate dig? Inget alls? Det kunde lika gärna hetat 'Cyberwars' och du hade tyckt att det "verkar skit kul" (antar att du menar skitkul) i alla fall.

Men vad är det som tilltalar dig med "Syndicate"?
Det enda "nya" de tar fram är breach-systemet som egentligen bara är FPS-med-skills-men-vi-kallar-det-hacking så det är inte heller nytt.

Det är alltså en klassbasserad shooter med perks/skills/whatever.
Visst är det ballt med co-op men då ser jag hellre att Aliens: Colonial Marines lyckas och gör bra ifrån sig.

Hacka gärna på min särskrivning surgubbe Ibland skriver man lite för snabbt när man är lite för trött! Skiter i vad de hade kallat spelet men vilken rolig "klassbasserad" (antar att du menar "klassbaserad") shooter det verkar bli! Kanon soundtrack av Skrillex och jävligt fräsch FPS-action! Det tilltalar mig om något.

Kul att det enda du tog ifrån mitt första stycke var att jag påpekade din särskrivning.
Visst Soundtracket kan jag hålla med om att det verkar OK, men det känns ju mest som originalmusiken i ny tappning, men vad menar du med Fräsch FPS-action?
Visst Riddick var ett av de bästa FPS jag spelat de senaste åren, men kom igen, vad är fräscht med nya Syndicate? (Japp, klassbaserad var precis det jag menade)

Skrivet av dotque:
Skrivet av Cane:
Skrivet av dotque:

Jag då? Jag som inte var med vid första och inte har några vänner vad jag vet som spelat det, jag tycker det verkar skit kul. Tror nog det finns fler av "mig" än av HC fansen.

Så du tycker alla FPS som är på väg verkar skitkul? För syndicate är så jävla generic som det någonsin kan bli

Nope, det sa jag inte! Tycker jag då inte Det ser däremot välgjort ut till skillnad från det mesta som släpps idag!

Vad ser välgjort ut? Det enda vi sett är scriptade sekvenser från single-player, som ser rätt balla ut, men tittar du på resten så känns det som att det finns ett enda sätt att göra saker. Annars är det samma gamla shooters som det var på DooM tiden.

Skrivet av dotque:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av dotque:

Jag då? Jag som inte var med vid första och inte har några vänner vad jag vet som spelat det, jag tycker det verkar skit kul. Tror nog det finns fler av "mig" än av HC fansen.

Och varför måste det då vara FPS? Ge mig en bra anledning till att det "inte går" att göra ett spel mera i klassisk Syndicate stil? Spelar väl ingen roll om du inte har spelat originalen, bara för att folk inte har spelat Diablo 1 så behöver de inte göra 3:an till ett mediokert tredjeperson hack and slash.

Det blir FPS för att det är det de kan och de vill sälja, det finns väl knappast en större marknad för den gamla speltypen Syndicate använde sig av idag. Sen är inte Syndicate stort nog att leva vidare på sitt namn som t.ex Diablo.
Klart det går att göra ett Syndicate i stil med orginalet, men kommer det sälja? Knappast lika bra som ett FPS.
Ni får väl hoppas de gör som de gjorde med Bionic Commando

Varför ska de då döpa det till Syndicate? Varför kan det inte heta Cyberwars?
Det är ju lika idiotiskt som att göra en slasherfilm och sätta titeln till My Little Pony 3,
"jo men vi blev inspirerade till denna slasher när vi såg My Little Pony 2, så vi tänkte liksom hedra den med att sätta samma namn"...

Det vi "gubbar" stör oss på är att gamla spel (och filmer) görs om i dagens tappning och liknar inte alls de spel vi spelade när vi var unga. Istället för att hitta på något helt nytt så snor man ett namn från ett kultspel och gör något mainstream-spel av det hela.

Stort tack till den som nämnde Cartel av Paradox, det hade jag helt missat!

12
Skriv svar