Mass Effect 3 kräver Origin och släpps inte på Steam

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av chopper:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av Augustus:

En massa PC-spelare slm gnäller i forum. Vad ovanligt... och vad kul det måste vara att göra spel till er.

Du har rätt.
Det är nog roligare att göra spel till konsolpubliken som betalar 700 kr för nya spel och inte ställer några krav alls. Lite på samma sätt som att senila gamla tanter är telefonförsäljarnas favoritkunder.

Det är snarare så att konsolpubliken är äldre och skriker inte som snorungar över patetiska saker

Vad är det som får dig att tro att konsol spelarna är äldre?
Min uppfattning är att de är yngre då många föräldrar köper konsol för det blir billigare då de inte behöver uppgraderas som en speldator oftast behöver. 18 år o nedåt + ekonomiska studenter är de stora konsol användarna enligt min uppfattning.

dom flesta av mina vänner runt 30+ har gått över till konsol

Jo det kan nog vara så för det är ju lättare o spela på konsol än investera i en spel dator.
Men tror ändå att majoriteten bland konsol spelarna är bortskämda skrikiga ska ha allt ungar mellan 11 - 18. Tiden är inte som det var i spelvärlden det var roligare för några år sedan nu är spelandet så ego..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Segas:

Jag menar inte på att någon egentligen har fel som läser det, men som du själv säger så går det nog att tolka texten väldigt olika. Inte heller menar jag att du måste hålla med mig, men samtidigt anser jag att vi kan vara överens om att ett sådant avtal inte är riktigt rätt mot en användare att göra såhär.

Vilket får mig att tänka...hur stor basis av spelen idag kan man egentligen köra helt utan en plattform som Origin och Steam? Är dessa märkte på kartong, eller är det en chansning man får göra som kund?

"This product requires Steam/Origin, in order to be played"

Ja, absolut är såna avtal inte bra, tyvärr finns dessa avtal överallt.

Tror det finns en del spel inte kräver Steam, men man för nog leta ett tag. Står ju att spelet kan kräva en aktivering genom Internet eller man ska skapa en konto. Står på "Games for Windows" att det krävs att man skapar ett Live konto. Så det ska nog stå ifall det kräver Steam/Origin.

Inaktiv
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av john2376:
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av chopper:

Ingen bra service bla bla bla . ni är bara snåla o ska ha allt gratis. patetiskt o skriva om era nerladdningar från PB
Väx upp o betala spelen. Den som inte betalar sina spel ska heller inte klaga den rätten förlorade ni när ni patetiskt åker snålskjuts på oss som betalar. Så sluta gnäll i forum innan ni gör rätt för er.
Är så jäla trött på ert gnäll. Orgin eller Steam spelar roll det är så här spel världen ser ut i dag ...lev med det.
Betala spelen eller knip igen pajhålet !

Jag kommer aldrig i hela mitt liv betala för ett spel som är låst till en ofärdig och totalt värdelös distributionsplattform. Om jag laddar ner en crackad version utan Origin-tvång tar ingen skada av det. U mad?

Med andra ord så kommer du stjäla en utgåva av Mass Effect 3...
Hoppas du åker dit för brottet, verkligen.
Någon som är så arrogant till att tro att det inte är något fel att missnöjes-stjäla förtjänar straffas.

Piratkopiering är inte det samma som att stjäla. I det här fallet tycker jag det defintivit är moraliskt försvarsbart. Jag har en PC med rätt systemkrav för att köra Mass Effect 3. När spelföretag tvingar på en ofärdiga mellanhandsprogram som egentligen inte behövs ser jag det som en direkt fientlig handling. Om inte spelföretagen själva kan erbjuda en produkt utan att man måste installera spyware, saker som kan crasha, ta upp systemresurser etc så tänker jag inte vara den som lägger mig ner på alla fyra och tar emot. Att Bioware säljer sig till EA och verkligen skriver på avtal som innebär Origin-tvång är verkligen en besvikelse och förlust för de flesta gamers som är insatta.

EA skapar ett program för att skydda sin egendom och få fler spelare att köpa EA spel via ett program som samlar alla spel där och gör så att man slipper köra med skiva exakt som Steam fast utan att Valve kan kräva EA på pengar för spelen, och det tycker du gör Origin och EA till dåligt? Skärp dig..

