Rykte: Teenage Mutant Ninja Turtles under utveckling

Medlem
Skrivet av Andyaction:

hoppas bara inte det blir "nya" turtles, där det råder total brist på humor, idéer och sköna karaktärer. tyvärr blir det väl säkert det. då kan dom ju lika gärna kalla det nått annat tycker jag. men tänk om....... det hade varit det största någonsin om dom fick inte den gamla turtleskänslan i spelen

"nya turtles" var inte dåligt, men det var inte samma sort turtles som den gamla 80-tals-serien som vi flesta växte upp med. Nya turtles har faktiskt mer gemensamt med orginal-serietidningarna än vad gamla hade och resultatet blev råare, våldsammare (höjdpunkter: Leo hugger huvudet av Shredder och ett avsnitt där Baxter Stockman blir en ruttnande zombie fick inte visas på tv eftersom det var för mycket) och mörkare episoder än vad 80-tals-ditot hade. Humor, idéer och sköna karaktärer var där också gott om samt många coola referenser till den gamla serien (en Utrom som heter Krang, noshörningen från Usagi Yoyimbos värld klär sig som Rocksteady i ett avsnitt etc), men ja, fokuset låg främst på att göra allvarligare turtles så de skämtar inte varje minut som de gamla gjorde. Jag vet inte hur många avsnitt du har sett utav den nya serien men jag rekommenderar att man kollar på de fem första säsongerna (de två sista ska suga rejält)

Eller ta och kolla på filmen Turtles Forever där alla olika versioner av Turtles blandas i en enda film. Var genom den filmen jag fick upp mitt intresse för de nya turtles och även lust att ta en närmare titt på serietidningarna.

Om det är Rocksteady som jobbar med det, köper jag det. Utan tvekan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vore fett!

Medlem

Rocksteady + TMNT = ♥
Om detta är sant och deras TMNT bjuder på lika mycket underhållning som spelet från -89 bjöd på så är jak klad hest.

EDIT_Det blev dubbel dos nostalgi här. Först spelet från -89 och sen kom man att tänka på hur man blev väckt till signaturmelodin för TMNT i lumpen. Good times.

Medlem

Det här är ju så jävla grymt! Turtels spelen på NES och SNES var mina favoriter som ung! Och om de lyckas lika bra som med Batman spelen så kommer det ju bli helt sjukt otroligt bra! ser fram emot det ! shit va coolt!

Det här ser jag fram emot!

Inaktiv

Oja! Turtles vibbar!

PaZ
Medlem

Jag hoppas innerligt att de använder Bebop-musik till soundtracket

Skägg.
10 Chambers
Skägg.
10 Chambers

Spelade Snes-spelet In Time oändligt antal gånger.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spelade Snes-spelet In Time oändligt antal gånger.

Oförlåtligt bra spel! :-]

Medlem

Satt faktiskt och tänkte på det igår.. att det inte kommit så många vettiga sen nes-tiden. FAN VA GÖTT!

inK
Medlem

Man får väl hoppas att spelet inte blir på svenska.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Xstioph:

"Bilden ovan är från Teenage Mutant Ninja Turtles från 1989, utvecklat av Konami."
Nej nej nej...

Jo. Dock kom det inte till konsoler förrän året därpå.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Teenage_Mutant_Ninja_Turtles_(ar...

Jaha, fyndigt Det där med att sätta dit och ta bort siffror i speltitlar är fan najs. xD

Medlem

Hoppas, hoppas, hoppas!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spelade Snes-spelet In Time oändligt antal gånger.

Oförlåtligt bra spel! :-]

Däremot klarade jag aldrig det förbannade NES-speley.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Berling:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spelade Snes-spelet In Time oändligt antal gånger.

Oförlåtligt bra spel! :-]

Däremot klarade jag aldrig det förbannade NES-speley.

Nästan så att du får ta dig i kragen och försöka spela om dem nu bara för att varva det! :-]

12
Skriv svar