Produktplacering aktuellt i Blizzards nya mmo

Medlem

Jahapp, då blir det ju F2P och det är jag inte intresserad av, det var trevligt så länge det varade Blizzard.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Det fanns reklam i Anarchy online om man inte betalade för det, det funkade ju rätt bra.

Den reklamen som fanns i AO var ju helt klockren, trots att jag hade möjlighet att stänga av reklamen så behöll jag det på, det bidrog på något sätt till stämningen, nu var det dock sci-fi och det passar ju betydligt bättre o ha sådant på posters o väggar då, om man jämför med typ ett spel som WoW, att ha en vägg med "Coca Cola, it's good for you!" på en vägg så hade det genast förstört all känsla.

Medlem

"This boss is presented by..........." Bossen är nu nere på 75%, alltså reklam-break "Come to us at ......and eat all you want for a buck" etc etc etc

Medlem

Skulle helt klart kunna betala för att spela ett mmo, som har olika reklamer på afisher osv i en nutidstema ,
Specielt om det uppdaterades hela tiden så de vart lika olika miljöer.


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Om det sköts snyggt och det dyker saker som en läskautomat med julmust, en ica-butik när man spelar (helt klart beroende på vad det nu är för spel, ofc) eller dylikt så har jag inget emot det. Om det kommer en massa erbjudanden, reklam under laddningstiden eller reklamavbrott; nej tack.

Lite svårt att sia om eftersom vi stackare utanför Blizzard inte har en susning om vad det ens är för spel. Fia med knuff, the MMO.

Jag tror inte det blir F2P oavsett mängden produktplacering eller reklam.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

hade inte saints row 2 små former av reklam på skyltar när man körde runt ? märktes ju knappt


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

[quote=Skelögd]Titan luktar dunderflopp.[/quote

Sämsta trollförsöket någonsin....hitta något annat att göra!

Medlem

Om dom kommer på en ny modell för F2P som baseras på schysst integrerad reklam och skit vore det riktigt coolt. Ist för microtransactions och liknande jobbigt.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Om det är några som kan fixa ett vettigt F2P-mmo så är det väl ändå Blizzard. Jag tror mer på ett mmo i en inte alltför avlägsen framtid än nutid.

Medlem

Kan det kanske röra sig om ett shadowrun liknande MMORPG ,som utspelar sig in en nära framtid.?
un


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Jahapp, då blir det ju F2P och det är jag inte intresserad av, det var trevligt så länge det varade Blizzard.

Var inte orolig. Du kommer få betala månadskostnad alternativt engångskostnad + en real-money-auction-house beroende på hur stor succé det blir i Diablo 3 plus att du kommer få se in-game reklam.

Spelet kommer göra allt för att tömma din plånbok.

Och det kommer vara grymt kul och dundersuccé.

In Blizzard we trust. De har än så länge inte misslyckats en endast gång.

Medlem

Har inget emot reklam inom spel sålänge det inte är något som som popups eller små banners som sitter och blinkar. T.ex skyltar eller affischer i spelet som smälter in med miljön ser jag bara som en häftig detalj. Ska bli intressant att se vad Titan blir för något, om det blir något överhuvudtaget.

Inaktiv
Skrivet av savox:

Kan det kanske röra sig om ett shadowrun liknande MMORPG ,som utspelar sig in en nära framtid.?

Jag skulle kasta alla mina pengar på de som gör ett Shadowrun MMO.

Medlem
Medlem

Det är jättebra ju! Då kan man ha ett profession där man själv får hjälpa till att sätta upp reklam!
*You have reached level 300 in marketing strategy*


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Nutid i spel: Meningslöst.

Medlem

Produktplacering och reklam går bra i spel om de är transparenta. T ex riktig reklar på ingame reklamskyltar eller Coka-cola ingame


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Hoppas det blir ett mmo utan månadskostnad då... Det räcker med att köpa spelet en gång för mig...

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Hur många gånger har ni inte sett "fake" reklam i spel? Tex GTA IV? Jag skulle mycket hällre se riktig Coca-Cola reklam än någon Fake-Cola reklam.

I GTA är det ju en del av satiren.

Medlem

Varför skulle man betala för reklam? Det får fasen räcka med att man betalar för tv och blir påprackad reklamen.

Medlem

Jag vet inte varför alla klagar så mycket. Ni behöver ju liksom inte spela spelet för att Blizzard gjort det.
Spelet låter helt OK och lär börja spela det när det släpps. Det lär vara en *Pay to Play* ifall dom ska fortsätta utveckla mera spel som expansioner till antingen SC2 och D3 Nuff said

Medlem

Blizzard släpper dessutom *Battle.net Balance* under realesen av D3 vilket betyder att du kan stora pengar på ditt Battle.Net account.
Skaffa D3 --> Sälj grejer --Z Få pengar --> Betala månads kostnaden för World of Warcraft / Titan

Medlem

Så bara för att det är reklam i spelet betyder det att spelet inte är fantasy?


signatur

AYY LMAO

Medlem

GTA reklamen är så grym.. =D

Hellre: "Cock a cool A.. You can't beat the feeling.." än "The real thing"..

Medlem
Skrivet av Manley:

GTA reklamen är så grym.. =D

Hellre: "Cock a cool A.. You can't beat the feeling.." än "The real thing"..

Bästa i GTA är i IV när de gör narr av kvalitén på amerikansk öl

" Pißwasser - Urine for a good time "

Medlem

Framtiden har man ju väntat på från Blizzard sen 1995 http://www.youtube.com/watch?v=QGZwGyKkIkw

Inaktiv
Skrivet av Loxus:
Skrivet av qun0:

med tanke på att vissa människor är för dumma eller för lata för att orka läsa ibland och tror sig det står något annat kan man ju inte bli annat än fundersam.

Hehe, fast det där tyckte jag var lite väl tydligt

Faktiskt inte. Varit med om fler gånger då folk varit rätt tappad och fått för sig att det ska handla om något sexuellt eller dylikt

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av qun0:

med tanke på att vissa människor är för dumma eller för lata för att orka läsa ibland och tror sig det står något annat kan man ju inte bli annat än fundersam.

Hehe, fast det där tyckte jag var lite väl tydligt

Faktiskt inte. Varit med om fler gånger då folk varit rätt tappad och fått för sig att det ska handla om något sexuellt eller dylikt

Haha. Nej du, du hade fel den här gången

Medlem

De har Mike sagt för länge sen ju att deras Titan är nytt MMO, och inte något helst releterat till sina spel. Utan de satsat på helt ny serie.

12
Skriv svar