Nästa Xbox – sex gånger bättre än Xbox 360?

Robot
Nästa Xbox – sex gånger bättre än Xbox 360?

Men enligt ryktet är den bara något kraftfullare än Nintendos Wii U.

#nyhetstips, #nintendo


Nästa Xbox – sex gånger bättre än Xbox 360?

Fy fan vilken flopp. jag hade räknat med ett kraftpaket som skulle kostat en 3500-4000 spänn. Det här är en på tok för liten utveckling gällande det grafiska för min del. Hade räknat med några riktigt feta specs, men det här gör ju att man får kalla handen. Fy fan. Nästan sju års väntan på specs och så är det här det man får - så jävla dåligt. Alla satsa tydligen på en nutida motsvarighet till Wii:s prestanda...SÄMST.

Medlem

6670? Det var inte mycket att hänga i granen. 6 gånger bättre lät ju bra iaf

Medlem

när ska vi sluta mäta prestanda i %?

Medlem

Nu får man hoppas att Sony kommer med en konsol med mer kraft !

Medlem

6 gånger starkare? Låter som en genomsnitt dator idag.

Medlem

Den här tråden blir det fart i

Inaktiv

*omnomnom popcorn*

Sen får vi inte glömma att optimeringen till konsoller är ju snäppet värre än till PC..
Men visst låter det lite lågt, men jag ser hellre att man satsar på gott gameplay än jagar grafik.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Den här tråden blir det fart i

Det kan du ge dig fan på!
De här ryktena kan inte vara sanna, ett 6670?
Varför skulle de baka in en sån liten budgetkrets i nya Xbox när det satt en värsting i Xbox360?
Sen känns det ju ganska självklart att de inte fått tag på några ur 7000 serien då den är väldigt ny. Tycker de kunde hållt ut till den iaf...


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Friberg:

Den här tråden blir det fart i

Det kan du ge dig fan på!
De här ryktena kan inte vara sanna, ett 6670?
Varför skulle de baka in en sån liten budgetkrets i nya Xbox när det satt en värsting i Xbox360?
Sen känns det ju ganska självklart att de inte fått tag på några ur 7000 serien då den är väldigt ny. Tycker de kunde hållt ut till den iaf...

Mja, bra fråga. Speciellt om konsolen nu ska släppas i oktober eller november NÄSTA år. 6670 kommer vara otroligt förlegat då. Ännu mer än vad det redan är dvs.

Medlem

Haha, "next-gen". More like retard-gen.

Medlem

Yay! Ännu en konsol som kan hålla tillbaka spelutvecklingen några år till.

Medlem

Personligen hoppas jag på att PCn går om konsollerna, så vi slipper alla dåliga portningar (Exempel: Space Marines, War in the North), nerdummade spel (Exempel: Dragon age 2 någon?) och korridor shooters (Exempel: Crysis 1 -> Crysis 2;)

Har inget emot konsoller så sätt, har själv allihopa. Men tycker dem håller tillbaka teknologin, t exgrafiken anpassas ju efter konsollerna sedan skalas de upp för PCn. Kolla på skyrim t ex. Tror texturerna är i stil med 512x512, till PC! HD modden som skalar upp dem till 2048x(Något) gör extrem skillnad ^^...

Men vi får se. Xbox 720 kanske blir fantastisk. Hoppas bara inte komponenterna är allt för gamla redan från början.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Nice.... sex gånger bättre.... då kanske de kommer ifatt en gaming dator från 2009 då?

Medlem

6670... lyxigt.. eller inte

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Saken är.. dagens konsolspel är riktigt fula, låga texturer och ingen kantutjämning.. den största skillnaden vi kommer få se (vad jag tror) kommer vara Högre Texturer, Kantutjämning, Bättre Fysik.

Så det vi kommer få se i nästa generationens konsoler, är dagens PC grafik. Det vill säga BF3 på Xbox 720 kommer se ut som BF3 gör på PC idag på Ultra fast på Konsol.

Xbox 360 / PS3 i BF3 = Low
PC i BF3 = Ultra
Xbox 720 / PS4 i BF3 = Ultra

Ja ni fattar vad jag menar. Det kommer inte bli något "breakthrough", dom kommer bara "buffa" konsolerna så dom kommer ikapp dagens PC grafik.

Du kan inte köra BF3 på ultra med ett 6670, så... rent hårdvarumässigt är det bara skräp

Medlem

Satsar hellre mina pengar på att det kommer sitta Southern Islands istället för Northern.
Sen är ju 64-66xx serien baserad på 5xxx serien till fullo!
Ett 6670 är alltså lika med ett 5670.

Southern kommer komma igång detta år och 720 skulle komma redan nästa år är något jag fortfarande har mycket svårt att tro, 2014 ser mycket bättre ut.

Medlem

Trivia - Ett 6670 ligger på samma tier i prestanda som ett 8800GT 512MB.

Medlem
Skrivet av Spennet:

Trivia - Ett 6670 ligger på samma tier i prestanda som ett 8800GT 512MB.

