Tips: Arma2 - Warfare Benny edition

Medlem
Tips: Arma2 - Warfare Benny edition

Benny släppte en uppdatering igår (2.071):
https://dev-heaven.net/projects/warfare-be/files

Någon annan här som följt utvecklingen av denna mod?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har helt missat denna. Har dock inte varit så aktiv på ArmA dom senaste två månaderna. Måste snart börja lira ArmA igen så jag inte blir för fjollig. Har lirat för mycket BF3. Finns det nån info om modden?

Medlem

Det där är standard modden som går 90% av alla CTI mutliplayer servrar Så den har man ju kört ett antal games med, är riktig trevlig.

Medlem

Har helt missat den här modden. Vet inte riktigt vad det är, men vad jag uppfattar det som så blandas vanliga Arma med inslag av RTS?

Medlem

Det är en Warfare-mod. Den har tidigare varit rätt instabil... blir seg och buggar ur efter ett tag om man använder AI, men nu verkar det flyta på fint. På min server i alla fall.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har nu "stresstestat" modden med drösvis av AI och, ja, detta är den första versionen som faktiskt är stabil och inte blir superseg och kraschar till slut. (FPS är såklart proportionell mot antalet AI)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Har helt missat den här modden. Vet inte riktigt vad det är, men vad jag uppfattar det som så blandas vanliga Arma med inslag av RTS?

Varje lag har en "commander" som bygger en bas. Olika byggnader ger möjlighet att köpa olika trupper. Barracker för soldater, "light factory" för lättare fordon osv.

Befälhavaren kan även uppgradera de olika byggnaderna som också ger tillgång till fler saker. T.ex. bättre stridsfordon, fler vapen...

Så, ja, jag antar att man kan likna det vid ett RTS då man har en bas att försvara.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar