Kingdom of Amalur

Medlem
Kingdom of Amalur

Laddade hem och testade detta demo på PSN häromdagen och vart GRYMT överraskad (positivt).
Simpelt, lättsmält men samtidigt mysigt och levande på nått sätt. Jag vet inte varför men när jag spelar detta så förs mina tankar till Gothic 1 till PC.
Men där gothic är väldigt seriöst och mörkt så känns detta lite mer lättsmält och lite serietidning nästan.
Verkar finns MASSOR att spendera sin tid åt utöver själva äventyret.

Demot lider av flera ganska störande buggar dock så ha det i åtanke när/om ni testar detta.

Solklart dag1 köp för min del, men hoppas de värsta buggarna är borta då så man kan börja spela direkt

Hoppas andra blir lika glada åt att spela detta som jag blev, helt klart en blixt från klar himmel för mig!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Min upplevelse av demot var nästan tvärtemot din, jag var ganska så intresserad av spelet innan.

Man tänkte öppen värld med combat som taget från God of War eller Devil may cry.

Demot gav mig en helt annan uppfattning av spelet.

*Fightsystemet var kasst, det var oresposivt som tusan med tyngre vapen, -visst det ska kännas lite segt om man har en tung slägga och slåss med, men det kändes mest som om man hade massa inputlag (märktes mycket mindre med lätta vapen)

*Världen var inte ett dugg öppen utan består av snitslade gångar i stil med fable, med osynliga väggar överallt. (ett jädra tjat om vad som är "open-world" på diverse forum som diskuterar denna kritiken) hursomhelst, det är INTE öppet enligt mitt tycke.

*Spattig kontroll (både med mus/tgb och 360 padda)

*Usel kamera, sitter så nära gubben att det är svårt att se vad som egentligen händer på skärmen. Fetglöm att försöka skjuta pilbåge då den random autoaimar på nått som är ungefär i synfältet och gubben är i vägen för själva siktet man får upp.
Dessutom är kameran inte "låst" bakom gubben, så när man går åt sidan så segar kameran efter tills man är i kanten på skärmen.

*Klumpigt interface, snudd på värre än SkyrimPC.. Vad är det för fel på en paperdoll och en "bag" inventory som varenda mmo håller sig med?

+massa andra smågrejer man störde sig på.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Sjukt roligt demo imo, spelade på 360. blir definitivt köp. det enda jag störde mig på var laddningsikonen och menyerna för båda var så extremt fula.
Annars var det extremt kul, det som var dåligt var att jag tyckte det inte fanns så mycket character customization och att det krashade ett flretal gånger. annars tummen upp!

Medlem

Ska ladda hem demo ikväll om det går. Låter väldigt lovande det här.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag tänkte köpa detta dag ett men efter demot så ändrade jag mig till att inte köpa det alls. Dom borde kanske visat något annat än en bugig värld (ja,den är nog fixad vid release men ändå) tråkiga uppdrag och allmän meningslöshet plus att jag fattar inte hur dom kan välja att ha combat med en knapp, klart som fan man vill ha kombinationer med typ fyrkant,fyrkant,trekant. och att man inte kunde hoppa var ju så jävla löjligt... oj vad sur jag låter men men, nått köp av spelet blir det inte då.


signatur
1
Skriv svar