Old Republic: Booring

Testpilot
Old Republic: Booring

Snabbare än jag trodde har jag tappat spelsuget i Old Republic , kanske har med årstiden o göra eller att jag glor mer på Tvserier o film istället?

Har inte ens pepp att börja lira nåt av de andra spelen jag har liggande så det är nog inte Old Republics fel att jag inte pallar att spela.
Eller så kanske det är det , att man tröttnat på mmorpg upplägget med grindning?

Får skärpa mig och lira till lvl50 iaf ... är 42 nu.

Har ju Batman och LA noire att pumpa igenom , eller slutet av FEAR3 / Lira klart huvudstoryn i SKYRIM ..

Ack dessa val.

#blogg

Inaktiv
Old Republic: Booring

Jag håller med dig faktist. Jag har haft det lite svårt att klara av spel, drog mig igenom red dead redemption och l.a noire för några veckor sen, och glad jag blev klar. Men jag spenderar mer av fritiden med tv-serier och liknande just nu. Old republic är skoj, när jag sätter mig och lirar så gillar jag storyn på min bounty hunter och smuggler, men man får känslan av "mmo-grind sjukan" rätt snabbt. Tror jag har tappat lusten för hela genren.

Medlem

Det blir så mycket bättre när man är två eller flera. Har man någon att snacka med, så försvinner allt det onda med grind i snacket, men så är det med alla spel.

Inaktiv

Väldigt sant, men dom få vänner till mig som lirar detta är på andra servrar.

Medlem
Skrivet av Combi:

Väldigt sant, men dom få vänner till mig som lirar detta är på andra servrar.

Segt! Då blir det att försöka köra så mycket story som möjligt, och leva sig in i den. Det blir ju aldrig lika bra som KotoR, men det finns bra dialog och fina ögonblick, speciellt med rymduppdragen som avbrott. Nu vet jag inte vilken klass du spelar, men storyn som Jedi Knight växer bara till det bättre, hur klischématad den nu än är.

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Combi:

Väldigt sant, men dom få vänner till mig som lirar detta är på andra servrar.

Segt! Då blir det att försöka köra så mycket story som möjligt, och leva sig in i den. Det blir ju aldrig lika bra som KotoR, men det finns bra dialog och fina ögonblick, speciellt med rymduppdragen som avbrott. Nu vet jag inte vilken klass du spelar, men storyn som Jedi Knight växer bara till det bättre, hur klischématad den nu än är.

Spelar som bounty hunter och smuggler och jag gillar deras story. Nog det enda som håller mig fast i spelet just nu. Visste ju från början att kvalitén i det hela skulle bli lite sämre med ett MMO istället för våra vanliga rpg, men ja. När jag når 50 kanske det finns lite mer att glädjas över, istället för det lilla som finns just nu.

Medlem
Skrivet av Combi:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Combi:

Väldigt sant, men dom få vänner till mig som lirar detta är på andra servrar.

Segt! Då blir det att försöka köra så mycket story som möjligt, och leva sig in i den. Det blir ju aldrig lika bra som KotoR, men det finns bra dialog och fina ögonblick, speciellt med rymduppdragen som avbrott. Nu vet jag inte vilken klass du spelar, men storyn som Jedi Knight växer bara till det bättre, hur klischématad den nu än är.

Spelar som bounty hunter och smuggler och jag gillar deras story. Nog det enda som håller mig fast i spelet just nu. Visste ju från början att kvalitén i det hela skulle bli lite sämre med ett MMO istället för våra vanliga rpg, men ja. När jag når 50 kanske det finns lite mer att glädjas över, istället för det lilla som finns just nu.

Jag ser det tvärtom, det är resan som är det roliga och målet är slutet

Medlem

Alla år med WoW gjorde att jag tappade spellusten fullständigt, oavsett genre egentligen. Det tog nästan ett år efter att jag äntligen dragit ur pluggen innan jag kände spelsuget, eller glädjen rent av, återvända. Jag förstår känslan.

Det är förresten ovanligt bra spelväder just nu! Hoppas du får tillbaka suget snart.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Jag har blivit lite trött på the old republic ibland men när jag kör och har suget för det tycker jag det är askul!


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Tröttnade när jag nådde 50 och började köra PvP på allvar, vilket fick mig att inse att spelets PvP är helt åt he****e... Grindade warzones + dailies upp till valor ~35, sen släpptes patch 1.1 och jag sket i alltihopa.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Testpilot

Brukar vara peppad men som det känns nu så har man helt tappat lusten på onlinespelbiten iallafall , det är ju en välsignelse med tanke på alla år jag lagt i EVE och WOW innan SWTOR.

Medlem

Jag håller med tidigare kommentar, att spela tillsammans med en polare gör att det som är lite 'grind' är mycket lättare att ta sig igenom, 1: det går snabbare och 2: man kan snacka skit.

Jag gillar verkligen storyn, companions och deras historier och ibland komiska situationer som uppstår beroende på vilken companion man har med sig vid class questarna. (Smuggler + Risha + Quesh = Awkward. men skoj.)

1
Skriv svar