Mass Effect 3 mer lättillgängligt för nybörjarna

Medlem

ha ha fy fan jag läser hellre sådana här kommentarstrådar än ser på TV *hämtar popcorn*


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Förhoppningsvis kommer det att vara några fler skillnader än "ÅH, minns du mig?" som det var i tvåan... Jag hoppades på att dom där utomjordingarna kunde komma tillbaka/hjälpa till på något vis om man skonade drottningen i första spelet, till exempel.

Men ändå... Origin. >_>

Inaktiv

Amagad, varför inte en "previously on Mass Effect". Ta den från Dead Space 2, perfekt sammanfattning om vad som hände i ettan, sen är det bara till att lira på.

Medlem

Haha, Mass Effect 2 är ju redan det väldigt casual! Att Mass Effect 3 blir mer casual och kräver Origin lär ju inte direkt skjuta försäljningen i höjden. Nej, Mass Effect (1) var det sista Mass Effect för mig då tvåan inte höll måttet i mitt tycke.

Inaktiv
Skrivet av AHTF:

Alltså om man läser hela nyheten bioware postade låter det ju snarare som om bakgrundshistorien och vad som hänt ska berättas mycket mer detaljerat för nya spelare.

FZ verkar ha dragit en konstig slutsats från nyheten.

Visserligen, men det tycker jag är minst lika fel. Jag som har spelat både ettan och tvåan vill inte få min inlevelse förstörd pga att alla karaktärer man redan känner ska hålla på och presentera sig och förklara hur vi känner varandra. Jag VET redan. Lägg då information om det i Codexen så den som är för lat för att spela igenom föregångarna kan läsa det där. Fattar inte ens varför de ska ta hänsyn till nya spelare. Det är ju en trilogi. Argh, djävla Bioware, de blir bara sämre och sämre.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

"vi ska göra spelet så dumsimpelt att det spelar sig självt"


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Är det bara jag som tycker ME2 var ganska mycket sämre än ME1 på allt förutom typ story ?

Gillar inte alls ME2

Ja, du är nog den enda som tycker att storyn var bättre i tvåan.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Först gör dom ett perfekt spel, sen dummar dom ner det till en action klickfest.. och nu? ska de bli en räls-shooter?

Medlem
Skrivet av eagiz:

Haha, Mass Effect 2 är ju redan det väldigt casual! Att Mass Effect 3 blir mer casual och kräver Origin lär ju inte direkt skjuta försäljningen i höjden. Nej, Mass Effect (1) var det sista Mass Effect för mig då tvåan inte höll måttet i mitt tycke.

Mer casual blir det inte, de kommer nog bara ta bort alla delar som är kopplade till små delar av de tidigare spelen vilka inte är så lätta att få med i en sammanfattning för dem som inte importerar sparfiler.
Jag håller dock med om att gameplayet i 2:an inte var speciellt bra och spelade det endast på grund av storyn. 3:an ser åtminstone lite bättre ut med weapon modding och djupare skillsystem

Medlem

Är det ingen här som läste? Ni bara så ordet lättillgängligt och bläddrade ned till kommentarerna?
Det står att de vill se till att folk som inte spelat Mass Effect förr förstår storyn och inte får massor av referenser till saker de inte vet något om. De kommer alltså varken förenkla gameplay eller story om man spelat förr och importerar sparfiler och även om man inte gör det är det bara storyn som påverkas.

Medlem
Skrivet av Sebtrex:

NOOOOOO! Detta bådar inte gott känner jag Har helt och håller tappat mitt förtroende för BioWare sedan DA2, verkar bara gå ännu mer åt skogen efter varje spel. Vilket skitföretag de har blivit!! Tacka veet jag Baldur's Gate 2 tiden!

har de släppt mer en ett spel sen da2?

och till alla andra. läs nyheten på biowares sida. Den låter som jag sa i mitt tidigare svar väldigt annorlunda där.

Medlem

själv föredrar jag när saker är förvirrande och då det tar ett tag innan alla pusselbitar är på plats

Medlem

Mm för den sista biten är ju den perfekta delen att göra detta på?

Medlem

Visst var man inte helt med på noterna i början, men det är väl något man får ta om man inte har varit med från början.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

hur djävla svårt kan det vara att köpa 1:an och 2:an och lira dem innan 3:an släpps? Inget djävla fördummande av tredje delen bara för att snorkidsen, som inte var med när det begav sig och bara spelar det "senaste", inte ska känna sig pantade när de inte hänger med. Ungefär som att börja med att läsa sista delen i sagan om ringen och klaga på att man inte vet vem Sauron är...

Medlem

Ursäkta?

