Syndicate bjuder på co-op-skjutande

Robot
Syndicate bjuder på co-op-skjutande

Ett co-op-demo för upp till fyra spelare är på gång, spana in den senaste trailern så länge.

#starbreeze, #syndicate


OML
Medlem
Syndicate bjuder på co-op-skjutande

Ser nice ut!

Medlem

Ser verkligen fram mot detta

Medlem
Medlem

Kan bli otroligt!

TJ
Medlem

Ser jävligt fett ut!!!

Medlem
Skrivet av Friberg:

PC demo?

Troligen inte, vi får väl köpa grisen i.säcken.som vanligt.

Medlem

Blev taggad som fan men sen slutade ju videon med "demo for x360 and ps3" så jag skrev denna kommentaren och försvann illa kvivckt!

Medlem

Verkar som de förväntar sig att de som är sugna, men osäkra på Syndicate till PC, kommer ladda ner det först för att testa. Så de sparar in en slant på att göra ett pc demo för att täcka kostnaden för piraterna, väldigt generöst av dem

Varför nu det skulle vara så svårt att göra samma demo till pc är ofattbart, men man får väl anta att de räknat med mindre intäkter från pc marknaden. Problemet blir ju att inte alla som laddat ner, kommer köpa spelet om det bara är medelmåttigt.
Brink är ett rätt bra exempel. Skulle nog inte köpt det om jag tankat det först, men de hade rätt lockande pre-order via webhallen, synd bara att spelet inte var alls vad jag hoppades på.
Splash Damage har inte släppt något värt pengar sedan ET:Wolf, och då gav jag ändå bara 99kr för ET:QW.

Har fortfarande svårt att smälta att de gjort ett FPS av Syndicate, men Starbreeze gjorde bra jobb ifrån sig med Riddick så hoppet är iaf inte helt lost för en bra fps upplevelse rent generellt sett.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Verkar som de förväntar sig att de som är sugna, men osäkra på Syndicate till PC, kommer ladda ner det först för att testa. Så de sparar in en slant på att göra ett pc demo för att täcka kostnaden för piraterna, väldigt generöst av dem

Varför nu det skulle vara så svårt att göra samma demo till pc är ofattbart, men man får väl anta att de räknat med mindre intäkter från pc marknaden. Problemet blir ju att inte alla som laddat ner, kommer köpa spelet om det bara är medelmåttigt.
Brink är ett rätt bra exempel. Skulle nog inte köpt det om jag tankat det först, men de hade rätt lockande pre-order via webhallen, synd bara att spelet inte var alls vad jag hoppades på.
Splash Damage har inte släppt något värt pengar sedan ET:Wolf, och då gav jag ändå bara 99kr för ET:QW.

Har fortfarande svårt att smälta att de gjort ett FPS av Syndicate, men Starbreeze gjorde bra jobb ifrån sig med Riddick så hoppet är iaf inte helt lost för en bra fps upplevelse rent generellt sett.

Har så otroligt svårt att tro att folk skulle ladda ner ett spel för att "testa". Sen när de har kommit halvvägs i spelet eller rent av klarat av det så ska de gå och betala för det.
Det är rent skitsnack, hade det varit sant så hade PC marknaden fortfarande varit vid liv.

Medlem
Skrivet av Runken:
Skrivet av Fuidama:

Verkar som de förväntar sig att de som är sugna, men osäkra på Syndicate till PC, kommer ladda ner det först för att testa. Så de sparar in en slant på att göra ett pc demo för att täcka kostnaden för piraterna, väldigt generöst av dem

Varför nu det skulle vara så svårt att göra samma demo till pc är ofattbart, men man får väl anta att de räknat med mindre intäkter från pc marknaden. Problemet blir ju att inte alla som laddat ner, kommer köpa spelet om det bara är medelmåttigt.
Brink är ett rätt bra exempel. Skulle nog inte köpt det om jag tankat det först, men de hade rätt lockande pre-order via webhallen, synd bara att spelet inte var alls vad jag hoppades på.
Splash Damage har inte släppt något värt pengar sedan ET:Wolf, och då gav jag ändå bara 99kr för ET:QW.

Har fortfarande svårt att smälta att de gjort ett FPS av Syndicate, men Starbreeze gjorde bra jobb ifrån sig med Riddick så hoppet är iaf inte helt lost för en bra fps upplevelse rent generellt sett.

