Alan Wake till pc: "Omarbetning snarare än portning"

Robot
Alan Wake till pc: "Omarbetning snarare än portning"

I dag avslöjade Nordic Games att de ger ut den boxade pc-utgåvan av Alan Wake och att ett exakt releasedatum offentliggörs "i dagarna".

#nordic-games, #alan-wake, #remedy-entertainment


Medlem
Alan Wake till pc: "Omarbetning snarare än portning"

Jag kan svära på att jag redan läst denna nyhet här på Fz :S


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Blir ett köp.

Medlem

Nordic Games? Hehe, var jag den enda som tänkte tillbaka på annonser på Text-TV och Super Power? Eller butiken i Karlstad som var ungefär lika stor som en skokartong... ?

Medlem

Kan iaf helhjärtat ekommendera detta spel till alla. Sjukt bra stämning och riktigt bra story.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av Palanor:

Kan iaf helhjärtat ekommendera detta spel till alla. Sjukt bra stämning och riktigt bra story.

Du som har spelat detta spel har själv inte spelat det och varit bra sugen på detta sen jag såg första bilderna på det. Kommer man kunna utforska nåt eller kommer det finnas freeroam? Eller är det som RAGE att man kan bara utforska stället där man är?

Medlem
Skrivet av Palanor:

Jag kan svära på att jag redan läst denna nyhet här på Fz :S

Du tänker nog på denna som inte var sålänge sedan
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120102/final-fantasy-x-me...


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Blir ett köp i och med att det är Remedy.

Medlem

Vad dom än säger så lär jag knappast köpa det. Painu vittuun !

Medlem

Nu gillade jag ju inte direkt hur Alan Wake blev till slut, men det glädjer mig å de största att de faktiskt engagerar sig i PC-versionen. Det är något de i stort sett är unika med i dagens spelvärld, känns det som.

Medlem

Säger inte alls spelutecklare såhär inför en PC-lansering? Antagligen kommer det bli en dålig portning som vanligt, har tappat tron på spelbranschen när det kommer till portningar från konsol.

Medlem

har det redan på boxen , vi får väll se . tyckte iaf att det var ett riktigt bra spel. Kusligt och med bra stäming.

Medlem
Skrivet av AblacK:

Säger inte alls spelutecklare såhär inför en PC-lansering? Antagligen kommer det bli en dålig portning som vanligt, har tappat tron på spelbranschen när det kommer till portningar från konsol.

Jao, känner samma.

Oftast massa skit snack från utvecklarnas sida, sen sitter man där i skiten när man köpt det.

Medlem
Skrivet av AblacK:

Säger inte alls spelutecklare såhär inför en PC-lansering? Antagligen kommer det bli en dålig portning som vanligt, har tappat tron på spelbranschen när det kommer till portningar från konsol.

Spelar nog ingen roll vad de säger,PC spelarna kommer gnälla på att det är portning ändå ( dvs om de inte gillar spelet )
Dock gillade jag spelet skarpt då jag körde det, bra stämning och känsla, dock inte så mkt freeroam.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av AblacK:

Säger inte alls spelutecklare såhär inför en PC-lansering? Antagligen kommer det bli en dålig portning som vanligt, har tappat tron på spelbranschen när det kommer till portningar från konsol.

Spelar nog ingen roll vad de säger,PC spelarna kommer gnälla på att det är portning ändå ( dvs om de inte gillar spelet )
Dock gillade jag spelet skarpt då jag körde det, bra stämning och känsla, dock inte så mkt freeroam.

Synd, det var designat att vara mycket freeroam innan Microshit började bestämma.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av AblacK:

Säger inte alls spelutecklare såhär inför en PC-lansering? Antagligen kommer det bli en dålig portning som vanligt, har tappat tron på spelbranschen när det kommer till portningar från konsol.

Spelar nog ingen roll vad de säger,PC spelarna kommer gnälla på att det är portning ändå ( dvs om de inte gillar spelet )
Dock gillade jag spelet skarpt då jag körde det, bra stämning och känsla, dock inte så mkt freeroam.

Idiotiska och generaliserande kommentarer man ser till o från, AndyZedd's är ju en. Klart man har rätt att klaga om det är en dålig portning. Men knappast att någon har det att "skylla på" om de inte gillar ett spel. Kanske dags att växa upp och sluta generalisera folk bara för de spelar på en viss typ av plattform.

Fan är väl helt underbart att de faktist går ut och säger att de ska göra en omarbetning. Remedy är Remedy! Jag är också trött på "portningar", men tycker iaf det är lovande att de går ut med detta. Sen får man ju självklart vänta på resultatet.

