Mass Effect 3 mer lättillgängligt för nybörjarna

Robot
Mass Effect 3 mer lättillgängligt för nybörjarna

"I ärlighetens namn gjorde vi inte ett så bra jobb med att fasa in nya spelare i Mass Effect 2", säger spelets producent.

#mass-effect-3, #bioware


Mass Effect 3 mer lättillgängligt för nybörjarna

Önskar de hade gjort något liknande med Konungens Återkomst, min biovistelse skulle känts mycket bättre då. Vem fan är Sam?!

Testpilot

När de säger så får jag starka Dragon Age2 vibbar ... "vi skall göra spelet mer lättillgängligt" o sen sabbar de vitala delar av spelet pga detta.

Medlem

Var väl knappast svårt att komma in i tvåan om man var ny... Detta kan inte vara bra.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

När de säger så får jag starka Dragon Age2 vibbar ... "vi skall göra spelet mer lättillgängligt" o sen sabbar de vitala delar av spelet pga detta.

Detta skedde redan från ettan till tvåan.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Jävla nötter, själva meningen med en trilogi är ju att i senare delar anknyta till tidigare - släng med en resumé i filmformat eller whatnot (Mass Effect 1- och 2-demon med lite extra story?) men ta för satan i gatan inte bort anknytningarna. Om man känner sig utanför när man börjar med ME3 får man väl för bövelen spela igenom de tidigare delarna, alternativt gå in på Mass Effect wiki och läsa på.

LotR-jämförelsen är klockren.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Haha, fan vad jag hatar spelindustrin. "Klart du inte ska behöva börja från början, here you go."

Hur ska de fördumma det den här gången då? Välj en personlighetstyp i början av spelet

Sur och elak

Glad och snäll

Lungn och neutral

Shepard väljer alla dialogval själv, skjuter automatiskt, det enda du behöver göra är gå och skrika "360 QUICKSCOPE" om du spelar infiltrator.

Medlem

Bioware gillar verkligen att skita på golvet och faceplanta rätt i röran.

Redaktör
Ponny

No you didn't!

Håller med PeTTs0n; släng med en resumé. Låt den vara 30 minuter – vad-som-helst! Är det en trilogi ska det kännas också. Trean står där av en anledning.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Aj aj...undrar om det kommer ignoreras lite röda trådar från ettan och tvåan och att man helt enkelt kastar in spelare i ett krig mot the reapers som presenteras som: "Elaka varelser som vill utplåna universum" här har du bössan, slakta på.

Medlem
Medlem

Låt se här, man går alltså och köper ett spel som heter mass effect 3.. alltså tredje spelet..
Och så blir då alltså folk frustrerade över att de inte känner till vad som hänt innan...

Ärligt talat, är det någon som inte tycker att det låter logiskt och fullständigt normalt?
Vill man veta vad som hänt innan kan man ju alltid köra dem i ordning. Duh!

jag vill faktiskt fortsätta storyn, inte sitta o glo på flashbacks.

Låter som om bioware vill skjuta sina egna spel i sank.

Medlem
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

No you didn't!

Håller med PeTTs0n; släng med en resumé. Låt den vara 30 minuter – vad-som-helst! Är det en trilogi ska det kännas också. Trean står där av en anledning.

Precis! När jag spelade ME2 på ps3 så var det en jäkla lång resumé från orginalet, det fungerade skitbra! Ibland undrar man om spelutvecklare är gamers eller punks som bara vill tjäna pengar...oj, dum fråga *trollface*


signatur

Game long and prosper

Medlem

Får jag möjligheten att skippa cutscenes så finns möjligheten att jag faktiskt klarar att spela igenom det.

Medlem

Nu fick jag ont i magen...

Jag hoppas innerligt dom lagt in hundratals flashbacks så nybörjare förstår vad som är vad och vad som hänt....

Detta får FAN inte påverka spelets kvalitet.

