Rebellion: Nu är det dags att återvända till WW II

Medlem

Saknas spel för WWI, 1800-talets krig, Finsk-tyska kriget (1940ish), Finsk-Ryska kriget (fortsättningskriget), Vietnam, Koreakriget, operation desert shield etc har säkert glömt några.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Corporalen:

En bra vietnam-pangare hade inte suttit fel.

Sant, det finns på tok för få Nam shooters
Skulle heller inte banga på ett Vietnam spel i stil med Shellshock 2, trots att spelet är rätt b, så diggade jag stämningen riktigt hårt och körde ut spelet två gånger^^

kan ju bero på att usa förlorade x)

Medlem

Modern combat må vara söndertnött nu men var det inte WW2 som var söndernött innan det här moderna började komma?


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Floffe:

Löjligt! Vi vill se Evil Genius 2! Inte massa FPS-skrot med k00la namn.

Det tror jag vi är rätt ensama om att vilja ha


signatur

// Bacon <3

Medlem

Finns mycket material från WW2 som skulle göra sig finfint i FPS form.
T.ex. Vinterkriget/Fortsättningskriget (Finland - Ryssland), Japan - Kina kriget, Nordafrika, Indonesien etc etc.

Problemet är bara att ingen vågar experimentera så istället får vi FPS nr: 21353456456 med samma jävla stalingrad och normandie landstigningen.

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

Hade vart coolt med ett spel som utspelar sig under riddartiden! Ett "gamemode" i multiplayer hade kunnat vara att man ska skydda ett, eller vars ett, slott mot inkräktare samtidigt som man anfaller.
Sen Team Deathmatch banor kunde ju varit t.ex. på ett fält, alla stormar med häst å lans!
Det hade krävt bra story, kanske rosornas krig, känsla, snygg grafik och riktigt bra design för att kunna bli grymt men jag tror det skulle gå!

Mount and Blade: Warband


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Tja, deprimerande nog skulle WW2 kännas ganska nytt och intressant i dagsläget, till skillnad från allt "modern CoD combat" som vi ser (Reach, Bf3, CoD, Crysis m.fl.).
Dock är enda anledningen att vi ser modern/futuristisk stridsförning att vi var så pass less på WW2 för bara dryga en konsolgeneration sedan.

Vad vi behöver är nya krig!
Antingen ett Skyrim-inspirerat Battlefield: 1066 med vikingar och pilbågar, eller nått annat. Vi vill ha lite mer variation, men också färre vapen och "tekniska under" som bara medför sjukt obalanserade spel :/
BF 1942 klarade sig utmärkt utan att erbjuda 40+ vapen med customisation, killstreaks och perks, och det är lika kul idag. BF3 eller CoD är inte kul i 5 min ens då de bara är samma dynga om igen, vad hände med innovationen?
Attt släppa samma gamla maps igen och igen till BF och ständigt höra att de är de bästa tyder på att kartutvecklingen inte gått frammåt, det har inte spelen heller. Mer campande i buskar, OP snipers och mer fokus på "snygg grafik och coola funktioner" än stabilt underhållande gameplay och bra balans.

Medlem

Tycker mest att dåligt gameplay är uttjatat.
Jag är fortfarande less på WW2 sedan Medal of Honour: Allied Assault och det var ett tag sen.
En frisk fläkt vore ju om man kom med nåt nytt, men i dagsläget spelar alla på samma säkra spår och kommer med sånahär uttalanden.. Jag längtar tills nån studio faktiskt blir uppmuntrade till att börja från grunden och göra nåt nytt.

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Regaz:

Jag skulle kunna tänka mig mer steampunk-inspirerade FPS-spel.

Åh ja, verkligen. Steampunk är awesome!

ja, JA det hade varit NAJS!

FML
Medlem

Vet inte om de är PK, men hur kul hade de inte varit och spelat för andra sidan WW2? Axis så att säga. Dem skulle kunna göra hur dramatiska situationer som helst. Tänk dig spela igenom diverse uppdrag, med motivering av hot eller annat, går väl hitta på nåt för att motivera, om en hel nation lyckades bli motiverad att följa Hitler b.la.
Men i slutet blir man avrättad eller dylikt, de blev ingen save the day slut, utan bara tragiskt slut för en.

Alternativ hade varit kul och se kanske nåt i still med ett Inglorious Bastard WW2.

Medlem

Vem sa att spelindustrin inte är kreativa?

"Va?! Är alla gamers trötta på FPS nutid?! Vad ska vi göra för att hålla genren ny och fräsch?!"
"Vi kan... gå ett steg tillbaka och rehasha det vi gjorde förr...?"
"BRILLIANT!"

Medlem

Jag gillade BC2, det typ första uppdraget innan det blev modern strid. Sen la jag ner... WW2, ja.