Det EA har gjort är att skapa ett program som är likadant som steam för att slippa betala miljontals dollar till Valve för att inte egentligen ha gjort något annat än att ställt upp med en programvara.


signatur

The Year was 2027..

Medlem
Skrivet av john2376:
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av john2376:
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av chopper:

Ingen bra service bla bla bla . ni är bara snåla o ska ha allt gratis. patetiskt o skriva om era nerladdningar från PB
Väx upp o betala spelen. Den som inte betalar sina spel ska heller inte klaga den rätten förlorade ni när ni patetiskt åker snålskjuts på oss som betalar. Så sluta gnäll i forum innan ni gör rätt för er.
Är så jäla trött på ert gnäll. Orgin eller Steam spelar roll det är så här spel världen ser ut i dag ...lev med det.
Betala spelen eller knip igen pajhålet !

Jag kommer aldrig i hela mitt liv betala för ett spel som är låst till en ofärdig och totalt värdelös distributionsplattform. Om jag laddar ner en crackad version utan Origin-tvång tar ingen skada av det. U mad?

Med andra ord så kommer du stjäla en utgåva av Mass Effect 3...
Hoppas du åker dit för brottet, verkligen.
Någon som är så arrogant till att tro att det inte är något fel att missnöjes-stjäla förtjänar straffas.

Piratkopiering är inte det samma som att stjäla. I det här fallet tycker jag det defintivit är moraliskt försvarsbart. Jag har en PC med rätt systemkrav för att köra Mass Effect 3. När spelföretag tvingar på en ofärdiga mellanhandsprogram som egentligen inte behövs ser jag det som en direkt fientlig handling. Om inte spelföretagen själva kan erbjuda en produkt utan att man måste installera spyware, saker som kan crasha, ta upp systemresurser etc så tänker jag inte vara den som lägger mig ner på alla fyra och tar emot. Att Bioware säljer sig till EA och verkligen skriver på avtal som innebär Origin-tvång är verkligen en besvikelse och förlust för de flesta gamers som är insatta.

EA skapar ett program för att skydda sin egendom och få fler spelare att köpa EA spel via ett program som samlar alla spel där och gör så att man slipper köra med skiva exakt som Steam fast utan att Valve kan kräva EA på pengar för spelen, och det tycker du gör Origin och EA till dåligt? Skärp dig..

Det EA har gjort är att skapa ett program som är likadant som steam för att slippa betala miljontals dollar till Valve för att inte egentligen ha gjort något annat än att ställt upp med en programvara.

Alla potentiella kunder är kanske inte intresserade att bli intvingade i en halvfärdig lösning? De kanske bara vill kunna köpa sitt spel i butik utan att lägga in skräpprogram på datorn?

Är det jag som ska skärpa mig? Apropå skärp, ta av dig byxorna nu och positionera dig på alla fyra. Storkuken EA vill erbjuda sin "tjänst" till så många som möjligt så maska inte nu.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av john2376:
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av john2376:
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av chopper:

Ingen bra service bla bla bla . ni är bara snåla o ska ha allt gratis. patetiskt o skriva om era nerladdningar från PB
Väx upp o betala spelen. Den som inte betalar sina spel ska heller inte klaga den rätten förlorade ni när ni patetiskt åker snålskjuts på oss som betalar. Så sluta gnäll i forum innan ni gör rätt för er.
Är så jäla trött på ert gnäll. Orgin eller Steam spelar roll det är så här spel världen ser ut i dag ...lev med det.
Betala spelen eller knip igen pajhålet !

Jag kommer aldrig i hela mitt liv betala för ett spel som är låst till en ofärdig och totalt värdelös distributionsplattform. Om jag laddar ner en crackad version utan Origin-tvång tar ingen skada av det. U mad?

Med andra ord så kommer du stjäla en utgåva av Mass Effect 3...
Hoppas du åker dit för brottet, verkligen.
Någon som är så arrogant till att tro att det inte är något fel att missnöjes-stjäla förtjänar straffas.

