Nästa Xbox – sex gånger bättre än Xbox 360?

Medlem

Den är ju gammal tom före den börjar tillverkas

Medlem

Kommer ju ny hårdvara hela tiden så det finns inte en chans att någon konsol kommer kunna mäta sig med samtida PC-monster.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av McNord:
Skrivet av BlackK:

haha, fz:as community är ju helt otrolig. om det hade varit ett nytt playstation skulle alla bara åå fan gryymt! även fasten den skulle haft samma specs.
Det är bara att alla här på fz är så anti xbox 360 och mw3.
Det ändå som finns i huvudet på säkert 70% utav alla här är PS3!! Hata xbox!!!! jaaa pc! mw3 pfft haha vilket skämt!
och sist men inte minst. BAATTLLEFIELLD !!!!

Det gäller alla konsoler och CoD eftersom det är samma som för flera år sedan, bara ny förpackning med lite extra godis i.
Sen finns det alltid en och annan person som alltid ska vara lite, lite, du vet lite, lite sådär speciell du vet?

glöm inte pc .. the sims * 300 expansioner... CS ifrån 90talet gammalt skit som kidsen älska fortvarnade.

CS är nostalgi, jag själv hatar det men så är det. The Sims håller jag med om delvist, fast varje expansion till The Sims innehåller tydligen mer nytt än varje CoD spel.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Kommer ju ny hårdvara hela tiden så det finns inte en chans att någon konsol kommer kunna mäta sig med samtida PC-monster.

Det har å andra sidan alltid kommit ny hårdvara men tidigare konsolgenerationer har åtminstone vid släppet kunnat mäta sig med en PC.

MFZ
Medlem

en obligatorisk gräns på minst 60fps vore ju nått att sätta som standard för utvecklarna.
så jääävla less att spela 30fps eller sämre på konsol.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

ZF
Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Mr.Waterboy:

Kommer ju ny hårdvara hela tiden så det finns inte en chans att någon konsol kommer kunna mäta sig med samtida PC-monster.

Det har å andra sidan alltid kommit ny hårdvara men tidigare konsolgenerationer har åtminstone vid släppet kunnat mäta sig med en PC.

konsoller har i stort sett snarare alltid legat långt före PC vid släpp om man ser till upplevda prestanda. och det kommer gälla nästa gång med. eller är det verkligen nån som på fullt allvar 2014 förväntar sig Gears of War 4-grafik på laptopen de köper 2013? att sen supermonsterdatorn (ibland) kör genom super-pi eller nått annat underhållande lite fortare är det nog inte särskilt många konsollspelare som bryr sig om.

vilket förresten leder in på frågan hur de som resonerar att konsollerna "håller tillbaka utvecklingen" tänker? om det nu är "PC som driver utvecklingen" och "konsollerna bara får gammal förlegad hårdvara", hur är det då dessa arvtagare som håller tillbaka utvecklingen vare sig det gäller hård eller mjukvara? och om dessa tankenötter nu fick sin vilja realiserad och konsollerna helt plötsligt försvann spårlöst, varför håller då inte en PC med lite sämre prestanda än en annan tillbaka den? kanske skulle spelutvecklarna förväntas kräva att alla har exakt samma PC och tvinga byta ut den med jämna mellanrum så att de kan optimera sina spel och skriva enklare kod? eller vänta nu, det låter ju lite som en .. spelkonsoll.

Medlem
Medlem

Något många tycks ha glömt är att konsolen är så sjukt optimerade att de klarar av långt mer på "dålig" hårdvara än PV, att de ska säljas billigt och att de måste ha låg värmeutveckling (RROD).
Testa slänga ihop en PC med 256-512Mb Ram, en 3-kärnig processor och spela lite Skyrim, Bf3 eller The Witcher 2 med ett 360-grafikkort...
Det går inte, bara ett OS idag kräver nästan mer än de där specsen och då har vi inte ens talat om spel, trots detta kan Ps3 och 360 klara det.

Som alltid, vill man ha bästa grafik får man köpa en PC och hosta upp de tusentals kronor det kostar att ha det värsta, nöjer man sig med bra grafik och riktigt bra exklusiva, kan en konsol för en bråkdel av kostnaden vara ett alternativ.
Det är fortfarande minst 1 år kvar innan release och mycket kan ändras på hårdvarufronten ännu...

Dessutom kommer MS måste anpassa sin konsol efter Wii U och Ps4, om de blir starkare än väntat måste MS också öka på prestandan, och tvärt om.
Ett övermaxxat 6670 kan vi alltså se som en "lägsta nivå" för vad vi får se i 720, troligen kommer det att vara något bättre men det är ju inte omöjligt att detta rykte sprids just för att invagga Sony/Nintendo i falsk säkerhet om att de vet vad MS ska erbjuda, och snabbt ska kunna kontra det.

Ska vi vara lite realistiska så skulle dessa uppgifter i praktiken vara industrispionage på hög nivå, och det straffas mycket hårt i USA och skulle aldrig släppas till "pressen".
Däremot kan företag ofta "råka läcka" uppgifter för att påverka köpare och konkurrenter, händer ständigt på PC sidan där man "via läckor" får veta vad Intel/nVidia/AMD planerar för processorer och deras prestanda, långt i förväg...

Medlem

Och än en gång dominerar Pc'n Konsolen så jävla hårt! Clockad i7a, ATI 7800 kort<3 Cu Xbox!

Medlem
Skrivet av firsov:

Och än en gång dominerar Pc'n Konsolen så jävla hårt! Clockad i7a, ATI 7800 kort<3 Cu Xbox!

måste vara kul o lira konsolports på pc aka 99% av alla nya spel


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

ehh?! k. Lirar LOL ranked, Diablo 2 och wow. Bf bc 2 händer med så nej -_-

Sen väntar jag på D3 så fixar mig rätt bra utan konsolports!

Medlem

Jag tycker att det saknas den viktigaste biten i diskussionerna: I alla konsollreleaser så, till skillnad mot PC, så pekar MS / Sony på vilka TITLAR som kommer att släppas antingen tillsammans med boxen eller inom en snar framtid efter. Detta förklarar varför de måste sätta hårdvaruspecarna relativt långt innan eftersom utvecklarna måste få tid att få huvudtitlarna klara i tid. Till skillnad från PC så optimeras de mycket bättre för den valda hårdvaran (vilket är logiskt..).


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Är ju bara att vänta och se. När det gäller PC-spel så är grafiken inte det första jag tänker på utan det räcker att jag kan spela på Low utan problem. Men när det gäller konsoler så tycker jag att grafiken ska vara bra mycket bättre.
Kräver jag till och med!

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Jag älskar det här, då slipper jag uppgradera min 3 år gamla dator på några år.
Det är nice att datorerna får samma livslängd som konsolerna nu

Köper man en riktigt bra dator i dagens läge så räcker den betydligt mycket längre än om du köpte en dator för massa år sen lägg in 2 grafik kort så räcker grafiken sjukt länge

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av BlackK:

haha, fz:as community är ju helt otrolig. om det hade varit ett nytt playstation skulle alla bara åå fan gryymt! även fasten den skulle haft samma specs.
Det är bara att alla här på fz är så anti xbox 360 och mw3.
Det ändå som finns i huvudet på säkert 70% utav alla här är PS3!! Hata xbox!!!! jaaa pc! mw3 pfft haha vilket skämt!
och sist men inte minst. BAATTLLEFIELLD !!!!

Det gäller alla konsoler och CoD eftersom det är samma som för flera år sedan, bara ny förpackning med lite extra godis i.
Sen finns det alltid en och annan person som alltid ska vara lite, lite, du vet lite, lite sådär speciell du vet?

HAHA!! en och annan säger du. Är det därför COD: MW3 är världens största spel va? joo men du har nog rätt, det är för att det finns alltid EN OCH ANNAN person som vill vara lite speciell va?
joo men visst är det så.
Mw3 är ju absolut inte den största nöjeslanseringen någonsin..
Nej det är nog inte det hmm.. sålde bara 6,5 miljoner kopior de första 24h

Men annars är allt bra!

Medlem
Skrivet av BlackK:
Skrivet av McNord:
Skrivet av BlackK:

haha, fz:as community är ju helt otrolig. om det hade varit ett nytt playstation skulle alla bara åå fan gryymt! även fasten den skulle haft samma specs.
Det är bara att alla här på fz är så anti xbox 360 och mw3.
Det ändå som finns i huvudet på säkert 70% utav alla här är PS3!! Hata xbox!!!! jaaa pc! mw3 pfft haha vilket skämt!
och sist men inte minst. BAATTLLEFIELLD !!!!

Det gäller alla konsoler och CoD eftersom det är samma som för flera år sedan, bara ny förpackning med lite extra godis i.
Sen finns det alltid en och annan person som alltid ska vara lite, lite, du vet lite, lite sådär speciell du vet?

HAHA!! en och annan säger du. Är det därför COD: MW3 är världens största spel va? joo men du har nog rätt, det är för att det finns alltid EN OCH ANNAN person som vill vara lite speciell va?
joo men visst är det så.
Mw3 är ju absolut inte den största nöjeslanseringen någonsin..
Nej det är nog inte det hmm.. sålde bara 6,5 miljoner kopior de första 24h

Men annars är allt bra!

Ja du har ju helt rätt!

Säljer det bra så är det ett jävligt bra spel!

Bra där, starkt jobbat!

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av BlackK:
Skrivet av McNord:
Skrivet av BlackK:

haha, fz:as community är ju helt otrolig. om det hade varit ett nytt playstation skulle alla bara åå fan gryymt! även fasten den skulle haft samma specs.
Det är bara att alla här på fz är så anti xbox 360 och mw3.
Det ändå som finns i huvudet på säkert 70% utav alla här är PS3!! Hata xbox!!!! jaaa pc! mw3 pfft haha vilket skämt!
och sist men inte minst. BAATTLLEFIELLD !!!!

Det gäller alla konsoler och CoD eftersom det är samma som för flera år sedan, bara ny förpackning med lite extra godis i.
Sen finns det alltid en och annan person som alltid ska vara lite, lite, du vet lite, lite sådär speciell du vet?

HAHA!! en och annan säger du. Är det därför COD: MW3 är världens största spel va? joo men du har nog rätt, det är för att det finns alltid EN OCH ANNAN person som vill vara lite speciell va?
joo men visst är det så.
Mw3 är ju absolut inte den största nöjeslanseringen någonsin..
Nej det är nog inte det hmm.. sålde bara 6,5 miljoner kopior de första 24h

Men annars är allt bra!

Ja du har ju helt rätt!

Säljer det bra så är det ett jävligt bra spel!

Bra där, starkt jobbat!

ojoj, här har vi ju till och med Fz:as största hater av dem alla! han som går in på alla trådar bara för att skriva något negativt.

För det första, har jag sagt att jag tycker spelet är bra? Till en början tyckte jag det var roligt men det har avtagit och jag spelar inte als lika mycket spel över huvud taget nu för tiden.
för det andra, varför spelar flera mw3 än bf3? ( känner på mig att du är en bf3 lover/mw3 hater så tar det som exempel)
joooo! för att majoriteten, alltså FLERA spelare tycker mw3 är bättre och roligare.

och nu kommer du ju självklart säga emot och med typ, alla cod är lika dana dom hittar aldrig på något nytt bla bla blaaa,
Men det kan va för att det är en uppföljare av ett tidigare spel som det är likt det spelet?
Och för att inte många här sätter sig in i spelet och känner skillnaden av mw2 och mw3.
Jag som har spelat båda spelen tycker att det är stor skillnad.

och samma sak är med bf3 och bad company 2, dom är exakt som mw2 och mw3 bara att ingen vill inse sanningen, ja ja börja tänka på alla olikheter mellan spelen men det är exakt som mw2 mw3. Flera jag känner säger till och med att bc2 och bf3 är mera lika varandra än mw2 och mw3.

Jaa det är väl bara att du börjar skriva på alla mot argument du tänker på innan du glömmer bort dem?

jag bara måste skaffa den när den kommer ut...vet nån nåt prissssssssssss på den eller nåt

Medlem
Skrivet av BlackK:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av BlackK:
Skrivet av McNord:
Skrivet av BlackK:

haha, fz:as community är ju helt otrolig. om det hade varit ett nytt playstation skulle alla bara åå fan gryymt! även fasten den skulle haft samma specs.
Det är bara att alla här på fz är så anti xbox 360 och mw3.
Det ändå som finns i huvudet på säkert 70% utav alla här är PS3!! Hata xbox!!!! jaaa pc! mw3 pfft haha vilket skämt!
och sist men inte minst. BAATTLLEFIELLD !!!!

Det gäller alla konsoler och CoD eftersom det är samma som för flera år sedan, bara ny förpackning med lite extra godis i.
Sen finns det alltid en och annan person som alltid ska vara lite, lite, du vet lite, lite sådär speciell du vet?

HAHA!! en och annan säger du. Är det därför COD: MW3 är världens största spel va? joo men du har nog rätt, det är för att det finns alltid EN OCH ANNAN person som vill vara lite speciell va?
joo men visst är det så.
Mw3 är ju absolut inte den största nöjeslanseringen någonsin..
Nej det är nog inte det hmm.. sålde bara 6,5 miljoner kopior de första 24h

Men annars är allt bra!

Ja du har ju helt rätt!

Säljer det bra så är det ett jävligt bra spel!

Bra där, starkt jobbat!

ojoj, här har vi ju till och med Fz:as största hater av dem alla! han som går in på alla trådar bara för att skriva något negativt.