Medlem
Skrivet av GurkaN021:
Skrivet av Palanor:

Kan iaf helhjärtat ekommendera detta spel till alla. Sjukt bra stämning och riktigt bra story.

Du som har spelat detta spel har själv inte spelat det och varit bra sugen på detta sen jag såg första bilderna på det. Kommer man kunna utforska nåt eller kommer det finnas freeroam? Eller är det som RAGE att man kan bara utforska stället där man är?

Tyvärr så är det inte mycket alls till utforskning. Det är enda nackdelen med spelet att det är väldigt linjärt. Det är väl som RAGE (har inte spelat det mer än 5 min) i det avseendet då :p. De har gömt papper med story på lite här och var i zonerna (går ej att backtracka, men spelar du om spelet så behöver du inte leta upp de du hittat igen), och vissa av papprena "spawnar" bara på olika svårighetsgrader och så


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Skulle varit schyst om man fick den motorn dem visade up 2006 tillsammans med ett creationkit/editor :P. http://www.youtube.com/watch?v=D3HybhZjcGE

Medlem

Jag tror det när jag ser det. Det första vi lär få se är "press start to begin"

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av AblacK:

Säger inte alls spelutecklare såhär inför en PC-lansering? Antagligen kommer det bli en dålig portning som vanligt, har tappat tron på spelbranschen när det kommer till portningar från konsol.

Spelar nog ingen roll vad de säger,PC spelarna kommer gnälla på att det är portning ändå ( dvs om de inte gillar spelet )
Dock gillade jag spelet skarpt då jag körde det, bra stämning och känsla, dock inte så mkt freeroam.

Idiotiska och generaliserande kommentarer man ser till o från, AndyZedd's är ju en. Klart man har rätt att klaga om det är en dålig portning. Men knappast att någon har det att "skylla på" om de inte gillar ett spel. Kanske dags att växa upp och sluta generalisera folk bara för de spelar på en viss typ av plattform.

Fan är väl helt underbart att de faktist går ut och säger att de ska göra en omarbetning. Remedy är Remedy! Jag är också trött på "portningar", men tycker iaf det är lovande att de går ut med detta. Sen får man ju självklart vänta på resultatet.

Kalla det generalisering eller vad du vill. Titta då lite på PC spelarna hur de generaliserar konsollerna här på sidan.
Moralpredikan: kasta inte sten i glashus.

Medlem

Ja det är ju lätt att vara klok och naiv nu och babbla trams. Synd bara att vi ändå inte får den versionen dom stolt visade upp på Intel mässorna osv hur spelet skulle dra så stor nytta av då den nya intel quad core osv... återstår att se om spelet är värd all hype och väntan.

Medlem

Sååå mycket snack från Remedys sida i desperata försök att få pc scenen (där remedys fans fanns*) att förlåta dem.

Tror knappast att det håller. Även om spelet skulle vara bra till pc och på steam så har Remedy mycket att göra innan de kommer bli förlåtna. De svek sina trogna fans och det ändras inte över en natt.

Alan har lite kvicka moves some funkade bra med Xbox kontrollen, ska bli intressant att se hur de löser detta till PC-versionen, kanske något á la "Black & White", där man sveper med musen för att göra en viss åtgärd.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Första gången någonsin jag faktiskt har sett ett företag omarbeta ett spel istället för att göra en lätt portning..

Kan tänka mig köpa detta spel bara för att ge min support till företaget o.O

Medlem

Sure. Inte en bara en simpel portning...

Jag tror det när jag ser det...

Medlem

Jag rekommenderar inte det här till någon, otroligt repetitivt gameplay och en story som går loopar i sig själv. Animationer från 2005 och linjära banor som inte premierar nyfikenhet och "free-roaming", få ögonblick av skräck-känsla (oftast irritation för en fiende spawnar precis bakom en och slår ihjäl en på ett slag). Ett av få spel jag tycker är på tok för långt... betyg 2/5 i min bok (prova först, köp sen).


signatur

Tempus fugit.

Medlem

skall bli intressant att gejma det här

Medlem

Antigen för eller samtidigt aldrig 2 år efter (anledning till före är att det finns mindre krongel att släppa på pc)

Medlem

Undrar vad skillnaden är på "omarbetning" och portning... skulle gärna vilja veta specifikt vad som är omarbetat, grafiken, ljudet, story moment?


signatur

Nämen!

Medlem

Eftersom jag redan har spelat det på krysslådan så finns det ju ingen anledning att skaffa det till PC.

Hur som helst så är det här ett av de spel som jag absolut tycker att man inte får missa.

12
Skriv svar