Inget Blizzcon under 2012

Robot
Inget Blizzcon under 2012

Blizzard har fullt upp med att färdigställa Diablo III, Heart of the Swarm och nästa World of Warcraft-expansion. Därför blir det för första gången sedan 2006 inget Blizzcon.

#nyhetstips, #blizzard-entertainment, #world-of-warcraft, #starcraft-ii-wings-of-liberty, #diablo-iii, #starcraft-ii-heart-of-the-swarm, #world-of-warcraft-mists-of-pandaria


gnu
Medlem
Inget Blizzcon under 2012

arena lol

Låter som en bra nyhet. I approve.

Medlem

Låter som att dom inte har något nytt att presentera ... vad konstigt ...

Medlem
Skrivet av Exim:

Låter som att dom inte har något nytt att presentera ... vad konstigt ...

Jodå, en färdig produkt av SC2 HOTS, Diablo 3 och WoW-Panda.

Sen massa paneler m.m så nog har dom något att visa upp!

Medlem

Äsch, hade hoppats på att dom skulle röjja Titan på BC 2012 får vänta tills 13 då iaf.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Bra satsta på spelet Specielt D3...

Inaktiv

Dom sa redan att det skulle inte bli någon titan presentation detta året. Sen håller jag med om att det är ett bra beslut av blizzard, alla deras nuvarande spel är snart klara och det finns inget nytt att snacka om ... direkt.

Medlem
Skrivet av Preed:

Äsch, hade hoppats på att dom skulle röjja Titan på BC 2012 får vänta tills 13 då iaf.

Hoppades också på det men de sade på förra årets Blizzcon "not likely" på frågan om de kan tänkas röja det 2012.

Sen "vet" vi ungefär hur långt de har kommit på Titan. De fördubblade Titan-teamet till cirka 90 pers i höstas och sade att de börjar gå in in "production mode" = de slutar designa och snacka och börjar programmera.

Så de kommer säkert ha nån första version klar i slutet av året och förhoppningsvis röjs det nästa år och då är det säkert minst 3 år kvar till release *LOL*.

Det kommer ta sån jävla tid innan det spelet når våra datorer.

Medlem

Det låter vettigt. Lägg mer tid på att färdigställa spelen. Om Diablo 3 inte kommer innan maj blir jag ledsen i ögat.

Medlem

Tror ni verkligen på det där? Det handlar inte om att de väljer att lägga tid på spelen. Det är bara PR-nonsens. Den stora majoriteten av Blizzards olika utvecklingsteam lägger inte en sekund på BlizzCon.

Allt det handlar om att de i Oktober/November kommer nyligen ha släppt minst två av de tre nämnda spelen, så de kommer inte ha något nytt att visa upp, förutom en ny WoW-expansion - vilket är för tidigt eftersom MoP kommer vara väldigt färskt vid den tidpunkten. BlizzCon 2010 var en besvikelse för många eftersom de inte visade något nytt alls - det är det de försöker undvika nu.

Att "de väljer att lägga tiden på spelutveckling" istället är bara ett försök att ge det positiv PR-spin, och jag förstår inte varför de ens försöker. Det är så genomskinligt.

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Exim:

Låter som att dom inte har något nytt att presentera ... vad konstigt ...

Jodå, en färdig produkt av SC2 HOTS, Diablo 3 och WoW-Panda.

Sen massa paneler m.m så nog har dom något att visa upp!

Inte som dom inte visade up redan förra blizzcon.

Medlem

Fyfan bara för att slippa frågor så de kan mygla vidare med att släppa D3 nästa år eller året där på...

Medlem

Titan nu? Vad tror ni egentligen? Blizzard kommer gå ut med Titan när Wow är dött. Vilket blir expansionen efter Mists of Pandaria då max leveln 100 är nådd. Eller om det blir 95 och en tredje expansion till.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

rav
Medlem

Är inte ett dugg förvånad. Dom hade rätt lite att säga på förra Blizzcon som var nytt, och inget har ju direkt hänt sedan dess.
Plus att folk skulle förvänta sig massa nytt om Heart of the Swarm, eftersom det dom presenterade på Blizzcon 2011 inte var något vidare, och fick väl ett rätt svalt mottagande?

Bra val av Blizzard. Dom kanske skulle ha Blizzcon vart annat år, eller kanske rent av bara ha det när dom kan fylla det med massa bra grejer.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Tror ni verkligen på det där? Det handlar inte om att de väljer att lägga tid på spelen. Det är bara PR-nonsens. Den stora majoriteten av Blizzards olika utvecklingsteam lägger inte en sekund på BlizzCon.

Allt det handlar om att de i Oktober/November kommer nyligen ha släppt minst två av de tre nämnda spelen, så de kommer inte ha något nytt att visa upp, förutom en ny WoW-expansion - vilket är för tidigt eftersom MoP kommer vara väldigt färskt vid den tidpunkten. BlizzCon 2010 var en besvikelse för många eftersom de inte visade något nytt alls - det är det de försöker undvika nu.

Att "de väljer att lägga tiden på spelutveckling" istället är bara ett försök att ge det positiv PR-spin, och jag förstår inte varför de ens försöker. Det är så genomskinligt.

Du jobbar på blizzard eller?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Du jobbar på blizzard eller?

Nej. Däremot vet jag hur branschen i allmänhet fungerar, och Blizzard i synnerhet.

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av mrFluffy:

Du jobbar på blizzard eller?

Nej. Däremot vet jag hur branschen i allmänhet fungerar, och Blizzard i synnerhet.

Jaja vi säger väl det, du vet säkert bäst som kan branchen i allmänhet.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Stephan:
Skrivet av mrFluffy:

Du jobbar på blizzard eller?

Nej. Däremot vet jag hur branschen i allmänhet fungerar, och Blizzard i synnerhet.

Jaja vi säger väl det, du vet säkert bäst som kan branchen i allmänhet.

Otroligt onödigt med sarkasm istället för att diskutera på ett vettigare sätt.

Jag påstår inte att jag vet bäst, bara att jag känner till hur branschen fungerar. Jag ogillar att namedroppa, men jag är tack vare ett annat onlinecommunity sedan många år bekant med flera utvecklare från bland annat Big Huge Games, Rockstar, Bethesda och - ja - Blizzard. Det är ingen överdrift att säga att den bild som Blizzards PR-avdelning slevar ut sällan överensstämmer med hur det egentligen är, iaf enligt de anställda.

Tro mig eller inte, det är ditt eget val.

Medlem

Bra.

Det enda bra med Blizzcon är... att man kan träffa folk som gör SC2 youtube videos. Kanske?

Medlem

det är FailCon anyway-.

1
Skriv svar