Medlem

Ett nytt Vietcong 1 vore inte helt fel. Sjukt bra spel. Eller en stads pangare typ GTA 4/Mafia 2 fast i fps med bra story osv.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Hade uppskattat något om första världskriget, amerikanska inbördeskriget eller napoleonkrigen. Att säga att de långa omladdningstiderna och den låga eldhastigheten för vapnen då skulle innebära ett hinder är bara lättja. Man kan designa mekanik kring det på samma sätt som i Gears of War där omladdningen blir ett slags minispel. Naturligtvis inte exakt så men poängen är att spelet inte skulle handla om att vräka iväg tre ton hett bly per minut utan om en mer subtil spelupplevelse där man dessutom fick den historiska anknytningen. Det blir en upplevelse där skjutandet inte blir fullt så mekaniskt och repetitivt vilket jag verkligen upplever att det blir i shooters idag. Man får ju migrän av knattrandet efter ett tag.

Personlingen ser jag fram emot franska The Trench och uppskattar verkligen Mount & Blade. War of the Roses (stämmer det?) ser också intressant ut även om jag hade föredragit ett större fokus på enspelarupplevelsen.

Rise of Fligh (flygsimulator som utspelar sig under första världskriget) illustrerar väldigt tydligt att man kan skildra gammal teknik och göra den intressant. För egen del blir det MER intressant då man kommer ner till själva den mekaniska kärnan i tekniken och det blir väldigt tydligt vad ex. de olika planens egenskaper är när man inte kan fräsa fram i överljudshastighet, något de flesta av oss inte har nån erfarenhet av.

Medlem

Gillade Sniper Elite så gärna för min del, Vietnam eller Finska Vinterkriget hade inte varit fel heller...


signatur

"Assumption is the mother of all fuckups..."

Medlem

Väntar på modden HAM&JAM som inriktar sig på förbisedda delar av ww2.
Inget amerikanskt eller ryskt. (Delvis samma folk som gjorde original DOD)

Citat:

..all the “missing” bits of WW2 history, portray it in a historically accurate way but without detracting from the fun or playability by overdoing realism. In short the kind of game they and their friends would like to play. Rather than a deathmatch gameplay style, Ham and Jam is all about teamwork as were the real battles.

Släpps snart.. och Gratis. (då source engine är gratis).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Vem sa att spelindustrin inte är kreativa?

"Va?! Är alla gamers trötta på FPS nutid?! Vad ska vi göra för att hålla genren ny och fräsch?!"
"Vi kan... gå ett steg tillbaka och rehasha det vi gjorde förr...?"
"BRILLIANT!"

Så jävla mycket detta. Suck. Vafan ska snubben sätta upp nåt jävla antingen eller scenario för? Kom på något nytt istället era pissmyror. Ge mig dinosaurier på en undervattensbas i rymden där huvudpersonen är en cyborgzombie från medeltiden.

Medlem

Alternativ som inte är totallt uttjatade:
Hundred Years' War
Wars of the Roses
The Pequot War
English Civil War
King Philip's War
French & Indian/Seven Years' War
American Revolution
French Revolutionary & Napoleonic Wars
The Quasi-War
War of 1812
Second Seminole War
Mexican-American War
American Civil War
Spanish-American War
World War I
Korean War
+
Sci-fi (ej Starwars eller Halo)
Alternative history
Fantasy (ej tolkien inspererat)

Inaktiv

Ser fram emot dust 514 och Planetside 2.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Medlem

battlefield 1944 !!!


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Måste hålla med. Älskar WWII spel. Dom blir aldrig uttjatad

Medlem

Mer mer !! Jag tycker om bra WW2 spel, men hade gärna sett ett eller annat realistiskt medeltids spel.. Gärna fler historiska spel, typ under brittiska imperiets tid eller napoleon, gärna ett ww1. Något kul !

Medlem

Själv är jag då trött på WW2.

Kan ingen hitta på nått nytt... typ... jaga drakar med bazooka vore ju inte fel.

Medlem

När det gäller krigsspel... OAVSETT genre, så tycker jag att WWII är den absolut bästa tidsperioden.

De första tre Call Of Duty-spelen tyckte jag verkligen om, Modern Warfare var blä för mig och inget "Call Of Duty".

Medlem

Ja tack!


signatur

One shot One kill [OSOK]

Inaktiv

BF3 borde ha varit ett WW2. Det har blivit lite för mycket coddande på senare år.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Jag skulle vilja ha ett spel som täcker hela andra världskriget... Börja med att spela som en tysk soldat eller något, och sedan byta till Ryss/Amerikanare mot Japan. Kanske?

Och gärna något spel som har någon handling...

press E for banzai

Medlem

Stora nordiska kriget hade varit mumsigt. Men risken är väl att det skulle bli en tämligen lokal affär. Hursomhelst så hade det varit kul att spela karolin i ett FPS.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Corporalen:

En bra vietnam-pangare hade inte suttit fel.

Sant, det finns på tok för få Nam shooters
Skulle heller inte banga på ett Vietnam spel i stil med Shellshock 2, trots att spelet är rätt b, så diggade jag stämningen riktigt hårt och körde ut spelet två gånger^^

kan ju bero på att usa förlorade x)

Yes, tyvärr så är det så :/


signatur

Game long and prosper

123
Skriv svar