Medlem
Fel på FZ

Er sida tycks vara fel programmerad när jag trycker in mitten mus knapp scroll-hjulet för att få sidan att scrolla upp eller ner eller vänster höger med mus rörelse så länkas jag till reklam istället.

Er bakgrund tycks känna igen denna funktion som ett vänster klick på musen.

Jätte bra sida förutom denna miss

Medlem

Inga problem här, vad har du för webbläsare?

Medlem

Inga problem här heller, hur jag än trycker och rullar på scrollhjulet.

Firefox 9.0.1, Logitech MX1000


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

använder firefox, och när jag trycker in scrollhjulet för att scrolla sidan med mus svepningar så öppnas en ny flik med reklamen som är bakgrund, men självklart händer detta bara om du gör detta på bakgrunds reklamen.

Medlem

Ermh, håll inte muspekaren där då, inte svårare än så.

Medlem

Scroll+Klick öppnar länken man har musen över i en ny flik i Firefox (säkert även i andra webbläsare) och eftersom all reklam är länkad så tolkas det som att du vill öppna den länken i en ny flik när du scroll+klickar.

Medlem

Detta har ju faktiskt ingenting med FZ:as sida att göra. Case closed.

Medlem

ok kanske inte fel men det skulle vara bättre om det inte var så

Medlem

Skriv about:config i adressfältet och klicka förbi varningssidan. Sök sedan efter middlemouse.openNewWindow och dubbelklicka för att ändra den till false (alternativt högerklick -> Växla). Nu ska det inte hända mer, kan eventuellt behöva starta om webbläsaren

Inga problem här heller, när jag trycker på scrollhjulet kommer det in en dam med kaffe, kunde inte ha varit bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

HAha, hur ställer man in det bästa!

1
Skriv svar