Fler företag till Origin

Snart blir det väll precis som konsoller, att man behöver olika konsoller för att köra de olika spelen,ja ja så länge man inte blir tvungen att betala för tjänsten så är det enbart irriterande men ingen katastrof .

Medlem
Skrivet av Combi:

Steam är som WoW, var först och kommer förmodligen inte dö medans vi som läser detta lever. Men Origin kommer säkert slå på stort, dom kör på!

Vad menar du med först?
MMORPG? funnits flertal MMORPG'n innan WoW.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nexus:_The_Kingdom_of_the_Winds

Detta spel kom 1996.. var ett pay to play MMORPG

Medlem

I framtiden måste logga in på Facebook kolla igenom en 2min reklamsnutt, logga in med användarnamet + omöjlig captcha för själva clienten, kryssa bort 10 nyhetssidor och se en till 2min reklamsnutt slutligen scannas .exe filen till spelet efter virus, och sedan startas spelet ^__^

Skämt åsido, nog föredrar jag steam, enda jobbiga igentligen är att man måste starta ett annat program för att spela BF3.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Combi:

Steam är som WoW, var först och kommer förmodligen inte dö medans vi som läser detta lever. Men Origin kommer säkert slå på stort, dom kör på!

Vad menar du med först?
MMORPG? funnits flertal MMORPG'n innan WoW.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nexus:_The_Kingdom_of_the_Winds

Detta spel kom 1996.. var ett pay to play MMORPG

Hrmm, dåligt val av ord. Men första av att bryta igenom skulle jag säga, men det kanske är jag bara.

Medlem
Skrivet av Combi:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Combi:

Steam är som WoW, var först och kommer förmodligen inte dö medans vi som läser detta lever. Men Origin kommer säkert slå på stort, dom kör på!

Vad menar du med först?
MMORPG? funnits flertal MMORPG'n innan WoW.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nexus:_The_Kingdom_of_the_Winds

Detta spel kom 1996.. var ett pay to play MMORPG

Hrmm, dåligt val av ord. Men första av att bryta igenom skulle jag säga, men det kanske är jag bara.

Det där spelet bröt ju igenom på sitt sätt, plus att Everquest 2 kom före WoW det med, det var extremt krävande på fulla inställningar.. det fanns jävligt massor av spelare

Men hajar vad du menar

Medlem

Konkurrens är väl i regel alltid bra. Jag personligen bävar dock för den dag då man måste ha sin digitala spelsamling splittrad på 15 ställen med lika många olika klienter och inloggningar.

Hela charmen med Steam har ju alltid varit att ha allt på ett och samma ställe.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Konkurrens är väl i regel alltid bra. Jag personligen bävar dock för den dag då man måste ha sin digitala spelsamling splittrad på 15 ställen med lika många olika klienter och inloggningar.

Hela charmen med Steam har ju alltid varit att ha allt på ett och samma ställe.

Hela charmenm ed Kinas stryelsesätt är att du har jobb, familj, allt samlat på ett ställe och inte behöver oroa dig över det (eller något annat) heller. Din kära ledare, oavsett om det är en politisk (Stalin, Hitler), religiös (Shoko Asahara, Marshall Applewhite) eller "digitala ledare/spelklient" (Origins/Steam) så är det samma dynga i botten.
Du ger helt upp alla dina rättigheter och större delen av din förmåga att fatta egna beslut till förmån för att företaget/ledaren ska fatta dem åt dig, bestraffa dig vid behov och i övrigt se till att du följer reglerna. Det du säger/skriver övervakas också, och olämpliga inlägg/meddelanden bestraffas (ban).

Är folk så otroligt lata att det är "jobbigt" att starta 2-3 olika klienter när man ska spela?
På min tid fick man både byta skiva och starta helt nya spel varje gång
Är det så betryggande att låta snälla farbror Valve/Origins bestämma om och när du får spela, samt när helst de önskar ta ifrån dig hela din spelsamling, om de så önskar?
Nej tacka vet jag DRM-fria spel och konsolspel, de kan jag iaf spela både utan internet, externa klienter och när helst jag önskar även om företaget bakom dem gått i KK.

OnT:
Smart drag av EA, för att göra Origins intressant måste de sluta erbjuda spel på Steam och låsa dem till Origins, vidare måste de binda andra utvecklare till sin tjänst också för att indirekt tvinga folk att använda den, för när de väl vant sig kommer de inte att vilja lämna den igen (se Steam). Det enda bra med detta är väl att Valve får en konkurrent värd namnet och att det kan medföra att Steam blir bättre, friare och öppnare, men jag tvivlar.
Snarast lär Valve och EA tävla om att förnedra sina kunder, spionera på dem och se hur långt de kan inskränka deras rättigheter innan de reagerar. Rätten att spela köpta spel ger ju folk gärna bort gratis, vad ska ges bort här näst?

Medlem

Jag ogillar nog mer EA än origin, men det är inte långt ifrån, med tanke på alla deras bravader inkl. pipa/sopa etc.

Medlem

Detta kan inte vara bra. Det kommer att sluta med ett monopol...

SÄGER BARA EN SAK STEAM SKA DET VARA...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Hela charmenm ed Kinas stryelsesätt är att du har jobb, familj, allt samlat på ett ställe och inte behöver oroa dig över det (eller något annat) heller. Din kära ledare, oavsett om det är en politisk (Stalin, Hitler), religiös (Shoko Asahara, Marshall Applewhite) eller "digitala ledare/spelklient" (Origins/Steam) så är det samma dynga i botten.
Du ger helt upp alla dina rättigheter och större delen av din förmåga att fatta egna beslut till förmån för att företaget/ledaren ska fatta dem åt dig, bestraffa dig vid behov och i övrigt se till att du följer reglerna. Det du säger/skriver övervakas också, och olämpliga inlägg/meddelanden bestraffas (ban).

Du missförstår och drar en klassisk parallell som ger rysningar, dock inte av välbehag. Hela grejen är inte att TVINGAS ha allt i Steam utan att man förlorar möjligheten att välja själv vilken klient/tjänst man vill satsa på. Om alla ska ha sina egna klienter och rycka sina titlar från Steam, är inte det ett värre tvång än att man själv VÄLJER att köra vidare i Steam trots alternativa lösningar?

Skrivet av Grumbledock:

På min tid fick man både byta skiva och starta helt nya spel varje gång

På min tid var man glad om 5.25 floppyn fortfarande funkade så man kunde återvända till King's Quest 1 och Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards, den senare såklart förutsatt att man lyckades ta sig förbi frågorna innan.

Skrivet av Grumbledock:

Nej tacka vet jag DRM-fria spel och konsolspel, de kan jag iaf spela både utan internet, externa klienter och när helst jag önskar även om företaget bakom dem gått i KK.

Instämmer helhjärtat och det är även därför jag stormdiggar GOG som ett alternativ till Steam. Jag kollar uteslutande där först när jag letar efter äldre titlar. DRM drabbar enbart fel målgrupp och ibland med förödande effekt.

Skrivet av Grumbledock:

OnT:

Inget av det vi diskuterade ovan var OffT, hela artikeln hintande om en diskussion i den vägen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar