Nintendo bekräftar: Wii U till Europa i år

Robot
Nintendo bekräftar: Wii U till Europa i år

Den japanska konsoljätten klargör att den nya konsolen släpps i Europa innan årets slut.

#nintendo


MFZ
Medlem
Nintendo bekräftar: Wii U till Europa i år

Finns det några som helst prisuppgifter på denna konsol än?
Med tanke på att bara själva handkontrollern är som en muterad portabel spelenhet så vågar man ju inte tro att den blir billig direkt.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv

Hitta bästa pris på Nintendo Wii U (Stationära konsoler)
inWarehouse 4499 kr
Komplett.se 4499 kr
Gamereplay 4895 kr

Detta är vad jag ser direkt under artikeln.

Medlem

Ursäkta att jag frågar men visst räknas Wii som en succé när det gäller antal sålda konsoller eller har jag fel? Är lite dålig på alla siffror men närmare 100 miljoner är väl ganska mycket?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

MFZ
Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Hitta bästa pris på Nintendo Wii U (Stationära konsoler)
inWarehouse 4499 kr
Komplett.se 4499 kr
Gamereplay 4895 kr

Detta är vad jag ser direkt under artikeln.

haha! det har du tamefan rätt i.. bra att man upptäcker det nu iaf.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Precis som vanligt är prisuppgifter på konsollen i det här läget högst preliminära, butiker gissar på priset i dagsläget.

Medlem

Vill se Zelda till den nya konsollen.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Ursäkta att jag frågar men visst räknas Wii som en succé när det gäller antal sålda konsoller eller har jag fel? Är lite dålig på alla siffror men närmare 100 miljoner är väl ganska mycket?

100 miljoner är sjukt mycket. Dock så står nog hemmafruar, barnfamiljer och gamlingar för 75% av försäljningen

Jag är faktiskt lite sugen på Wii U. Wii tilltalade mig inte så jätte mycket, fast jag köpte Wii två gånger Wii U känns lika, och inte mer unikt som Wii kändes när det släpptes, och till skillnad från Wii så har Wii U ett större stöd från tredjepartstillverkare och vi kan förvänta oss lite mer våldsamma hardcore spel.

Medlem

Vore ju bra om de visar själva systemet och inte bara kontrollen...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Blir garanterat ett köp. Perfekt timing om den släpps runt jul då jag ska vara pappaledig därefter..

Goda nyheter!

Medlem
Skrivet av Loading:

Vill se Zelda till den nya konsollen.

Jag med,, kanske ett sista riktigt, storslaget, "högupplöst", allt det bästa från gamla spel, nytt material mm,,, då blir jag banne mig glad

Medlem

Låt Retro studio göra ett Metroidspel till Wii U så kommer jag köpa den.

Medlem

Alan Wake och Max Payne skulle vara trevligt.

Har redan slutat köpa PS3-spel hursomhelst så jag väntar bara på releasen av WiiU.

Medlem

Wii, den mest sålkda men minst använda konsolen får nu en uppföljare!
Köp ytterligare en hyllvärmare/bokstöd/dammsamlare från kära Nintendo, efter den första "smekmånadens" hype inser du att det är skräp och rör den aldrig igen.
Nintendo, vi är som Apple fast skickligare

Medlem

Jag undrar hur det kommer gå för Nintendo. Alla konsol gamers har ju redan 360, ps3 eller båda två, så frågan är ju om dom vill köpa ännu en konsol som egentligen inte klassas som next gen


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Jag undrar hur det kommer gå för Nintendo. Alla konsol gamers har ju redan 360, ps3 eller båda två, så frågan är ju om dom vill köpa ännu en konsol som egentligen inte klassas som next gen

Men varför vill någon ha en konsol när konsoler är fjolårets fjolårs gen om man jämför med en pc?

Medlem

För att vissa typer av spel funkar helt enkelt bäst i soffan.

1
Skriv svar