"Better" With Kinect

Skägg.
10 Chambers
"Better" With Kinect

Penny Arcade levererar nördfnitter. Igen.

[ia=494580; large;nb;nl]

#blogg


signatur
"Better" With Kinect

I sanning!

Har aldrig haft en smärtfri spelomgång med Kinect. Men de har ju sattsat för mycket för att kunna erkänna sitt snedsteg.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Den reklamen de har för Mass Effect 3 med Kinect på Xboxen är så jävla falsk och genomskinlig att man känner sig förolämpad bara man kollar på den. Skönt med lite kontrings-humor!

Medlem

fin som snus alltså.


signatur

Rawr

Medlem

Folk bör kanske ta det som en peak för att jobba lite på sin engelska istället?

Lovely, just lovely.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Better with kinect är ju enbart sälj slogan för att folk ska köpa fler kinect. :/

Inaktiv

Skippa kinect, men behåll Garrus kamma rådjur featuren! GOTY all years!

Medlem

Better with Kinect stämmer dock, i alla fall ibland. Röstkommandon ger ett extra lager till spelupplevelsen, ger en inlevelse som slår ex. 3D med hästlängder.
Röstkommandona i Halo Aniversary är grymma, känns verkligen som om man kommunicerar med Cortana/AI:n i hjälmen som sedan aktiverar de önskade funktionerna etc.

DOCK, så är det långt ifrån felfritt. Drömmen vore att få välja vilka röstkommandon som ska vara med och inte (toggle on/off), för röstigenkänningen är långt från perfekt.
65% av gångerna man säger något, tolkar Kinect det som "kasta en granat rakt i väggen" aka självmord. 30% av gångerna tolkas det som "öppna menyn och fråga om jag vill gå till library" medan AIn i spelet slaktar mig.
10% av gångerna tolkar spelet rätt och upplevelsen blir grym, tyvärr bara 10% av gångerna :/

Skägg.
10 Chambers
Inaktiv
Inaktiv

Eller ska jag säga .. N7? Se, jag kan göra bra puns med, Calle!

Skägg.
10 Chambers

Shepard, menar du väl


signatur
Inaktiv
1
Skriv svar