Problem med att logga in på PSN efter 4.0 update

Medlem
Problem med att logga in på PSN efter 4.0 update

Jag fick hem Killzone 3 idag, som jag köpt på rea.
Jag sätter i skivan, lyckas logga in på PSN en gång och får spela lite.
Plötsligt i en multiplayermatch blir jag disconnectad från både den och PSN.

Jag försöker logga in igen och det funkar efter kanske en kvart.
Jag ansluter till ett nytt game, men blir disconnectad när kartan laddat klart.
Efter det vill inte mitt PS3 ansluta till PSN igen.

Jag kör ett connection test och får success på IP samt internet, men på punkt 3 (Playstation network) står det "Failed".
Jag går igenom inställningarna på anslutningen för att se till att de är rätt och när jag kör testet igen misslyckas det redan på punkt ett och texten längst upp säger bara "Exchanging key information" eller liknande.

Min fråga är nu: Har någon av er andra problem med anslutningen efter 4.0 eller har ni möjligtvis någon aning om vad som är fel?

Tack på förhand!

Medlem

Hmm, lustigt. Jag loggar in utan problem så det verkar inte vara något globalt problem. Har du testat att starta om routern eller vad du nu har?

Medlem

Kan vara något tillfälligt strul med PSN servern, brukar hända mig också när jag kör något SP spel att man får upp en ruta "du har blivit frånkopplad PSN". Oftast brukar det inte innebära något problem, men det är klart, kör man online så är det viktigt att den funkar (ska dock inte gnälla då onlinespelande är gratis på PS3:an jfm 360:n).


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Får väl testa på nytt nu då. Internet strulade igår, men datorerna hade internet hela tiden.
Jag använder inte mitt PS3 så flitigt, men jag har aldrig haft problem med detta förut.

EDIT:
Nu blir det precis som när jag valde test connection första gången i går.
Obtain IP Address Succeeded
Internet Connection Succeeded
Playstation Network Failed

Jag har ju alltså internet, men PSN vill inte :/

Medlem

testa och kör en update igen då, för om du inte har senaste firmwaren så nekas man ju PSN access.


signatur
Medlem
Skrivet av pierreB:

testa och kör en update igen då, för om du inte har senaste firmwaren så nekas man ju PSN access.

Fast det har inte kommit upp något meddelande om att jag måste uppdatera.
Nu lyckades jag logga in igen, men vi får se hur länge det varar.

EDIT:
Jag hann spela 2 matcher. Nu blev jag disconnectad igen -.-
Det finns inte en enda elektronikpryl i mitt hem som fungerar som den ska.

EDIT2:
PSN verkar funka bra nu, men jag blir hela tiden disconnectad från Killzone 3-games.
Efter att ha googlat lite verkar det som om många lider av dessa problem.
Jag har förut spelat Killzone 2 helt smärtfritt.

Medlem

vad har du för internet leverantör?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

vad har du för internet leverantör?

Telia. Det är dock inga problem med att logga in på PSN nu. Det är bara i Killzone jag får random disconnect. Ibland kan jag spela kanske 2 matcher utan att något händer, men andra gånger får jag inte spela mer än någon minut.

Medlem

Jag har själv tele 2 och jag har inga problem att logga in på PSN men däremot så kan jag inte spela alla spel online, likaså så kan jag inte ta hem alla uppdateringar till alla spel.
Mitt fel ligger i mjukvaran i routern och tydligen så är tele 2 så värdelösa så de kan inte fixa det, så jag får koppla bort min router varje gång jag vill spela vissa spel eller ta hem uppdateringar.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag kan inte koppla bort routern, så det är ingen möjlighet för mig (Telia smartbox FTL).

1
Skriv svar