Piratkopiering är inte det samma som att stjäla. I det här fallet tycker jag det defintivit är moraliskt försvarsbart. Jag har en PC med rätt systemkrav för att köra Mass Effect 3. När spelföretag tvingar på en ofärdiga mellanhandsprogram som egentligen inte behövs ser jag det som en direkt fientlig handling. Om inte spelföretagen själva kan erbjuda en produkt utan att man måste installera spyware, saker som kan crasha, ta upp systemresurser etc så tänker jag inte vara den som lägger mig ner på alla fyra och tar emot. Att Bioware säljer sig till EA och verkligen skriver på avtal som innebär Origin-tvång är verkligen en besvikelse och förlust för de flesta gamers som är insatta.

EA skapar ett program för att skydda sin egendom och få fler spelare att köpa EA spel via ett program som samlar alla spel där och gör så att man slipper köra med skiva exakt som Steam fast utan att Valve kan kräva EA på pengar för spelen, och det tycker du gör Origin och EA till dåligt? Skärp dig..

Det EA har gjort är att skapa ett program som är likadant som steam för att slippa betala miljontals dollar till Valve för att inte egentligen ha gjort något annat än att ställt upp med en programvara.

Alla potentiella kunder är kanske inte intresserade att bli intvingade i en halvfärdig lösning? De kanske bara vill kunna köpa sitt spel i butik utan att lägga in skräpprogram på datorn?

Är det jag som ska skärpa mig? Apropå skärp, ta av dig byxorna nu och positionera dig på alla fyra. Storkuken EA vill erbjuda sin "tjänst" till så många som möjligt så maska inte nu.

Är du verkligen gammal nog för o stå för ditt lama inlägg. Allt detta skit prat för att rättfärdiga dina patetiska stölder online. "Ja tycker att bla bla så därför piratar ja spelen"
Man ska inte straffas för att man inte förstår något men du lurar ingen med dina lama inlägg dumsnål o stor i truten det är tydligen enda talanger du innehar förutom att gärna åka snålskjuts på andra. Jag har också åsikter om orgin samt steam men det ger mig ingen rätt att pirata spelen.
I vår clan kickar vi ut de som "piratar spel" Ta ditt ansvar o väx upp. Vi andra som betalar är trötta på snål åkare som du! Patetiska människor som du total ignorerar jag direkt för världen är tillräckligt full av skitsnack utan att ta del av dina åsikter här!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Är du verkligen gammal nog för o stå för ditt lama inlägg.

Har du slutat att slå din fru?

Skrivet av chopper:

Allt detta skit prat för att rättfärdiga dina patetiska stölder online. "Ja tycker att bla bla så därför piratar ja spelen"

Piratkopiering är inte det samma som stöld.

Skrivet av chopper:

Man ska inte straffas för att man inte förstår något men du lurar ingen med dina lama inlägg dumsnål o stor i truten det är tydligen enda talanger du innehar förutom att gärna åka snålskjuts på andra. Jag har också åsikter om orgin samt steam men det ger mig ingen rätt att pirata spelen.

Halmgubbar och personangrepp. Inget nytt under solen.

Skrivet av chopper:

I vår clan kickar vi ut de som "piratar spel" Ta ditt ansvar o väx upp. Vi andra som betalar är trötta på snål åkare som du! Patetiska människor som du total ignorerar jag direkt för världen är tillräckligt full av skitsnack utan att ta del av dina åsikter här!

Ah, där sprack chansen att gå med i din klan. Vad hette den nu igen? Super Friends? Kickar ni folk som källsorterar fel eller går mot röd gubbe också?

Förresten, apropå snacket om att vi pirater "åker snålskjuts". Har tanken någonsin slagit dig att:

1. En piratkopia ej är det samma som en produkt mindre såld?
2. Att de som piratkopierar även är de största konsumenterna (läs SOM-institutets undersökning)?
3. De som piratar pga. pengabrist ej får mer pengar över till spel bara för att de slutar piratkopiera?
4. (BONUS) Jag köpte precis Star Wars: The Old Republic. Trots att jag är en ond pirat. Raserade jag din världsbild nu?

Medlem
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av chopper:

Är du verkligen gammal nog för o stå för ditt lama inlägg.

Har du slutat att slå din fru?

Skrivet av chopper:

Allt detta skit prat för att rättfärdiga dina patetiska stölder online. "Ja tycker att bla bla så därför piratar ja spelen"

Piratkopiering är inte det samma som stöld.

