Insomniac: "Aldrig mer Resistance"

Robot
Insomniac: "Aldrig mer Resistance"

Insomniac är färdiga med Resistance och kommer inte utveckla fler delar i sin shooter-serie.

#insomniac-games, #overstrike-1, #resistance-burning-skies, #nihilistic-software


Medlem
Insomniac: "Aldrig mer Resistance"

Nu har du väl endå Nihilistic Games som gör resistance burning skies och Sony Bend gör golden abyss?

Redaktör
Ponny

Så är det naturligtvis. Tack!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Mer Ratchet & Clank då? Eller har de helt övergivit sina gamla IP efter att de gick till EA (Bu)...?

Medlem

BRA. det ger dem utrymme för fler nya IPn.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Tur, resistance var aldirg bra!

Medlem

Helt ok, det räcker som det är. De kan gott vara stolta över de Resistance-spelen som finns.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Moar Ratchet and Clank!

Medlem

Hoppas dom satsar på ratchet and clank sedan.
Resistans var kul att köra co-op med någon vän men nu räcker det med resistans.

Medlem
Skrivet av Neoxus299:

Tur, resistance var aldirg bra!

Betyder inte att det inte kommer fler Resistence-titlar.

Själv gör det mig inget. Lyckades aldrig få upp intresset för Resistence...

Medlem

Härligt, hoppas att serien dör ut också.

Medlem

När ska Crash Bandicot återupplivas?

Medlem
Skrivet av Stttolpskott:

När ska Crash Bandicot återupplivas?

Inte så troligt att det är Insomniac som kommer att göra det, i och med att det var Naughty Dog som gjorde dom spelen.

Medlem

Efter att ha testat demot för tredje Resistance spelet så satt jag där och undrade hur dom lyckats sälja sån dravel två gånger innan redan.

Medlem

Har aldrig spelat Resistance, men det är väl bra att dom inte mjölkar serien

Medlem
Skrivet av Neoxus299:

Tur, resistance var aldirg bra!

Ettan var grym. 2-spelar co-op kampanj var sinnesjukt kul med polarna. De två andra spelen gick det utför.

Medlem
Skrivet av Stttolpskott:

När ska Crash Bandicot återupplivas?

ÅH! Crash Bandicoot på PS1 ftw!

Inaktiv

Spelen var väl inte så bra heller.. lika bra att lägga ner serien.

Medlem

Resistance-spelen är verkligen inte bra. Det senaste var lite bättre, men fortarande inte speciellt bra.

Medlem
Skrivet av WizardExt:

Resistance-spelen är verkligen inte bra. Det senaste var lite bättre, men fortarande inte speciellt bra.

Den sista var den sämsta thank you very much. Ettan är fantastisk, tvåan är riktigt underhållande.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av WizardExt:

Resistance-spelen är verkligen inte bra. Det senaste var lite bättre, men fortarande inte speciellt bra.

Den sista var den sämsta thank you very much. Ettan är fantastisk, tvåan är riktigt underhållande.

håller med

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av WizardExt:

Resistance-spelen är verkligen inte bra. Det senaste var lite bättre, men fortarande inte speciellt bra.

Den sista var den sämsta thank you very much. Ettan är fantastisk, tvåan är riktigt underhållande.

håller med

Medlem

Bra, ger Resistance möjligheten att få en ny studio som utvecklare, vilket kan medföra många nya goda idéer och man slipper att det blir mjölkat/CoD/FF-skräp av det hela.
Samtidigt får Insomniac möjligheten att göra helt nya spel med egna idéer och förutsättningar, och kan nu på allvar få slåss på alla fronter med sina titlar. Multiformat = mer nöje

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av WizardExt:

Resistance-spelen är verkligen inte bra. Det senaste var lite bättre, men fortarande inte speciellt bra.

Den sista var den sämsta thank you very much. Ettan är fantastisk, tvåan är riktigt underhållande.

Ettan var verkligen generisk sci-fi skit. Tvåan var en förbättring, fast stundtals sämre med ruggigt linjär och påtvingad progression. Jag menar... hoppa på bilar för att lite senare spela världens sämsta bossfight. Come on..

Tredje delen hade iallafall lite goa encounters där man fick spela.

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av Stttolpskott:

När ska Crash Bandicot återupplivas?

ÅH! Crash Bandicoot på PS1 ftw!

Hell yeah! Alla Crash spel från orginalet fram till Wrath of Cortex på ps2/xbox är så jäkla gudomliga <3 Medan mina kompisar hade Link och Mario som spelhjältar så hade jag Crash och Spyro <3

Jag tycker Naughty Dog och Insomniac borde ta och återuppliva sina pensionerade hjältar till next gen konsolerna. Dagens konsoler har imo för mycket fps och sånt som känns bäst att spela på pc, konsoler borde fokusera mer på plattform som förr i tiden


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av luftman:
Skrivet av Stttolpskott:

När ska Crash Bandicot återupplivas?

ÅH! Crash Bandicoot på PS1 ftw!

Hell yeah! Alla Crash spel från orginalet fram till Wrath of Cortex på ps2/xbox är så jäkla gudomliga <3 Medan mina kompisar hade Link och Mario som spelhjältar så hade jag Crash och Spyro <3

Jag tycker Naughty Dog och Insomniac borde ta och återuppliva sina pensionerade hjältar till next gen konsolerna. Dagens konsoler har imo för mycket fps och sånt som känns bäst att spela på pc, konsoler borde fokusera mer på plattform som förr i tiden

Oh my effing God... Du sa det precis som om du berättade min barndom! Crash och Spyro var det ända man lirade på PS1! Och Klonoa, första. Tänk dig HD remakes för dessa...

1
Skriv svar