Xcom: Enemy Unknown ska passa alla

Robot
Xcom: Enemy Unknown ska passa alla

Firaxis hoppas nyversionen ska passa strategifans, actionfans och rollspelare i en enda ohelig röra.

#firaxis, #xcom-enemy-unknown


Medlem
Xcom: Enemy Unknown ska passa alla

inget passar alla, så är det bara.. det är fail att ens försöka, för det finns alltid de som bara kan gilla det som är udda och opopulärt... ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

"Hitta bästa pris på Zachry XCOM-2000 (Kompressor)"

Medlem

än så länge ser det faktiskt ganska intressant ut.

kommer ihåg att klassikerna var t.om så poppis att de fick egna spin-offs..
Chaos gate.. samma sak fast warhammer space marines, hehe

firaxis brukar klara av balansgången mellan spelkänsla som man känner igen vs. nytänkande ganska bra.

Ja blev väldigt orolig när jag såg titeln "Spelet" "ska passa alla" Däremot så gör Sid Meier för det mesta bra strategi spel och än så länge så ser detta intressant ut. Men snälla låt de actionintresserade köra XCOM i stället(FPSet)

Medlem
Medlem

Håller tummarna för att det blir bra och säljer tillräckligt för att få Starbreeze, eller vem det nu är som äger Syndicate-IP:t, att göra en riktig remake.

Medlem

Låter som marknadsprat över att de gör samma sak igen. Det är dock inget negativt i det här fallet då det är fortfarande ett väldigt unikt spel.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Vad trist då är det bara sluta sukta efter xcom då. Ser inte så snygt ut endå :/

Medlem

Med tanke på hur ner-dummat och konsollifierat Civ-serien har blivit så tänker jag så klart INTE köpa det här spelet, som ju kommer från samma studio.

Medlem
Skrivet av Securion:

Med tanke på hur ner-dummat och konsollifierat Civ-serien har blivit så tänker jag så klart INTE köpa det här spelet, som ju kommer från samma studio.

Hur kan man vara så enfaldig att man påstår att en i det närmaste PC-exklusiv serie, som har sin strsta försäljning på PC, är "konsolifierad". Snarat förenklad/fördummad för att passa dagens casual-spelare på PC, där "strategi" ska vara Farmville, som svårast.
Halo Wars kanske inte var det mest storslagna RTS som världen skådat, men nog tusan fanns det gott om utrymme för strategi och eget tänkande, trots att det var konsolexklusivt. Långt mer än PC-exklusiva C&C4 eller Red Alert 3.

Medlem

Tycker nog att det finns mycket utrymme att strömlinjeforma X-Com, orginalet var klumpigt på flera sätt pga den tidens datorers begränsningar. Spelar det faktiskt fortfarande ibland och jag tyckte att UFO: Aftershock-serien tillförde en hel del bra grejor, som tex. möjligheten att ändra hastigheten på spelet och själv styra balansen mellan strategi och action. Kan tänka mig att Firaxis lägger till en del sådant.

Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Ser inte så snygt ut endå :/

Till skillnad från originalet menar du?;)

Medlem

Problemet med många spel idag är att de skall passa alla. Det blir ofta en slätstruken produkt som i och för sig säljer bra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Problemet med många spel idag är att de skall passa alla. Det blir ofta en slätstruken produkt som i och för sig säljer bra.

Precis vad jag själv tänkte säga... Rätt givet att dom gör sånna här uttalanden... :
Locka/passa alla -> bred hype/intresse/marknadsföring -> maximal försäljning

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Halo Wars kanske inte var det mest storslagna RTS som världen skådat, men nog tusan fanns det gott om utrymme för strategi och eget tänkande, trots att det var konsolexklusivt. Långt mer än PC-exklusiva C&C4 eller Red Alert 3.

Red Alert 3 finns till både PS3 och 360. Och C&C är ju ett skämt numera oavsett.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

Det är så man vet att det blir skit.
Suck.

Medlem

Frasen "ska passa alla" i ett spel har hittills inte varit någon succe i något spel. Så nu sjönk mina förhoppningar igen Men å andra sidan så talar han klokt om iden och spelet. Får se vad det blir av detta.

Medlem

Hitta bästa pris på en kompressor? Vaht?

1
Skriv svar