Kommer ihåg när jag köpte ett 8800GT... år 2007.

Medlem

Med andra ord. När det släpps så ligger den redan 2 generationer efter. Riktigt smidigt.

Ps. Detta är också bara rykten. Tror inte på något fören microsoft kommer ut med det själva.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Som sagt så är detta än så länge bara rykten.

Och OAVSETT vilken hårdvara de använder sig av så kommer PC ligga snäppet före.

Sedan så är hårdvaran inte SÅ pass intressant trots allt. Ni minns väl Wii? Sålde den dåligt?

Medlem

mycket snack om gpu och cpu-kraft istället för själva ram-minnen som kommer vara avgörande för hur utvecklarna kan koda sina spel, xboxens 512mb 700mhz-minnen är otroligt begränsade, och direkt avgörande för hur grafiken ser ut. så folk kanske borde lugna ned sig lite med "ÅNEJ INTE SENASTE GPU:N JAG DÖR"-inställningen...

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Fy fan vilken flopp. jag hade räknat med ett kraftpaket som skulle kostat en 3500-4000 spänn. Det här är en på tok för liten utveckling gällande det grafiska för min del. Hade räknat med några riktigt feta specs, men det här gör ju att man får kalla handen. Fy fan. Nästan sju års väntan på specs och så är det här det man får - så jävla dåligt. Alla satsa tydligen på en nutida motsvarighet till Wii:s prestanda...SÄMST.

Jag hoppas verkligen inte det blir så Jag är så less på den här sunkiga grafiken vi har i dag

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Fy fan vilken flopp. jag hade räknat med ett kraftpaket som skulle kostat en 3500-4000 spänn.

Du kan nog räkna med åtminstone 4000:- för den nya generationen.

Men sen är det ju såhär det ser ut varje gång en ny generation släpps.
Konsoltillverkaren måste ju redan nu sluta ett avtal med hårdvaruleverantörerna så att de ges möjlighet att möta efterfrågan samt mjukvaruleverantörerna så att de har en hårdvaruspecifikation att utveckla till samt tid nog att färdigställa en release-lineup åt konsolen.

Sen så kommer ju även Microsoft/Sony/Nintendo vilja ha ett konkurrenskraftigt pris. Självklart skulle företagen kunna producera konsoler med bättre prestanda men då i mycket mindre skala samt till ett hutlöst pris. Ni kan väl tänka på att många konsoltillverkare vid flera tillfällen faktiskt dumpat priserna så att de gått back vid försäljning av varje konsolenhet.

Och slutligen måste jag bara påpeka att ja - konsolerna försenar hårdvaruutvecklingen. Men med hur mycket då? 5-6 år? Detta skiljer sig inget från hur datorspelarna även de försenar utvecklingen på ett antal år på grund av att hårdvaran som produceras till datorer måste möta efterfrågan samt köpkraft och därmed prissättningen. Om Intel/AMD fick fria tyglar skulle de kunna producera datorer som fick dagens hardcoregamerriggar framstå som miniräknare. Men det spelar ingen roll - majoriteten av konsumenterna är inte redo att betala för det.

Blir ärligt talad lite orolig för personer som påverkas så djupt känslomässigt av hårdvaruspecifikationer till en konsol.

Inaktiv

När du kommer ut från butiken med den här, kan du gå direkt till antikrundan,
håll er på pc i stället

Medlem
Skrivet av fisher61:

När du kommer ut från butiken med den här, kan du gå direkt till antikrundan,
håll er på pc i stället

varför då?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Haters gonna hate.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

De roligaste spelen är sällan de som kräver mest prestanda så för min del spelar det ingen roll, det viktigaste för mig är att xbla överlever. Sen såg vi ju massvis av titlar som fungerade väldigt dåligt på ps3, typ bayonetta och fallout 3, och detta trots ps3s bättre specs, så prestanda är inte allt kids.

Medlem

Inte förvånad över att prestandaskillnaden är lika stor som förra generationen då jag inte räknat med det, varför? Tja Nintendo har visat att det går att sälja rejält med konsoler även med sämre prestanda vidare har det rent historiskt sett aldrig lönat sig med bra prestanda kontra pris (se bara på NEO-GEO som utklassade allt när den kom, priset var dock helt fel och den sålde väldigt dåligt). Men en sak är säker, om Microsoft fortsätter satsa på spel á la Kinect kommer jag nog inte skaffa mig en, om de däremot satsar på sina egna IP lika bra som Sony gjort blir det nog ett köp.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av fisher61:

När du kommer ut från butiken med den här, kan du gå direkt till antikrundan,
håll er på pc i stället

varför då?

turks är såå 2011.

heh skämt åsido.

xbox 360 klarar sig relativt fint med sin special 19xx.

ett 6670 må vara något som ingen skulle få för sig att försöka spela på i pc världen, men det blir ett fint kliv för xboxen, speciellt när man tänker på att kraven inte är lika höga, 720p och 30fps verkar ingen direkt klaga på.

men visst hade det varit roligare att se nått lite värre i de nya konsollerna.

Skriv svar