Skrivet av chopper:

Man ska inte straffas för att man inte förstår något men du lurar ingen med dina lama inlägg dumsnål o stor i truten det är tydligen enda talanger du innehar förutom att gärna åka snålskjuts på andra. Jag har också åsikter om orgin samt steam men det ger mig ingen rätt att pirata spelen.

Halmgubbar och personangrepp. Inget nytt under solen.

Skrivet av chopper:

I vår clan kickar vi ut de som "piratar spel" Ta ditt ansvar o väx upp. Vi andra som betalar är trötta på snål åkare som du! Patetiska människor som du total ignorerar jag direkt för världen är tillräckligt full av skitsnack utan att ta del av dina åsikter här!

Ah, där sprack chansen att gå med i din klan. Vad hette den nu igen? Super Friends? Kickar ni folk som källsorterar fel eller går mot röd gubbe också?

Förresten, apropå snacket om att vi pirater "åker snålskjuts". Har tanken någonsin slagit dig att:

1. En piratkopia ej är det samma som en produkt mindre såld?
2. Att de som piratkopierar även är de största konsumenterna (läs SOM-institutets undersökning)?
3. De som piratar pga. pengabrist ej får mer pengar över till spel bara för att de slutar piratkopiera?
4. (BONUS) Jag köpte precis Star Wars: The Old Republic. Trots att jag är en ond pirat. Raserade jag din världsbild nu?

Tror du verkligen på smörjan du skriver här. Du är o förblir en patetisk snål tjuv som förväntar dig att andra ska fixa dina problem. Ta ditt ansvar o väx upp !

En sak som verkligen behöver sin förklaring är : "Har du slutat att slå din fru?" vad har den meningen med att du är en spel piratare. Att skriva nedsättande kommentarer om mig rättfärdigar inte ditt beteende. O detta är bara så fjortis "Piratkopiering är inte det samma som stöld."
Lägger min energi på vettigare svar än att underhålla dina fjortis kommentarer här.
Du är helt enkelt dum i huvudet!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Tror du verkligen på smörjan du skriver här.
...
En sak som verkligen behöver sin förklaring är : "Har du slutat att slå din fru?" vad har den meningen med att du är en spel piratare. Att skriva nedsättande kommentarer om mig rättfärdigar inte ditt beteende.

Om du inte förstod varför jag skrev så kanske du ska kolla vad du skrev först:

"Är du verkligen gammal nog för o stå för ditt lama inlägg."

Om jag svarar "ja" betyder det att mitt inlägg är lamt.
Om jag svarar "nej" betyder det att jag jag inte kan stå för mitt inlägg.

Alltså presenterar du ett scenario för mig där jag har två alternativ, och oavsett vad jag väljer är det på något vis dåligt. Därav parallellen till den klassiska repliken "har du slutat att slå din fru?". Förstår du vart jag försöker komma? Jag menar alltså inte att du slår eller har slagit din fru på riktigt, utan texten anspelar på det orimliga i ditt resonemang.

Skrivet av chopper:

Du är o förblir en patetisk snål tjuv som förväntar dig att andra ska fixa dina problem. Ta ditt ansvar o väx upp !

Piratkopiering är inte det samma som stöld, därför kan jag omöjligen vara en tjuv enbart pga. det. Har du överhuvudtaget kollat upp hur stöld definieras enligt lagboken, eller säger du bara saker för att det känns bra?
Förstår inte riktigt vart du försöker komma med att andra skulle fixa mina problem. Jag fixar ju mina egna problem med hjälp av piratkopiering.
Ingen demoversion? Svaret är piratkopiering.
Jobbigt DRM? Svaret är piratkopiering.
Ta backup på spelskivor? Svaret är piratkopiering (eftersom man nu inte får kringgå kopieringsskydd även om det är för personligt bruk så klassas det som piratkopiering).
Där ser du att jag löser mina egna problem. Aldrig har jag bett någon annan om hjälp.

Skrivet av chopper:

O detta är bara så fjortis "Piratkopiering är inte det samma som stöld."
Lägger min energi på vettigare svar än att underhålla dina fjortis kommentarer här.
Du är helt enkelt dum i huvudet!

