"Microsoft-poängen borta innan årsslutet"

Robot
"Microsoft-poängen borta innan årsslutet"

Ytterligare en källa spär på ryktet om att Microsoft-poängen är på väg bort från Xbox Live, inlösbara koder ska dock fortsätta gälla.

#microsoft, #sony


Medlem
"Microsoft-poängen borta innan årsslutet"

Dålig nyhet.. Microsoft poängen var ju billigare än kronan :/

Medlem

Kom nyss att tänka på en sak... Poängen är ju faktiskt bra på det sättet att de säljs i riktiga butiker (dvs de syns) och bra för dem som inte kan handla med kreditkort. Nu köpte jag många sådana poängkort förut eftersom jag fortfarande inte hade börjat använda internetbank. Fast ja, det var då. Jag blir inte så värst påverkad om de byter.

Medlem

[quote=DarkZide8]Kom nyss att tänka på en sak... Poängen är ju faktiskt bra på det sättet att de säljs i riktiga butiker (dvs de syns) och bra för dem som inte kan handla med kreditkort. Nu köpte jag många sådana poängkort förut eftersom jag fortfarande inte hade börjat använda internetbank. Fast ja, det var Sony använder sig utav priser i kronor på PSN och det finns även förbetalda kort att köpa i butik. Så MS kommer garanterat erbjuda förbetalda kort men i riktiga valutor i stället för poäng.

Medlem

[quote=Bojkott]

Skrivet av DarkZide8:

Kom nyss att tänka på en sak... Poängen är ju faktiskt bra på det sättet att de säljs i riktiga butiker (dvs de syns) och bra för dem som inte kan handla med kreditkort. Nu köpte jag många sådana poängkort förut eftersom jag fortfarande inte hade börjat använda internetbank. Fast ja, det var Sony använder sig utav priser i kronor på PSN och det finns även förbetalda kort att köpa i butik. Så MS kommer garanterat erbjuda förbetalda kort men i riktiga valutor i stället för poäng.

Ah, om de gör det så är det ju bara bättre med byte (:

Medlem

vad händer med alla ens poäng som man har kvar?=D

Bra!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Synd, nu måste man betala fullpris för spel och DLC istället för att kunna köpa billiga koder, dessutom lär allt bli dyrare också som följd, då MS points hade sin egen valuta och värde som fungerade hyfsat internationellt.
Enda fördelen är väl om man är för ung för att köpa points själv eller för lat för att kunna vänta 5min på ett mail med kod.

KoP
Medlem
Skrivet av rezzmaistro:

vad händer med alla ens poäng som man har kvar?=D

Det logiska säger mig att dom omvandlas till kronor efter uppdateringen.

Inaktiv

Antar att $ = €, alternativt en "anpassning/utjämning" (dvs prishöjning) för oss svenska konsumenter?

eh handlar nästan aldrig poäng ändå

Medlem

förstår inte ens varför de inte körde med valuta från början, så som sony kör.

Därför att de är Microsoft. Jag antar att de blev trötta på att folk stal konton och sålde poäng till andra. I vilket fall som helst, skönt om de slopar det. Tycker det borde inge MP i varje spel ändå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Tråkigt! när händer det här? Har lite poäng att handla för.

Medlem

Skitt dåligt då man inte alltid har pengarn när man hittar något Live men man har poäng kvar sedan ett tidigare tillfälle.
Jag tycker att poäng allternativet skall finnas kvar och om man vill betala med riktiga pengar så ska man kunna göra det.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av rezzmaistro:

vad händer med alla ens poäng som man har kvar?=D

Det logiska säger mig att dom omvandlas till kronor efter uppdateringen.

Jo de låter logiskt. tack för svar!

Måste man ha kort då sen eller? Fan om man måste det...

KoP
Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Måste man ha kort då sen eller? Fan om man måste det...

Det kommer du med all säkerhet inte behöva ha, du kommer fortfarande kunna köpa kort med reedem kod som innehåller en viss summa. Allt annat vore ett stort snedsteg av MS.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Skitt dåligt då man inte alltid har pengarn när man hittar något Live men man har poäng kvar sedan ett tidigare tillfälle.
Jag tycker att poäng allternativet skall finnas kvar och om man vill betala med riktiga pengar så ska man kunna göra det.

exakt my point! de vill att du har kvar så du ska handla mer. de har alltid ojämt antal så de blir för lite lr för mycket över. hade man kunnat köpa ut dessa points till exakt antal så e de lungt....men då blir de meningslöst för de så att jaa,,,,skrota de tycker ja

1
Skriv svar