Rykte: Microsoft-points skrotas – byts ut mot riktig valuta

Robot
Rykte: Microsoft-points skrotas – byts ut mot riktig valuta

Enligt ett rykte ser vi snart se slutet på Microsofts poängsystem. I fortsättningen kommer istället användarens lokala valuta nyttjas direkt.

#microsoft


Rykte: Microsoft-points skrotas – byts ut mot riktig valuta

Rage??

Användarens lokala valuta. jag investerar nog inte i Kronan.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

om det kommer funka som på psn så är det ett stort kliv framåt imo.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Vore på tiden.

Vore riktigt skönt att slippa tramsvalutan.

Medlem

Vad händer med de poäng man redan har då? Dom kan ju knappast omvandla poängen som redan finns till valuta.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Vore riktigt skönt att slippa tramsvalutan.

Sparar tid när man skriver spelnyheter.

Ta inte bort poängen! ^^

Medlem

Något de borde skrotat från början, använd vanlig valuta som alla andra.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Mack:

Vad händer med de poäng man redan har då? Dom kan ju knappast omvandla poängen som redan finns till valuta.

Klart att dom kan. Varför skulle dom inte kunna det? Är vad jag förväntar mig att dom gör när dom väl väljer att göra den här förändringen.

Medlem

Hmmm, jag köper ju alla mina poäng från england via cheapxboxlivecodes och jag sparar massa pengar istället för att köpa via boxen. Om man betalar i SEK i stället lär det inte finnas några billigare alternativ. Me dont like.

Medlem
Medlem

Bra, borde ha varit så från början.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Om de tillåter än att välja valuta så ser jag inga problem

Avstängd

Och varför skulle de låta er välja valuta :S

Medlem

ÄNTLIGEN!!! Jag har stört mig på Microsofts påhittade monopolvaluta enda sen 360n släpptes. Det slår ju aldrig fel att man har poäng över efter ett köp, poäng som bara ligger där och skräpar. Synd att det måste dröja så långt som fram till slutet av året innan det händer, om ryktet nu ens stämmer dvs.

Medlem

Jag hoppas det stämmer. Skulle vara lättare. Enkelt att se hur billigt vissa saker är.

Medlem

Fan vad rätt. Bara priserna sätts rättvist (SEK).

Medlem

Och det innebär den vanliga konverteringsmissen, vi i sverige får betala 7sek medans members of the US får betala 6,79sek för något som kostar en dollar.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Och det innebär den vanliga konverteringsmissen, vi i sverige får betala 7sek medans members of the US får betala 6,79sek för något som kostar en dollar.

Var glad för att det är så lite... Vet inte hur det är med microsoft men i stort sett alla andra liknande tjänster (steam t.ex) brukar ha 1$ = 1€ för oss som använder euro.
I verkligheten så är 1$ ca 0,77€.

Iom att 1€ = 8,8 SEK så betalar vi alltså nästan 9 SEK för något som kostar 1 dollar i USA, kul va?....

Medlem
Skrivet av Cirdane:
Skrivet av Kimpur:

Och det innebär den vanliga konverteringsmissen, vi i sverige får betala 7sek medans members of the US får betala 6,79sek för något som kostar en dollar.

Var glad för att det är så lite... Vet inte hur det är med microsoft men i stort sett alla andra liknande tjänster (steam t.ex) brukar ha 1$ = 1€ för oss som använder euro.
I verkligheten så är 1$ ca 0,77€.

Iom att 1€ = 8,8 SEK så betalar vi alltså nästan 9 SEK för något som kostar 1 dollar i USA, kul va?....

Ah fan jag tänkte fel, det var detta felet jag syftade på 1$ = 1€ enligt dem.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

fan vad jag hatar att behöva köpa 500 points för typ 56kr när jag behöver 20 poäng. Jävla skräpmetod som bara är till för att man ska köpa mer.

Medlem

Tycker det har funkat ganska bra med poäng, men som personen ovan mig skriver, det är trist när man blir tvungen köpa lite mer poäng än det man egentligen vill ha bara för att de inte säljer det i mindre mängder.

Medlem
Skrivet av Cirdane:
Skrivet av Kimpur:

Och det innebär den vanliga konverteringsmissen, vi i sverige får betala 7sek medans members of the US får betala 6,79sek för något som kostar en dollar.

Var glad för att det är så lite... Vet inte hur det är med microsoft men i stort sett alla andra liknande tjänster (steam t.ex) brukar ha 1$ = 1€ för oss som använder euro.
I verkligheten så är 1$ ca 0,77€.

Iom att 1€ = 8,8 SEK så betalar vi alltså nästan 9 SEK för något som kostar 1 dollar i USA, kul va?....

Greenmangaming.com, de kan du fortfarande köpa spel för dollar tror jag


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Så länge det finns möjlighet till en form av kontant betalning likt kod korten med points så spelar det ingen roll, jag vill inte köpa spel med visa.

Medlem

De vill antagligen kontra cheapxboxlivecodes och motsvarande sidor som säljer points till lägre priser än vad det kostar på live.

Medlem

Det var på tiden! Hoppas verkligen att det stämmer.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Förbannelse!
Förstår inte hur någon kan se detta som en bra sak? Att bli blåst på pengar?
Nej, i dagsläget kan alla någorlunda intelligenta personer köpa sina Live-koder via eBay eller dedikerade sidor, och spara 30-50% (aka få mer virtuella pengar för sina IRL-pengar). Dessutom är kostnaden för points ungefär densamma över hela världen.
Men nej då, med detta SKITsystem ska du binda ett kort till live (PSN all over again), du får betala varenda krona spelen/DLCn kostar helt utan rabatt, och du får med största sannolikhet inse att 10kr=1E=1$, vilket medför ännu större förlust. De som nu tycker det är en bra sak att betala rejäla överpriser (ni har väl iPhone och övrigt Apple-sortiment?) kan med nöje skicka 20-30% av kostnaden för mina framtida inköp på live, till mig. Ni får betala högre priser som ni vill, och jag slipper. Alla är nöjda
(PS. tolka inte inlägget alltför seriöst, då blir jag deprimerad, men ett korn av sanning finns det allt)

Det är dock inte oväntat då Games on Demand som default är i Sek och samma gäller spel/appar till mobilerna

1
Skriv svar