Resident Evil 6 utvecklas av 600 människor

Robot
Resident Evil 6 utvecklas av 600 människor

Storhetsvansinne, ditt namn är Resident Evil 6. Bakom Capcoms största projekt någonsin finns fler än 600 personer.

#resident-evil-6, #dragons-dogma, #capcom


Medlem
Resident Evil 6 utvecklas av 600 människor

Det lär behövas!

Jag fick svar av Capcom att spelet har bara varit under utveckling i 2 år! Resident evil 5 var under utveckling i 5 år!

Så det lär behövas så mycket folk dom bara kan få ihop!

2½ år för en stortitel som Resident evil 6 är skrämmande och bekymrande.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Fy sjutton om man blir tvungen att kolla igenom hela eftertextlistan när man har klarat av spelet

Medlem

me like! dom verkar ju iaf ha mixat ihop det gamla med det nya nu verkar det som och det ser fint ut

Medlem

Känns som att det är för många personer.. Såååå många åsikte som krockar...
Person A vill att en textur ska se ut som C.. Person B tycker som person H.. Bla bla.. En jävla röra

Skrivet av Ztreek:

Känns som att det är för många personer.. Såååå många åsikte som krockar...
Person A vill att en textur ska se ut som C.. Person B tycker som person H.. Bla bla.. En jävla röra

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hierarki

Pansarknekt
Skrivet av Ztreek:

Känns som att det är för många personer.. Såååå många åsikte som krockar...
Person A vill att en textur ska se ut som C.. Person B tycker som person H.. Bla bla.. En jävla röra

Nja däremot "oförutsedda" problem och övergripande beslut kan orsaka en del tunga baksmällor på diverse avdelningar om de sker under utvecklingsfasen.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Fan va nice om man kunde få sig ett spel i stil med fyran igen! eller något av dom som kom innan.. vadsomhelst utom femman

gnu
Medlem

Kommer ju tyvärr att köpa detta fastän jag inte gillar serien längre.

Medlem

Den stora frågan är. Hur många kommer det återstå när spelet är klart?

Medlem

Så nu vet vi att det tar 600 människor att göra ett Gears of War med zombies, bara för alla andra utvecklare att börja anställa personal.

Medlem

600 extra olika sätt det kan gå fel på då utöver alla normala utvecklings problem. Nä men seriöst 600pers?! Är det typ 550 förskola barn då eller som sitter och skriver manus och karaktärs dialoger? x)

menjag fattar ändå inte varför i helsike ville dom döda LEON.S KENNEDY WHYYYYYYYYYYYYYYYYYY.... HAN ÄR JU ÄNÅ KUND I RESIDENT EVIL 2 OCH RESIDENT EVIL 4

Medlem
Skrivet av Sapiens:

600 extra olika sätt det kan gå fel på då utöver alla normala utvecklings problem. Nä men seriöst 600pers?! Är det typ 550 förskola barn då eller som sitter och skriver manus och karaktärs dialoger? x)

LOL!! Jo men typ "jag såg en ny film med pappa som hette matrix och där kunde dom ducka kulor och sparka massa karate! kan inte "tuffingen" wesker få göra allt det sneeeeeeeellaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!! =D

Medlem

600 pers gör inte alltid spelet bättre. Ta o titta på BF3. 200+ pers o det blev ändå skit.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Ju fler kockar desto sämre soppa. Lär verkligen passa in här då RE vart bäst desto färre som höll på med det. Frågar är om de lyckas slå RE5 i frågan om sämsta RE spel

Medlem

Har lite problem med loggan då någon sade på reddit att den såg ut some en giraff som hade oralt intima relationer med en kvinna, kan inte få ut bilden ur min skalle :S

Medlem
Skrivet av marre910:

Har lite problem med loggan då någon sade på reddit att den såg ut some en giraff som hade oralt intima relationer med en kvinna, kan inte få ut bilden ur min skalle :S

Jo såg det med. Varje gång jag ser loggan ser jag den förbaskade bilden av giraffen och bondage snubben som suger dolme :/


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Oj vad många men ändå ser det ut som skräp. Undrar hur många som jobbade på Dead Space?

Medlem
Skrivet av asdfg:

Oj vad många men ändå ser det ut som skräp. Undrar hur många som jobbade på Dead Space?

Ca 100 har jag för mig på 1an.
Inte i närheten av lika många.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av asdfg:

Oj vad många men ändå ser det ut som skräp. Undrar hur många som jobbade på Dead Space?

Ca 100 har jag för mig på 1an.
Inte i närheten av lika många.

Där ser man, tack för svaret.

Medlem
Skrivet av marre910:

Har lite problem med loggan då någon sade på reddit att den såg ut some en giraff som hade oralt intima relationer med en kvinna, kan inte få ut bilden ur min skalle :S

För i helv....

Du var tvungen att berätta?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Fy sjutton om man blir tvungen att kolla igenom hela eftertextlistan när man har klarat av spelet

Då har du inte sett credit-listan efter Return of The Jedi. Den kallar jag lång!

Medlem
Skrivet av Hammond:
Skrivet av Jozo:

Fy sjutton om man blir tvungen att kolla igenom hela eftertextlistan när man har klarat av spelet

Då har du inte sett credit-listan efter Return of The Jedi. Den kallar jag lång!

Rayman Orgins hade också en ovanligt lång credit lista, men där kunde man iallafall slå sönder bokstäverna


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar