Medlem
Airsoft

Jag är verkligen i säljartagen. Funderar nu på att göra mig av med en riktigt fin Airsoft-arsenal.

HK 416 D - Assault Rifle (extrautr med ljuddämpare, ny och kraftigare gearbox)
WE 1911 Gaspistol med äkta trägrepp inkl 2 magasin (varav dessa eventuellt behöver service pga läckage). Nya mag är inte så dyrt att köpa om man vill ha fräscha grejer och slippa meck.

Till geväret har jag 10st magasin samt ett rödpunktssikte.

Jag har dessutom lårhölster för pistolen, samt en stridsväst med hölster för pistolen samt gevärsmagasinen. Där får du också plats med mobiltelefon, kniv, pistolmag etc etc. Västen är riktigt fin!

Allt är i fungerande skick, som sagt pistolen behöver tätning av magasinen och gevärets batteri är från Kina så livslängden på det garanterar jag inte. Alltid bra att ha nya batteri så det är eventuellt ett inköp man kan behöva göra framöver.

Hör av dig med PM om du är intresserad, så diskuterar vi priset. Jag är inte omöjlig och vill gärna att någon använder prylarna istället för att de ska ligga på en hylla och damma. Skambud undanbedes däremot bestämt!

Geväret är i metall.

Pistolen har så kallad Gas Blow Back, vilket ger en mkt realistisk rekyl och mantelrörelse vid varje skott.

Rödpunktssikte

#blogg

Medlem
Airsoft

Bilder kan skickas vid intresse? Vafalls. Du som alltid brukar visa bilder här i bloggen. Vad hände?

Spel gör människor mer våldsamma och glorifierar våldet


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

JÄjä... jag får väl ta lite snygga studiobilder i kväll om jag hinner och lägga in. Ska jag ta det som att du är sugen på lite pang-pang

Medlem

Traveller... Vet inte om du läst någon dåligt påläst politikers åsikter nu. Jag kan inte hålla med dig, då jag tycker många spel visar på våldets negativa sidor likväl som vissa ger en känsla av lycka eller spänning. Att man skulle bli mer våldsam för att man spelar tv-spel känns som en ganska dammig och förlegad debatt. Är kampsportare överlag mer benägna att slå någon på truten?

MFZ
Medlem

vad har ljuddämparen för funktion på en airsoftbössa?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Grannen hör aldrig skottet komma när han hämtar posten från brevlådan. +50 Headshot!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det förändrar väl ljudbilden en aning, det sitter faktiskt någon form av skumdämpning i. Men i övrigt är det mest en estetiskt modul.
Jag har självklart den gamla flamdämparen som sitter original kvar.

Båda vapnen är i metall och har en realistisk känsla i vikt m a o.

Medlem

Jag har funderat på att börja med Airsoft, men ekonomin har inte sett så positiv ut för att kunna köpa in det jag vill ha.
Plus att det inte riktigt finns någon grupp vad jag vet av, här där jag bor som håller på eller en rolig plats där man kan hålla till


signatur
1
Skriv svar