100 spel jag vill spela #3

Redaktör
Ponny
100 spel jag vill spela #3

Hux flux började jag gilla mmo. Tack för det, din fina gamla republik. Men det måste finnas fler världar att upptäcka där ute? The Lord of the Rings Online kan bli nästa mmo för min del. Jag hoppas det blir så, för Midgård ser sagolikt ut och historien ska väga hyggligt tungt. Dessutom är det "Ove-derligt".

Ove Kaufeldt skrev om spel när farfar var liten och kommer så göra när mina barnbarn växer upp. Ungefär så känns det – och så lär det bli. Då och då gör han inhopp på kontoret och sprider sin visdom, som ofta handlar om LotRO. Hans entusiastiska och kloka ord kommer väga tungt i vågskålen när jag en vacker dag parkerar mitt rymdskepp för gott.

[ia=495049; large]
Ove-licious.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

100 spel jag vill spela #3

Som vi förstått det är Ove bara ett huvud på en robot kropp, konstant uppkopplad mot en Lotr server.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Saken med Lotro är att det är så jäkla svårt att gå "tillbaka" teknikmässigt när man lirat SWTOR. SWTOR streamlinar en hel del saker som många andra MMOn gör till grindgöra, för att inte nämna hur mycket mer man blir insugen i storyn tack vare voiceactingen. Jag ve inte hur många MMOn jag lirat där man struntar i storyn då man helt eneklt inte sugs in i den. Det är sida efter sida av text men jag känner inget för karaktärerna. Därför funkar SWTOR för mig, men allt annat känns förlegat. Tyvärr.


signatur

Videomupp

Medlem

WildThing har många bra poänger där. För mig, som är LotRO-fantast, så är det ett helt underbart spel om man vill upptäcka Midgård digitalt. Det finns sjukt mycket att göra, och världen är helt underbar att bara njuta av och gå runt i. Rent gameplaymässigt är det gammalt, mycket grinding och lite voicebaserade NPC:er. Istället får du ett mer textbaserat äventyr, med en bra story (om du väljer att läsa den) som går i brödraskapets fotspår som låter dig upptäcka de delar som inte filmerna och böckerna ger dig.

Väldigt mycket lore, som är väldigt troget böckerna.

Medlem

En till liten inflikning: det är det bästa MMO-spelet ever

Redaktör
Ponny

Traveller: Åh, när du säger robot säger jag... *stay tuned for a blogginlägg*

Vildis: Jag har också funderat på detta. Lotro ser jag galet mysigt ut men kommer det kännas stelt, förlegat och få mig att tappa sugen - som WoW för några år sedan?

Tempelherren: Åh, men nu blev jag jättemegasugen ändå. Det är just världen jag ser framför mig och som verkar sådär crazy-mysig. Och läsa, ja, det får gå an. Man får anstränga sig lite mer, helt enkelt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det har något väldigt viktigt som inte SWTOR har: en värld att upptäcka! I SWTOR har du dina områden som du questar i; i LotRO så har du en hel värld att springa runt i, questen blir nästan som en sidogrej. Jag har spelat väldigt mycket, och fortfarande hittar man nya smultronställen lite då och då. Som vanligt blir det roligare om man är flera, men det funkar ensam också. Communityt är dessutom erkänt som det bästa i världen, vilket är grunden till att spelet är så bra som det är. Passionerade spelare som lever sig in i det, och får ofta sin vilja igenom till utvecklarna.

En av höjdpunkterna: Weatherstock

Redaktör
Ponny

Utforskande är fantastiskt, mycket sant. I Swtor är det mest fruktansvärt oförlåtande plattformselement i jakten på holocroms (eller vad de heter) som står för upptäcktsfärderna.

Endera dagen vill jag ge världen en chans, den saken är klar.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar