Dead Space-utvecklarna jobbar på actionspel

Robot
Dead Space-utvecklarna jobbar på actionspel

Söker en multiplayer-designer till en "spännande online-actionshooter" som ska bli "hörnstenen" i en ny Electronic Arts-studio.

#dead-space, #visceral-games, #electronic-arts


Medlem
Dead Space-utvecklarna jobbar på actionspel

Hoho, Medal of Duty: Field of Battle

Medlem

Lägg mest fokus på PC och det blir ett givet köp för mig! ifall det inte kommer något bra battlefield inom en snar framtid!

Medlem

Som rewoX säger, fokus på pc, annars lär jag ändå bara lägga ner all online fps tid på Planetscape 2 om det blir teh shit


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tycker inte det här låter så olikt den nyheten där vi fick höra att Dead Space 3 nästan ställdes in eftersom de tidigare delarna inte hade sålt så mycket och att EA hellre ville att Visceral skulle göra en shooter.

I dunno, jag är inte så intresserad av online-shooters, fast om de gör något nytt och inget mainstream så kan jag inte precis slänga dynga på dem.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Tycker inte det här låter så olikt den nyheten där vi fick höra att Dead Space 3 nästan ställdes in eftersom de tidigare delarna inte hade sålt så mycket och att EA hellre ville att Visceral skulle göra en shooter.

I dunno, jag är inte så intresserad av online-shooters, fast om de gör något nytt och inget mainstream så kan jag inte precis slänga dynga på dem.

Hade för mig att Dead Space sålde bra? Sålde det inte i 2-3 miljoner eller något liknande?

Medlem

Dead space: the human brain.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Dead Red Honor of Duty: Special Space Commandos

Annars är ju Homer Simpson föregångare med resonemanget more is better. Han döpte ju sitt motorcykelgäng till "Hell's Satans"


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Simmoo:
Skrivet av DarkZide8:

Tycker inte det här låter så olikt den nyheten där vi fick höra att Dead Space 3 nästan ställdes in eftersom de tidigare delarna inte hade sålt så mycket och att EA hellre ville att Visceral skulle göra en shooter.

I dunno, jag är inte så intresserad av online-shooters, fast om de gör något nytt och inget mainstream så kan jag inte precis slänga dynga på dem.

Hade för mig att Dead Space sålde bra? Sålde det inte i 2-3 miljoner eller något liknande?

jo nått sånt...fan give Deadspace3 !!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Och det skiljer sig från Dead space 2 hur?
Dead Space 2 var ett actionspel med lite överdriven gore.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Simmoo:
Skrivet av DarkZide8:

Tycker inte det här låter så olikt den nyheten där vi fick höra att Dead Space 3 nästan ställdes in eftersom de tidigare delarna inte hade sålt så mycket och att EA hellre ville att Visceral skulle göra en shooter.

I dunno, jag är inte så intresserad av online-shooters, fast om de gör något nytt och inget mainstream så kan jag inte precis slänga dynga på dem.

Hade för mig att Dead Space sålde bra? Sålde det inte i 2-3 miljoner eller något liknande?

Jo, det är bra siffror, men det var EA som antagligen tyckte att det inte räckte...

1
Skriv svar