Har så otroligt svårt att tro att folk skulle ladda ner ett spel för att "testa". Sen när de har kommit halvvägs i spelet eller rent av klarat av det så ska de gå och betala för det.
Det är rent skitsnack, hade det varit sant så hade PC marknaden fortfarande varit vid liv.

Skyll inte på piratkopieringen när det gäller bristen på PC spel. Bra spel säljer dåliga gör inte det och majoriteten av alla PC spel dessa dagar är dåliga konsol portar som inte ens är värda att spela om man får spelen gratis

Medlem

Splitscreen co-op för 2 spelare?
Om det är så blir det lätt ett köp.
Dåligt med splitscreen co-op den senaste tiden.

Medlem

Mmm, omtolkning av en PC-klassiker får inget PC demo.
Ingen bryr sig om PC längre.

Medlem
Skrivet av Runken:

Har så otroligt svårt att tro att folk skulle ladda ner ett spel för att "testa". Sen när de har kommit halvvägs i spelet eller rent av klarat av det så ska de gå och betala för det.
Det är rent skitsnack, hade det varit sant så hade PC marknaden fortfarande varit vid liv.

Du kan ju omöjligt veta om folk som laddat ner ett spel inte har köpt det i efterhand.
Det enda du kan göra är att reflektera över hur du själv har gjort vilket jag då antar är precis så som du beskriver. Spelat halvvägs etc etc...

Hade ett demo till PC släppts så skulle troligen färre exemplar bli piratade då folk skulle fått sin uppfattning av spelet den vägen. Och eftersom inget demo av Syndicate verkar komma till PC så lär många ladda ner det för att inte riskera pengar på något som inte skulle falla dem i smaken.

Gillar man inte ett spel så lär man inte tvinga sig igenom det bara för att man laddat ner det.
Har man däremot betalat 4-500kr för ett spel och hatar det från första banan så är det ju inte direkt roligt.
Med alla DRM skydden som finns kan man ju inte lämna tillbaka spelet eller ens sälja det till någon om man inte gjort ett separat konto (steam/origin) för varje spel man köpt. Och det blir ju en jävla massa konton om det skulle vara så... över 200 för mina steamspel nu t.ex.

Medlem
Skrivet av Runken:
Skrivet av Fuidama:

Verkar som de förväntar sig att de som är sugna, men osäkra på Syndicate till PC, kommer ladda ner det först för att testa. Så de sparar in en slant på att göra ett pc demo för att täcka kostnaden för piraterna, väldigt generöst av dem

Varför nu det skulle vara så svårt att göra samma demo till pc är ofattbart, men man får väl anta att de räknat med mindre intäkter från pc marknaden. Problemet blir ju att inte alla som laddat ner, kommer köpa spelet om det bara är medelmåttigt.
Brink är ett rätt bra exempel. Skulle nog inte köpt det om jag tankat det först, men de hade rätt lockande pre-order via webhallen, synd bara att spelet inte var alls vad jag hoppades på.
Splash Damage har inte släppt något värt pengar sedan ET:Wolf, och då gav jag ändå bara 99kr för ET:QW.

Har fortfarande svårt att smälta att de gjort ett FPS av Syndicate, men Starbreeze gjorde bra jobb ifrån sig med Riddick så hoppet är iaf inte helt lost för en bra fps upplevelse rent generellt sett.

Har så otroligt svårt att tro att folk skulle ladda ner ett spel för att "testa". Sen när de har kommit halvvägs i spelet eller rent av klarat av det så ska de gå och betala för det.
Det är rent skitsnack, hade det varit sant så hade PC marknaden fortfarande varit vid liv.

Tro vad du vill, jag är själv en av de som tillhör mängden som köper efter ha testat. Är spelet bra så köper man det, är spelet skräp så gör man inte det. Jag ordnade t.ex StarCraft 2, Mass Effect, Mass Effect 2, Dragon Age, Civilization V, Max Payne 1 & 2, Borderlands, Terraria, flertal spel och alla av de jag nämnt samt många av de jag inte nämnt har jag köpt just för att jag ansåg att de var bra nog. StarCraft 2 klarade jag t.om av hela Single Player kampanjen först innan jag köpte det.

