Och så hoppade man ner på tunnelbanespåret

Flakmonkey
Och så hoppade man ner på tunnelbanespåret

För en 20 minuter sedan såmsteg min puls rätt rejält då hopadde jag nämligen ner på tunnelbanespåret vid Stockholms Universitet. Varför gjorde jag nu det? Ja det kan man ju fråga sig för det är ju trots allt farligt och därmed dumt. Tyvärr var det inget heroiskt bakom det som att någon fallit ned där utan det var för att hämta min mobil som hamnat där efter att någon slagit till min hand när de skulle av tåget och då gled den enr i springan mellan perrongen och tåget.

Först tänkte jag åka vidare men tänkte att jag kan ju iaf gå av och se om den överlevt samt överväga lm det är värt att hämta den. Sagt och gjort så såg jag att telefonen låg där och lyste och eftersom det var folk på perrongen som kunde hjälpa mig så tog jag beslutet att hoppa neroch snabt upp igen. Bevisligen gick det hela bra men man inser ju nu att det kunde slutat illa. Inte som att jag blivit överkörd då det var i slutet på perrongen så jag hade varit utom fara på det viset, men hade blivit en jävla rabalder om man inte kommit upp. Tur att man är lite lång och i hygglig form...

Så ja, det var en udda morgonäventyr som faktiskt gav lite adrenalin och puls. Inget jag vill göra igen dock sp ska verkligen hålla i mobilen och nog inte ens ta fram dem om jag står vid dörrarna. Man vet aldrig vad som kan hända.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Och så hoppade man ner på tunnelbanespåret

Gjort detsamma för massa år sedan. Var dock uppe och snackade med spärrvakten som anropade nästa tåg. Eftersom det var tio minuter kvar var jag uppe innan det kom men han klrde väldigt försiktigt.


signatur

Tekniken blir vår död.

Steve Jobs is lonely.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Gjort detsamma för massa år sedan. Var dock uppe och snackade med spärrvakten som anropade nästa tåg. Eftersom det var tio minuter kvar var jag uppe innan det kom men han klrde väldigt försiktigt.

Jag har ett vagt minne av att du kan ha skrivit ett blogginlägg om detta. Eller så var det en kommentar som denna.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Gjort detsamma för massa år sedan. Var dock uppe och snackade med spärrvakten som anropade nästa tåg. Eftersom det var tio minuter kvar var jag uppe innan det kom men han klrde väldigt försiktigt.

Jag har ett vagt minne av att du kan ha skrivit ett blogginlägg om detta. Eller så var det en kommentar som denna.

haha, ingen aning. Har varit online så länge så att inte ens binära minns minna förehavanden


signatur
Medlem

oj vilken action så där på morgonen. . .

Medlem

Den där sabla springan mellan tåg och perrong har svalt det mesta. Tappade själv min plånka när jag gick på tåget för länge sen, gjorde samma sak som du då.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Tunnelbanespåret – where no man has walked before

Medlem

Nu är det så att nere vid tunnelbanespåret finns det en ström-skena. Hade du ens nuddat den hade du varit rökt... 600V och 7000A. Den livshotande gränsen ligger runt 25-30mA..... Sen är det iof inte ens säkert att den var på eller fullt belastad eftersom inga tåg var i närheten
Men det är ändå värt att tänka på.

Flakmonkey

Jo man inser ju nu hur farligt det är och hur onödigt det är att riskera något för en mobil. Speciellt som jag harsån tur att kunna få en ny från jobbet...men just då var fokus enbart på att få tag på den där jädra prylen

Medlem

Det är lätt att vara efterklok. :P. Jag hade antagligen gjort samma sak, impulsiva handlingar är lite pain in the ass.

1
Skriv svar