Alan Wake till pc: "Omarbetning snarare än portning"

Medlem
Skrivet av Struggle:

Undrar vad skillnaden är på "omarbetning" och portning... skulle gärna vilja veta specifikt vad som är omarbetat, grafiken, ljudet, story moment?

Omarbetat är att dem skriver om allt från systemkritiska funktion (grafikmotorns interaktion med hårdvaran, tråd hantering etc) till spelar interaktionen. (Fullskalig omskrivning av kontroll systemet, interface ombygge, högupplösta modeller texturer etc.) Det är vad ombygge är.

Ifall dem gör det vet vi inte fören det släpps. Men håller dem vad dem lovar så borde vi inte få ett katastrof spel som Black Ops och Homefront. Sjukt fula spel som knappt gick o spela på prestanda datorer.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Struggle:

Undrar vad skillnaden är på "omarbetning" och portning... skulle gärna vilja veta specifikt vad som är omarbetat, grafiken, ljudet, story moment?

Omarbetat är att dem skriver om allt från systemkritiska funktion (grafikmotorns interaktion med hårdvaran, tråd hantering etc) till spelar interaktionen. (Fullskalig omskrivning av kontroll systemet, interface ombygge, högupplösta modeller texturer etc.) Det är vad ombygge är.

Ifall dem gör det vet vi inte fören det släpps. Men håller dem vad dem lovar så borde vi inte få ett katastrof spel som Black Ops och Homefront. Sjukt fula spel som knappt gick o spela på prestanda datorer.

Mkey, tack för svar!

Hoppas dom inte klantar till det då som sagt.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Struggle:

Undrar vad skillnaden är på "omarbetning" och portning... skulle gärna vilja veta specifikt vad som är omarbetat, grafiken, ljudet, story moment?

Omarbetat är att dem skriver om allt från systemkritiska funktion (grafikmotorns interaktion med hårdvaran, tråd hantering etc) till spelar interaktionen. (Fullskalig omskrivning av kontroll systemet, interface ombygge, högupplösta modeller texturer etc.) Det är vad ombygge är.

Ifall dem gör det vet vi inte fören det släpps. Men håller dem vad dem lovar så borde vi inte få ett katastrof spel som Black Ops och Homefront. Sjukt fula spel som knappt gick o spela på prestanda datorer.

Mkey, tack för svar!

Hoppas dom inte klantar till det då som sagt.

Nu vill jag inte lägga allt för mycket tillit till Remedy med tank på dem senaste sketna PC portarna vi PC spelare har fått från PC föredettingar (DICE, IW, Crytek).

Men jag något höga tankar om Remedy fortfarande.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Helt klart köp! Läst boken, spelet delar av spelet, helt underbart alltihopa : D


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Första gången någonsin jag faktiskt har sett ett företag omarbeta ett spel istället för att göra en lätt portning..

Kan tänka mig köpa detta spel bara för att ge min support till företaget o.O

Så skedde även med Kotor och Riddick. Detta är inget unikt bara väldigt sällsynt vilket är tråkigt (alltså att spel inte bara blir simpla portar utan faktiskt tar vara på vad en pc kan mot en konsol). Pc spelare förtjänar mer än bara en simpel portning och i fallet AW är detta det minsta de kan göra då många blev grymt besvikna på att spelet blev 360 exklusivt och inte längre samma spel som det en gång var (samma sak med Halo, ett spel som också skulle kommit till pc och lovade mer än det höll vilket jag är säker berodde på att MS köpte spelet).

Jag själv följde utvecklingen av spelet med stort intresse men när jag fick reda på att spelet inte längre skulle komma till pc vart det inte längre lika intressant, delvis på grund av att spelet nu var enbart för 360 men också för att det inte längre var samma spel. AW verkar dock vara ett spel i min smak men jag lär nog inte köpa det för fullpris iaf, kanske när det når 200 kr men inte ens då är jag säker på om jag vill ha det.

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Struggle:

Undrar vad skillnaden är på "omarbetning" och portning... skulle gärna vilja veta specifikt vad som är omarbetat, grafiken, ljudet, story moment?

Omarbetat är att dem skriver om allt från systemkritiska funktion (grafikmotorns interaktion med hårdvaran, tråd hantering etc) till spelar interaktionen. (Fullskalig omskrivning av kontroll systemet, interface ombygge, högupplösta modeller texturer etc.) Det är vad ombygge är.

Ifall dem gör det vet vi inte fören det släpps. Men håller dem vad dem lovar så borde vi inte få ett katastrof spel som Black Ops och Homefront. Sjukt fula spel som knappt gick o spela på prestanda datorer.

Var Black Ops omarbetat?
såg i princip lika ut som CoD4

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Första gången någonsin jag faktiskt har sett ett företag omarbeta ett spel istället för att göra en lätt portning..

Kan tänka mig köpa detta spel bara för att ge min support till företaget o.O

Hur vet du att de talar sanning? Har du testat pc-versionen?

Medlem

Hade hellre sett Deadly Premonition omarbetat till PC, ett mycket bättre spel på alla sätt (förutom grafiskt), det var ju så man trodde detta spel skulle vara från början (open-world).


signatur
Medlem

Grymt brta spel i alla fall, en härlig stämning och miljö som aldrig kan uppnås i en "open world". Storydrivet ska det vara, med utforskande, då får man den riktiga "skräckfilms" känslan.
Kanske blir ett köp till PC också så man har något att lira på jobbet, på 360 var det då ett av de mest underskattade spelen denna generation. Kanske lite för "old school" skräck (tänk gamla Res) för CoD/skyrim-generationen, men å andra sidan, vem bryr sig om dem?