På tanke om "varit vid liv" så är det gott och väl vid liv. Det ligger bara mer åt den digitala sidan av försäljningen. Gamla spel som är 10 år gamla eller mer säljer inte precis på konsol så värst väl längre, det är en rätt så kort livslängd på de flesta spelen, medan en liten kort rea på Steam så plötsligt säljer de äldsta spelen så att de toppar "Top-listan". Många köper även till steam även om de redan äger en fysisk kopia, inget ovanligt alls.

Så jo, tro det eller ej. Folk köper trots att de piratkopierar. Att utvecklare är så förskrämda utav siffrorna av vad folk piratkopierar betyder ingenting.

Piratkopiering av musik, spel, film och allt man nu kan tänka sig är en del av vardagen. Utvecklare och företag bör bara inse det och ta nytta utav det, istället för att skrämma oss från att faktiskt vilja lägga pengar på produkten överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Runken:
Skrivet av Fuidama:

Verkar som de förväntar sig att de som är sugna, men osäkra på Syndicate till PC, kommer ladda ner det först för att testa. Så de sparar in en slant på att göra ett pc demo för att täcka kostnaden för piraterna, väldigt generöst av dem

Varför nu det skulle vara så svårt att göra samma demo till pc är ofattbart, men man får väl anta att de räknat med mindre intäkter från pc marknaden. Problemet blir ju att inte alla som laddat ner, kommer köpa spelet om det bara är medelmåttigt.
Brink är ett rätt bra exempel. Skulle nog inte köpt det om jag tankat det först, men de hade rätt lockande pre-order via webhallen, synd bara att spelet inte var alls vad jag hoppades på.
Splash Damage har inte släppt något värt pengar sedan ET:Wolf, och då gav jag ändå bara 99kr för ET:QW.

Har fortfarande svårt att smälta att de gjort ett FPS av Syndicate, men Starbreeze gjorde bra jobb ifrån sig med Riddick så hoppet är iaf inte helt lost för en bra fps upplevelse rent generellt sett.

Har så otroligt svårt att tro att folk skulle ladda ner ett spel för att "testa". Sen när de har kommit halvvägs i spelet eller rent av klarat av det så ska de gå och betala för det.
Det är rent skitsnack, hade det varit sant så hade PC marknaden fortfarande varit vid liv.

Skyll inte på piratkopieringen när det gäller bristen på PC spel. Bra spel säljer dåliga gör inte det och majoriteten av alla PC spel dessa dagar är dåliga konsol portar som inte ens är värda att spela om man får spelen gratis

är du allvarlig?
Det har givetvis i alla högsta grad med piratkopieringen att göra!
Utvecklarna prioriterar konsoler då där finns mer pengar eftersom piratkopieringen inte är lika ubredd där. PC'n hamnar i andra hand och får portningar som i många fall suger.
Klart att bra spel säljer även till PC trots detta. Men den stora massan av spel som folk måste "prova" först kan du ju räkna ut vad som händer med.
De flesta bra spel har dessutom onlinekrav som gör att du måste ha en legal kopia för att spela det. Ta Skyrim som exempel, som inte har onlinekrav men som är ett jävligt bra spel. Det sålde mycket bättre till konsol än till PC enl. de siffror jag lyckades googla fram.
Fråga dej själv varför?

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av Runken:

Har så otroligt svårt att tro att folk skulle ladda ner ett spel för att "testa". Sen när de har kommit halvvägs i spelet eller rent av klarat av det så ska de gå och betala för det.
Det är rent skitsnack, hade det varit sant så hade PC marknaden fortfarande varit vid liv.

Du kan ju omöjligt veta om folk som laddat ner ett spel inte har köpt det i efterhand.
Det enda du kan göra är att reflektera över hur du själv har gjort vilket jag då antar är precis så som du beskriver. Spelat halvvägs etc etc...

Hade ett demo till PC släppts så skulle troligen färre exemplar bli piratade då folk skulle fått sin uppfattning av spelet den vägen. Och eftersom inget demo av Syndicate verkar komma till PC så lär många ladda ner det för att inte riskera pengar på något som inte skulle falla dem i smaken.