Eller gör som Batman Arkham City, ha med en "previously on Arkham Asylum" typ som berättar kort om vad som hänt......


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tycker inte man ska spela 3:an om man inte spelat dom två spelen före ...

Medlem

Suck, det är väl bara att ta reda på vad som har hänt alt. köpa de tidigare spelen i serien. Sen när måste utvecklarna ta hänsyn till sånt här?

Medlem

Någon frivillig "Previously" skulle funka ponerat att man kan skutta förbi åbäket.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Testpilot
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Harakiri:

När de säger så får jag starka Dragon Age2 vibbar ... "vi skall göra spelet mer lättillgängligt" o sen sabbar de vitala delar av spelet pga detta.

Detta skedde redan från ettan till tvåan.

Kan inte påstå jag tyckte det , där var det lagom - jobbigt inventory , menlösa uppdrag på planeter som var hur tråkiga som helst och ganska sunkigt upplägg på sina skills gjorde att 2an var mycket bättre.

Inaktiv

jag har bara spelat mass effect 2.. gillade det ovanligt mkt.. ...misstänker att trean kommer bli en rykande bajskorv på hårddisken .. formatera med svavelsyra för att säkert få bort varenda byte

Medlem

Vilka idioter!

Inaktiv

Jävligt korkat den som nu kom på idén. Gör om, gör rätt.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Harakiri:

När de säger så får jag starka Dragon Age2 vibbar ... "vi skall göra spelet mer lättillgängligt" o sen sabbar de vitala delar av spelet pga detta.

Detta skedde redan från ettan till tvåan.

Kan inte påstå jag tyckte det , där var det lagom - jobbigt inventory , menlösa uppdrag på planeter som var hur tråkiga som helst och ganska sunkigt upplägg på sina skills gjorde att 2an var mycket bättre.

Heh 1:an hade åtminstone ett inventory jämfört med 2:ans nerdummade "välja vapen innan mission" crap. Sen är det din åsikt att de var meninglösa uppdrag på planeter, det var iaf fan så mycket bättre att själv få utforska lite istället för att bara scanna planeter och sen poppas kanske ett uppdrag upp. 2:an var ju också renodlad action och väldigt lite RPG, att klicka vänster eller höger musknapp för att vara god eller ond är bara patetisk om man jämför med andra riktiga RPG

Medlem

Jaha, men spela ettan då om första halvtimmen i Mass Effect 2 är så irriterande.
Inte så det är en raritet och inte värd att spelas eller nåt...

Medlem

Alltså om man läser hela nyheten bioware postade låter det ju snarare som om bakgrundshistorien och vad som hänt ska berättas mycket mer detaljerat för nya spelare.

FZ verkar ha dragit en konstig slutsats från nyheten.

Medlem

Låter inte som en bra sak.

Har just börjat med Zelda - Skyward sword. Och vad jag noterat är att det också är menat åt alla, minsta lilla pussel o den där jävla blåa tjejen kommer upp med nå tips. Hoppas det försvinner så småningom, men det e irriterande, behöver knappt ens tänka på pusslen

Medlem

NOOOOOO! Detta bådar inte gott känner jag Har helt och håller tappat mitt förtroende för BioWare sedan DA2, verkar bara gå ännu mer åt skogen efter varje spel. Vilket skitföretag de har blivit!! Tacka veet jag Baldur's Gate 2 tiden!

Medlem

Är det bara jag som tycker ME2 var ganska mycket sämre än ME1 på allt förutom typ story ?

Gillar inte alls ME2


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Jag tycker att ME2 fungerade speltekniskt bättre än 1:an, stridssystemet var bättre helt enkelt. ME1 hade ungefär samma stridssystem som KotOR vilket känns riktigt förlegat.

Däremot tycker jag att ME1 var bättre då det var mycket större och det fanns mer att göra och det kändes mycket friare. Jag hoppas att samma trend inte fortsätter till trean men det lät det göra då episk slutstrid sällan rimmar väl med frihet.

12
Skriv svar