Mass Effect 3 mer lättillgängligt för nybörjarna
"I ärlighetens namn gjorde vi inte ett så bra jobb med att fasa in nya spelare i Mass Effect 2", säger spelets producent.
När de säger så får jag starka Dragon Age2 vibbar ... "vi skall göra spelet mer lättillgängligt" o sen sabbar de vitala delar av spelet pga detta.
Detta skedde redan från ettan till tvåan.
"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark
Jävla nötter, själva meningen med en trilogi är ju att i senare delar anknyta till tidigare - släng med en resumé i filmformat eller whatnot (Mass Effect 1- och 2-demon med lite extra story?) men ta för satan i gatan inte bort anknytningarna. Om man känner sig utanför när man börjar med ME3 får man väl för bövelen spela igenom de tidigare delarna, alternativt gå in på Mass Effect wiki och läsa på.
LotR-jämförelsen är klockren.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Haha, fan vad jag hatar spelindustrin. "Klart du inte ska behöva börja från början, here you go."
Hur ska de fördumma det den här gången då? Välj en personlighetstyp i början av spelet
Sur och elak
Glad och snäll
Lungn och neutral
Shepard väljer alla dialogval själv, skjuter automatiskt, det enda du behöver göra är gå och skrika "360 QUICKSCOPE" om du spelar infiltrator.
Låt se här, man går alltså och köper ett spel som heter mass effect 3.. alltså tredje spelet..
Och så blir då alltså folk frustrerade över att de inte känner till vad som hänt innan...
Ärligt talat, är det någon som inte tycker att det låter logiskt och fullständigt normalt?
Vill man veta vad som hänt innan kan man ju alltid köra dem i ordning. Duh!
jag vill faktiskt fortsätta storyn, inte sitta o glo på flashbacks.
Låter som om bioware vill skjuta sina egna spel i sank.
No you didn't!
Håller med PeTTs0n; släng med en resumé. Låt den vara 30 minuter – vad-som-helst! Är det en trilogi ska det kännas också. Trean står där av en anledning.
Precis! När jag spelade ME2 på ps3 så var det en jäkla lång resumé från orginalet, det fungerade skitbra! Ibland undrar man om spelutvecklare är gamers eller punks som bara vill tjäna pengar...oj, dum fråga *trollface*
Game long and prosper
Nu fick jag ont i magen...
Jag hoppas innerligt dom lagt in hundratals flashbacks så nybörjare förstår vad som är vad och vad som hänt....
Detta får FAN inte påverka spelets kvalitet.
Eller gör som Batman Arkham City, ha med en "previously on Arkham Asylum" typ som berättar kort om vad som hänt......
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
När de säger så får jag starka Dragon Age2 vibbar ... "vi skall göra spelet mer lättillgängligt" o sen sabbar de vitala delar av spelet pga detta.
Detta skedde redan från ettan till tvåan.
Kan inte påstå jag tyckte det , där var det lagom - jobbigt inventory , menlösa uppdrag på planeter som var hur tråkiga som helst och ganska sunkigt upplägg på sina skills gjorde att 2an var mycket bättre.
När de säger så får jag starka Dragon Age2 vibbar ... "vi skall göra spelet mer lättillgängligt" o sen sabbar de vitala delar av spelet pga detta.
Detta skedde redan från ettan till tvåan.
Kan inte påstå jag tyckte det , där var det lagom - jobbigt inventory , menlösa uppdrag på planeter som var hur tråkiga som helst och ganska sunkigt upplägg på sina skills gjorde att 2an var mycket bättre.
Heh 1:an hade åtminstone ett inventory jämfört med 2:ans nerdummade "välja vapen innan mission" crap. Sen är det din åsikt att de var meninglösa uppdrag på planeter, det var iaf fan så mycket bättre att själv få utforska lite istället för att bara scanna planeter och sen poppas kanske ett uppdrag upp. 2:an var ju också renodlad action och väldigt lite RPG, att klicka vänster eller höger musknapp för att vara god eller ond är bara patetisk om man jämför med andra riktiga RPG
Låter inte som en bra sak.
Har just börjat med Zelda - Skyward sword. Och vad jag noterat är att det också är menat åt alla, minsta lilla pussel o den där jävla blåa tjejen kommer upp med nå tips. Hoppas det försvinner så småningom, men det e irriterande, behöver knappt ens tänka på pusslen
Jag tycker att ME2 fungerade speltekniskt bättre än 1:an, stridssystemet var bättre helt enkelt. ME1 hade ungefär samma stridssystem som KotOR vilket känns riktigt förlegat.
Däremot tycker jag att ME1 var bättre då det var mycket större och det fanns mer att göra och det kändes mycket friare. Jag hoppas att samma trend inte fortsätter till trean men det lät det göra då episk slutstrid sällan rimmar väl med frihet.