På vilket sätt är det uttalandet "fjortis"?
Det jag skriver kan bevisas väldigt enkelt, och jag använder lagboken som källa.
På vilket sätt är jag dum i huvudet? Du har haft ungefär 5 försök på dig nu att försöka komma med ett enda argument som inte är ett personangrepp eller ett känsloargument. Du har inte heller svarat på allt jag skrivit utan enbart valt den enkla vägen, dvs. att ignorera det som du inte kan svara på och sedan bara öst på med lite personangrepp.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av chopper:

Tror du verkligen på smörjan du skriver här.
...
En sak som verkligen behöver sin förklaring är : "Har du slutat att slå din fru?" vad har den meningen med att du är en spel piratare. Att skriva nedsättande kommentarer om mig rättfärdigar inte ditt beteende.

Om du inte förstod varför jag skrev så kanske du ska kolla vad du skrev först:

"Är du verkligen gammal nog för o stå för ditt lama inlägg."

Om jag svarar "ja" betyder det att mitt inlägg är lamt.
Om jag svarar "nej" betyder det att jag jag inte kan stå för mitt inlägg.

Alltså presenterar du ett scenario för mig där jag har två alternativ, och oavsett vad jag väljer är det på något vis dåligt. Därav parallellen till den klassiska repliken "har du slutat att slå din fru?". Förstår du vart jag försöker komma? Jag menar alltså inte att du slår eller har slagit din fru på riktigt, utan texten anspelar på det orimliga i ditt resonemang.

Skrivet av chopper:

Du är o förblir en patetisk snål tjuv som förväntar dig att andra ska fixa dina problem. Ta ditt ansvar o väx upp !

Piratkopiering är inte det samma som stöld, därför kan jag omöjligen vara en tjuv enbart pga. det. Har du överhuvudtaget kollat upp hur stöld definieras enligt lagboken, eller säger du bara saker för att det känns bra?
Förstår inte riktigt vart du försöker komma med att andra skulle fixa mina problem. Jag fixar ju mina egna problem med hjälp av piratkopiering.
Ingen demoversion? Svaret är piratkopiering.
Jobbigt DRM? Svaret är piratkopiering.
Ta backup på spelskivor? Svaret är piratkopiering (eftersom man nu inte får kringgå kopieringsskydd även om det är för personligt bruk så klassas det som piratkopiering).
Där ser du att jag löser mina egna problem. Aldrig har jag bett någon annan om hjälp.

Skrivet av chopper:

O detta är bara så fjortis "Piratkopiering är inte det samma som stöld."
Lägger min energi på vettigare svar än att underhålla dina fjortis kommentarer här.
Du är helt enkelt dum i huvudet!

På vilket sätt är det uttalandet "fjortis"?
Det jag skriver kan bevisas väldigt enkelt, och jag använder lagboken som källa.
På vilket sätt är jag dum i huvudet? Du har haft ungefär 5 försök på dig nu att försöka komma med ett enda argument som inte är ett personangrepp eller ett känsloargument. Du har inte heller svarat på allt jag skrivit utan enbart valt den enkla vägen, dvs. att ignorera det som du inte kan svara på och sedan bara öst på med lite personangrepp.

Jag anser att du försvarar din inställning till piratkopiering på ett omoget sätt där av ordet fjortis.
Har ett företag dåligt fungerande DRM så är inte lösningen piratkopiera enligt mig. Man vänder sig till suport o gör dem uppmärksamma på att deras DRM inte fungerar för kunder tex som lösning.
"Du är o förblir en patetisk snål tjuv som förväntar dig att andra ska fixa dina problem. Ta ditt ansvar o väx upp !" Du piratar istället för att gå via suporten o lämnar över problemet till andra att fixa det med företaget. Samt jag har ofte kollat med företag o det är ok att jag har en privat kopiering för egen del så då behövs ingen pirat kopiering.
Du verkar inte vilja förstå skillnaden på privat kopiering o pirat kopiering = privatcopy är du har köpt en kopia o har rätt att nyttja den. Pirat copy du har inte betalat för användandet. det gör det olagligt = du är en tjuv.
Tycker att det räcker nu jag har inte samma syn på pirat kopiering som du har o vi låter det vara med det.. ok


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skriv svar