Gillar man inte ett spel så lär man inte tvinga sig igenom det bara för att man laddat ner det.
Har man däremot betalat 4-500kr för ett spel och hatar det från första banan så är det ju inte direkt roligt.
Med alla DRM skydden som finns kan man ju inte lämna tillbaka spelet eller ens sälja det till någon om man inte gjort ett separat konto (steam/origin) för varje spel man köpt. Och det blir ju en jävla massa konton om det skulle vara så... över 200 för mina steamspel nu t.ex.

Jag vet inte nej, det jag skriver ska nog inte uppfattas som ren och skär fakta. Men om 1000 personer laddar ner ett spel, hur många av dem skulle du uppskatta går och köper det sen?
Var realistisk.

Och nej jag laddar aldrig ner spel så sluta antyda det.. PC spelandet kör jag på ett it-cafe som jag tidigare jobbat på och där jag spelar gratis. Konsol lirandet kör jag helt legalt.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Runken:
Skrivet av Fuidama:

Verkar som de förväntar sig att de som är sugna, men osäkra på Syndicate till PC, kommer ladda ner det först för att testa. Så de sparar in en slant på att göra ett pc demo för att täcka kostnaden för piraterna, väldigt generöst av dem

Varför nu det skulle vara så svårt att göra samma demo till pc är ofattbart, men man får väl anta att de räknat med mindre intäkter från pc marknaden. Problemet blir ju att inte alla som laddat ner, kommer köpa spelet om det bara är medelmåttigt.
Brink är ett rätt bra exempel. Skulle nog inte köpt det om jag tankat det först, men de hade rätt lockande pre-order via webhallen, synd bara att spelet inte var alls vad jag hoppades på.
Splash Damage har inte släppt något värt pengar sedan ET:Wolf, och då gav jag ändå bara 99kr för ET:QW.

Har fortfarande svårt att smälta att de gjort ett FPS av Syndicate, men Starbreeze gjorde bra jobb ifrån sig med Riddick så hoppet är iaf inte helt lost för en bra fps upplevelse rent generellt sett.

Har så otroligt svårt att tro att folk skulle ladda ner ett spel för att "testa". Sen när de har kommit halvvägs i spelet eller rent av klarat av det så ska de gå och betala för det.
Det är rent skitsnack, hade det varit sant så hade PC marknaden fortfarande varit vid liv.

Tro vad du vill, jag är själv en av de som tillhör mängden som köper efter ha testat. Är spelet bra så köper man det, är spelet skräp så gör man inte det. Jag ordnade t.ex StarCraft 2, Mass Effect, Mass Effect 2, Dragon Age, Civilization V, Max Payne 1 & 2, Borderlands, Terraria, flertal spel och alla av de jag nämnt samt många av de jag inte nämnt har jag köpt just för att jag ansåg att de var bra nog. StarCraft 2 klarade jag t.om av hela Single Player kampanjen först innan jag köpte det.

På tanke om "varit vid liv" så är det gott och väl vid liv. Det ligger bara mer åt den digitala sidan av försäljningen. Gamla spel som är 10 år gamla eller mer säljer inte precis på konsol så värst väl längre, det är en rätt så kort livslängd på de flesta spelen, medan en liten kort rea på Steam så plötsligt säljer de äldsta spelen så att de toppar "Top-listan". Många köper även till steam även om de redan äger en fysisk kopia, inget ovanligt alls.

Så jo, tro det eller ej. Folk köper trots att de piratkopierar. Att utvecklare är så förskrämda utav siffrorna av vad folk piratkopierar betyder ingenting.

Piratkopiering av musik, spel, film och allt man nu kan tänka sig är en del av vardagen. Utvecklare och företag bör bara inse det och ta nytta utav det, istället för att skrämma oss från att faktiskt vilja lägga pengar på produkten överhuvudtaget.

givetvis finns det de som köper trots att de laddar ner. Men det är inte många i det stora hela tror jag.
som jag sa tidigare, ifall 1000 pers laddar ner ett spel hur många av dem tror du går o köper det?
klart du var tvungen att köpa sc2, vill du göra något utöver singleplayer MÅSTE du köpa det.
Och angående rea snacket så är jag inte förvånad. Folk köper på rea vad det än är.
Det förändrar inte ju inte det faktum att pc är sönder piratad...

1
Skriv svar