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av AblacK:

Säger inte alls spelutecklare såhär inför en PC-lansering? Antagligen kommer det bli en dålig portning som vanligt, har tappat tron på spelbranschen när det kommer till portningar från konsol.

Spelar nog ingen roll vad de säger,PC spelarna kommer gnälla på att det är portning ändå ( dvs om de inte gillar spelet )
Dock gillade jag spelet skarpt då jag körde det, bra stämning och känsla, dock inte så mkt freeroam.

Idiotiska och generaliserande kommentarer man ser till o från, AndyZedd's är ju en. Klart man har rätt att klaga om det är en dålig portning. Men knappast att någon har det att "skylla på" om de inte gillar ett spel. Kanske dags att växa upp och sluta generalisera folk bara för de spelar på en viss typ av plattform.

Fan är väl helt underbart att de faktist går ut och säger att de ska göra en omarbetning. Remedy är Remedy! Jag är också trött på "portningar", men tycker iaf det är lovande att de går ut med detta. Sen får man ju självklart vänta på resultatet.

Kalla det generalisering eller vad du vill. Titta då lite på PC spelarna hur de generaliserar konsollerna här på sidan.
Moralpredikan: kasta inte sten i glashus.

Så bara för några gör det så måste du göra det? grupptryck ftw!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag tror det när jag ser det. Det första vi lär få se är "press start to begin"

Det tar jag som självklart numera.. tillsammans med savepoints, GFWL röta, allmänt buggiga omställningar från X och O knapper till tangentbord. Tyvärr reagerar jag knappt längre.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ztreek:

Första gången någonsin jag faktiskt har sett ett företag omarbeta ett spel istället för att göra en lätt portning..

Kan tänka mig köpa detta spel bara för att ge min support till företaget o.O

Så skedde även med Kotor och Riddick. Detta är inget unikt bara väldigt sällsynt vilket är tråkigt (alltså att spel inte bara blir simpla portar utan faktiskt tar vara på vad en pc kan mot en konsol). Pc spelare förtjänar mer än bara en simpel portning och i fallet AW är detta det minsta de kan göra då många blev grymt besvikna på att spelet blev 360 exklusivt och inte längre samma spel som det en gång var (samma sak med Halo, ett spel som också skulle kommit till pc och lovade mer än det höll vilket jag är säker berodde på att MS köpte spelet).

Jag själv följde utvecklingen av spelet med stort intresse men när jag fick reda på att spelet inte längre skulle komma till pc vart det inte längre lika intressant, delvis på grund av att spelet nu var enbart för 360 men också för att det inte längre var samma spel. AW verkar dock vara ett spel i min smak men jag lär nog inte köpa det för fullpris iaf, kanske när det når 200 kr men inte ens då är jag säker på om jag vill ha det.

Here, here! När det begav sig så trodde jag i alla fall att det skulle bli vad Alone in the Dark uppföljaren aldrig blev.

Är det någon som har sett några siffror på ifall dessa "exklusiva" titlar faktiskt lönar sig för MS och Sony? Personligen tycker jag bara det är patetiskt men det säger sig själv att de aldrig skulle erkänna att de misslyckats. Själv är jag helt iskall för sådan här marknadsföring. Finns inte en chans i helvetet att jag skulle köpa en konsoll bara för en exklusiv titel.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Grymt brta spel i alla fall, en härlig stämning och miljö som aldrig kan uppnås i en "open world". Storydrivet ska det vara, med utforskande, då får man den riktiga "skräckfilms" känslan.

Nu blev det ju lite fel där.. Först säger du att du inte vill ha sandbox och sedan i nästa mening vill du ha utforskande? Hur fan går det ihop? Railade spel kommer ju aldrig ha utforskande i utryckets sanna bemärkelse.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Struggle:

Undrar vad skillnaden är på "omarbetning" och portning... skulle gärna vilja veta specifikt vad som är omarbetat, grafiken, ljudet, story moment?

Omarbetat är att dem skriver om allt från systemkritiska funktion (grafikmotorns interaktion med hårdvaran, tråd hantering etc) till spelar interaktionen. (Fullskalig omskrivning av kontroll systemet, interface ombygge, högupplösta modeller texturer etc.) Det är vad ombygge är.

Ifall dem gör det vet vi inte fören det släpps. Men håller dem vad dem lovar så borde vi inte få ett katastrof spel som Black Ops och Homefront. Sjukt fula spel som knappt gick o spela på prestanda datorer.

Var Black Ops omarbetat?
såg i princip lika ut som CoD4

Ne tror du verkligen activision skulle omarbeta det skit spelet. Det tog ju dem 3 månader att få spelet i spelbart skick till PC. Och det har fortfarande fryslagg lite då och då.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Ne tror du verkligen activision skulle omarbeta det skit spelet. Det tog ju dem 3 månader att få spelet i spelbart skick till PC. Och det har fortfarande fryslagg lite då och då.

true true.. blev lite fundersam där.

Skräpföretag det där.. Har hört att MW3 Elite fortfarande inte funkar till PC, skurkföretag kallar jagdet.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

true true.. blev lite fundersam där.

Skräpföretag det där.. Har hört att MW3 Elite fortfarande inte funkar till PC, skurkföretag kallar jagdet.

O ändå köper folk spelet :/


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Jag skulle vilja skicka en fet jävla nuke mot varje falskt företag som finns därute... och en mysig ros bukett till varje bra cred till dom som keeping it real (företagen alltså)

12
Skriv svar