Rebellion: Nu är det dags att återvända till WW II

Robot
Rebellion: Nu är det dags att återvända till WW II

Utvecklarna menar att spelarna återfått suget för Andra världskriget efter alla actiontitlar som utspelat sig i modern miljö under de senaste åren.

#rebellion, #sniper-elite-v2, #call-of-duty-modern-warfare-3, #battlefield-3


Medlem
Rebellion: Nu är det dags att återvända till WW II

Skulle gärna vilja ha ett nytt WW2-FPS i lika bra kvalitet som första CoD-spelen och Medal of Honor: Allied Assault, men med modern grafik

Medlem

Hans resonemang är spot on iaf.
Modern Combat är otroligt uttjatat idag.

Medlem

"Jag tror att marknaden är redo för Andra världskriget. Du har sett den extra presstäckningen spel som Red Orchestra 2 fått eftersom helt plötsligt är Andra världskriget en frisk vindpust medan de moderna konflikterna inte är det, säger Rebellion-producenten Steve Hart."

Nej, RO får mycket publicitet för att det är ett bra (ganska) realistiskt, pc-exklusivt spel från en känd indieutvecklare.

Jag vill då inte tillbaka till WWII igen.
Kan vi inte få ett spel där utvecklarna använder sin fantasi lite? Det borde finnas fler spel som Bioshock och Half-Life.

Medlem

Varför inte ha en shooter som utspelar sig under Civil War ;)?
Pang pang och värja och häst!

Medlem

Ja tack, andra tidseror än nutid vill jag gärna se!

Det behöver dock inte vara WWII, det finns andra tidpunkter i vår historia.

Medlem

En bra vietnam-pangare hade inte suttit fel.

Medlem

Helt rätt, är sugen på WWII igen. Eller egentligen vad som helst förutom nutid.

Medlem

Jag skulle kunna tänka mig mer steampunk-inspirerade FPS-spel.

Medlem
Skrivet av Regaz:

Jag skulle kunna tänka mig mer steampunk-inspirerade FPS-spel.

Åh ja, verkligen. Steampunk är awesome!

Medlem

Personligen föredrar jag fortfarande "Modern Combat" men ändå lite intressant med ett WWII, sen såg jag namnet..


signatur

Rwa?

Medlem

Själv hade jag gärna sett BF3 som BF1942.1 : )

Föredrar WW2. Gief Panther + Tiger tanks!

ja ja ja vi vill ha ww2 igen iaf om company of heroes 2 kommer.

Medlem

Varför är alla utvecklare så rädda för att ge sig på krig som utspelar sig före WW2, som t.ex. WW1 eller lite medeltidskrigande med svärd och båge? WW2 är så urtvättat. Det är ju nästan så att man kan säga att man kände Hitler tack vare alla spel man spelat.

MFZ
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Varför är alla utvecklare så rädda för att ge sig på krig som utspelar sig före WW2, som t.ex. WW1 eller lite medeltidskrigande med svärd och båge? WW2 är så urtvättat. Det är ju nästan så att man kan säga att man kände Hitler tack vare alla spel man spelat.

ang ww1 kan tänka mig att det blir långrandigt att stå still i en skyttegrav hela rundan.
alternativet är ju förståss att charge'a fiendens skyttegrav... över ett stort platt landskap.
känns döfött.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Jag föredrar WW2 framför "modern combat", men som sagt skulle det inte sitta helt fel med lite andra scenarion som WW1, Ryska och finska inbördeskrigen eller kanske Korea.

Medlem

Jo det ett tag sen bra WWII spel släpptes typ 6 år.
Känner mig faktiskt sugen på Doom 4 också...sen en riktig uppföljare till Crysis hade varit fint, samma med Riddick.
Republic Commando 2 hade också varit skoj.
Därmed sagt vettiga Sci-fi pangare funkar.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

nej för fan inte tillbaka till ww2 igen. kom på något fräschare, snälla!

Inaktiv

Funkar för mig

Men ww1 vore nice också!
sen vore det kul med lite annat än fps men har inte tröttnat än..

Medlem

WW2, zzz.
Vad är det för fel med att försöka komma på lite egna krig istället? För jobbigt att komma på en historia kanske... eller, gud förbjude, komma på en helt egen värld!


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem

ww2, allti tyckt att det var roligt, men enda man ser nu är "modern" så vill se ett nytt ww2! skulle vara grymt roligt!!:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Löjligt! Vi vill se Evil Genius 2! Inte massa FPS-skrot med k00la namn.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Håller med om att de e dags att gå tillbaka till WWII shooters. Jag e sjukligt trött på dessa modern shooters o future shooters. Har inte allt för höga tankar om Sniper Elite V2, tror inte de kommer bli lika bra som första. Men de återstår att se.

Inaktiv

Jag skulle vilja ha ett spel som täcker hela andra världskriget... Börja med att spela som en tysk soldat eller något, och sedan byta till Ryss/Amerikanare mot Japan. Kanske?

Och gärna något spel som har någon handling...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Ge oss mer Sci-Fi.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

YES!! Mer ww2!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

WWII är ju kung! Bästa tiden för krigsspel. Det sista riktiga "kriget" som skett på denna planet.

Medlem

NEEEEEEEEEEEEJ


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hade vart coolt med ett spel som utspelar sig under riddartiden! Ett "gamemode" i multiplayer hade kunnat vara att man ska skydda ett, eller vars ett, slott mot inkräktare samtidigt som man anfaller.
Sen Team Deathmatch banor kunde ju varit t.ex. på ett fält, alla stormar med häst å lans!
Det hade krävt bra story, kanske rosornas krig, känsla, snygg grafik och riktigt bra design för att kunna bli grymt men jag tror det skulle gå!

Medlem
Skrivet av Corporalen:

En bra vietnam-pangare hade inte suttit fel.

Sant, det finns på tok för få Nam shooters
Skulle heller inte banga på ett Vietnam spel i stil med Shellshock 2, trots att spelet är rätt b, så diggade jag stämningen riktigt hårt och körde ut spelet två gånger^^


signatur

Game long and prosper

123
Skriv svar