ME2 var tio miljoner gånger mer lätttilgängligt än ME1 rent gameplay-mässigt... Inga öppna värlar, bara "levels". fyfan va jag hatar det..

Och ME3 ska alltså vara ännu värre. Bioware, sug en STOR kuk.

Inaktiv

Gjorde dom inte en interaktiv intro grej till ME2 i form av DLC som låter en göra dom viktigaste valen från ME1? Kan ju hoppas att det är något sådant för ME1/ME2 och inte att dom bara dummar ner och göra alla val från ME1/ME2 ha en extremt ytlig påverkan på ME3.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Harakiri:

När de säger så får jag starka Dragon Age2 vibbar ... "vi skall göra spelet mer lättillgängligt" o sen sabbar de vitala delar av spelet pga detta.

Detta skedde redan från ettan till tvåan.

Kan inte påstå jag tyckte det , där var det lagom - jobbigt inventory , menlösa uppdrag på planeter som var hur tråkiga som helst och ganska sunkigt upplägg på sina skills gjorde att 2an var mycket bättre.

Heh 1:an hade åtminstone ett inventory jämfört med 2:ans nerdummade "välja vapen innan mission" crap. Sen är det din åsikt att de var meninglösa uppdrag på planeter, det var iaf fan så mycket bättre att själv få utforska lite istället för att bara scanna planeter och sen poppas kanske ett uppdrag upp. 2:an var ju också renodlad action och väldigt lite RPG, att klicka vänster eller höger musknapp för att vara god eller ond är bara patetisk om man jämför med andra riktiga RPG

Visst ettan hade ett inventory, fast det var ju så otroligt värdelöst att 2:ans obefintliga inventory kändes som en befrielse då man slapp springa runt och oroa sig för ifall man hade närmat sig max items och bli tvungen att kasta sin senaste och därmed bästa loot.Hade nog varvat ettan mer om det inte varit för inventoryt och oförmågan att skippa cutscenes.
OnT. så tycker jag definitivt att man ska skippa överdrivet återberättande och fokusera på 3:ans storyline, vill man veta hur det gick i föregående spel får man väl köra igenom dom eller googla M.E. spoilers


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

KoP
Medlem

Äsch.. så många som oroar sig. Ta av glasögonen som filtrerar allt igenom ett skitfilter. Personligen tyckte jag ME 1 var bra, ME 2 bättre så då måste ME 3 bli episkt.

Testpilot
Skrivet av Cane:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av ScarFace:

Detta skedde redan från ettan till tvåan.

Kan inte påstå jag tyckte det , där var det lagom - jobbigt inventory , menlösa uppdrag på planeter som var hur tråkiga som helst och ganska sunkigt upplägg på sina skills gjorde att 2an var mycket bättre.

Heh 1:an hade åtminstone ett inventory jämfört med 2:ans nerdummade "välja vapen innan mission" crap. Sen är det din åsikt att de var meninglösa uppdrag på planeter, det var iaf fan så mycket bättre att själv få utforska lite istället för att bara scanna planeter och sen poppas kanske ett uppdrag upp. 2:an var ju också renodlad action och väldigt lite RPG, att klicka vänster eller höger musknapp för att vara god eller ond är bara patetisk om man jämför med andra riktiga RPG

1an inventory var en menlös röra , sitta i timtal o bläddra fram det man ville ha för nån översikt fanns inte.
Planetsystemet i 2an håller jag med om var sjukt kasst men lika roligt som att åka på en planet i timtal utan att hitta nåt eller försöka lista ut hur helskotta man skulle få sin bil att komma sig till plats X.
De förbättrade många saker i 2an som jag verkligen inte saknade i 1an men att "förenkla" spelet mera än vad de har nu låter som ett nerköp då jag har svårt att hitta nåt jag tyckte var dåligt i 2an.

Medlem

hur svårt ska det vara att anpassa konversationerna efter huruvida du importerar sparfiler eller ej?

Medlem

Aj aj aj.. Det börjar lukta producentballe här. Det är väll själva fan att de inte kan hålla sina jävla flottiga fingrar borta från någonting utan att sätta en dollarprislapp på det. Ledsen, droogs, men här dog Shepard för mig. Fan också.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag vill också vara med på hatvagnen.

Sen BioWare köptes upp och blev en del utav EA så har de endast producerat medelmåttiga titlar som bäst.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Väntat. Spelet ska hålla dig i handen, helst bära dig.

Medlem

när man spelar trean ska man inte behöva känna att man inte fattar vad folk snackar om, det behöver väl bara var frågan om ordval, keep it calm folks


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

12
Skriv svar