För det första, har jag sagt att jag tycker spelet är bra? Till en början tyckte jag det var roligt men det har avtagit och jag spelar inte als lika mycket spel över huvud taget nu för tiden.
för det andra, varför spelar flera mw3 än bf3? ( känner på mig att du är en bf3 lover/mw3 hater så tar det som exempel)
joooo! för att majoriteten, alltså FLERA spelare tycker mw3 är bättre och roligare.

och nu kommer du ju självklart säga emot och med typ, alla cod är lika dana dom hittar aldrig på något nytt bla bla blaaa,
Men det kan va för att det är en uppföljare av ett tidigare spel som det är likt det spelet?
Och för att inte många här sätter sig in i spelet och känner skillnaden av mw2 och mw3.
Jag som har spelat båda spelen tycker att det är stor skillnad.

och samma sak är med bf3 och bad company 2, dom är exakt som mw2 och mw3 bara att ingen vill inse sanningen, ja ja börja tänka på alla olikheter mellan spelen men det är exakt som mw2 mw3. Flera jag känner säger till och med att bc2 och bf3 är mera lika varandra än mw2 och mw3.

Jaa det är väl bara att du börjar skriva på alla mot argument du tänker på innan du glömmer bort dem?

Bara för att något verkar tilltala massan och säljer enormt mycket tror du att det måste vara så perfekt som du säger? Nä, det är något som inte håller där. Hur många produkter är det inte som säljer enormt mycket men som egentligen är skitdålig kvalitet rätt igenom?
Jag har spelat alla CoD spel förutom Black Ops som jag bara testat lite. Om man ska jämföra detta lite då, tror du att det verkligen tillkommit så mycket nytt? Grafiken, ljudet kan vi ju börja med då. Det är nästintill samma sunkiga kvalitet som de förra spelen. Det enda som är lite nytt är faktiskt bara nya banor, spellägen och vapen. Och eftersom de har fått så enormt mycket pengar för detta spelet då folk tydligen gillar spelstilen så kan de marknadsföra spelet enormt. Det leder till att många köper spelet, fans som helt nya spelare till genren/spelet.
Och jämföra BC3 och BF3 tycker jag personligen är lite dumt då det mest bara är spelkänslan som är ganska likt varandra. Men det finns mer än dubbelt så mycket mer innehåll i BF3 än BC2.
Och BF3 är inte alls som CoD, det räcker ju med att nämna att det finns stora banor och fordon i BF3 så är det inte mer likt än att bägge är fps.

Medlem
Skrivet av BlackK:
Skrivet av McNord:
Skrivet av BlackK:

haha, fz:as community är ju helt otrolig. om det hade varit ett nytt playstation skulle alla bara åå fan gryymt! även fasten den skulle haft samma specs.
Det är bara att alla här på fz är så anti xbox 360 och mw3.
Det ändå som finns i huvudet på säkert 70% utav alla här är PS3!! Hata xbox!!!! jaaa pc! mw3 pfft haha vilket skämt!
och sist men inte minst. BAATTLLEFIELLD !!!!

Det gäller alla konsoler och CoD eftersom det är samma som för flera år sedan, bara ny förpackning med lite extra godis i.
Sen finns det alltid en och annan person som alltid ska vara lite, lite, du vet lite, lite sådär speciell du vet?

HAHA!! en och annan säger du. Är det därför COD: MW3 är världens största spel va? joo men du har nog rätt, det är för att det finns alltid EN OCH ANNAN person som vill vara lite speciell va?
joo men visst är det så.
Nej det är nog inte det hmm.. sålde bara 6,5 miljoner kopior de första 24h

Men annars är allt bra!

Vart och vartannat spel har ju sålt bättre än MW3. Bara till Wii så finns det sex spel som sålt närmare _dubbelt_ så många exemplar som MW3 gjort, inräknat samtliga plattformar för MW3. Det finns till och med wii-spel som sålt fem gånger så mycket som MW3.

MW3 är ju bara ett dussinspel både försäljningsmässigt och spelmässigt.

Medlem

Personangrepp lämnas gärna utanför FZ:a.
Kommer att varna och stänga av de användare som inte följer våra regler.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Personangrepp lämnas gärna utanför FZ:a.
Kommer att varna och stänga av de användare som inte följer våra regler.

varför är moderaterna här så extremt passiva?
kan ta ett exempel som bethesdas forum, så snabbt det blev flamewar mellan pc/konsol gick en moderator in o låste tråden eller gav ut varningar.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Massa "off-topic-svammel" och personangrepp raderade.

Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Brain:

Personangrepp lämnas gärna utanför FZ:a.
Kommer att varna och stänga av de användare som inte följer våra regler.

varför är moderaterna här så extremt passiva?
kan ta ett exempel som bethesdas forum, så snabbt det blev flamewar mellan pc/konsol gick en moderator in o låste tråden eller gav ut varningar.

Det är nog svårt att peka ut en ensam anledning. Jag kan endast tala för mig själv då det är subjektivt hur och varför en moderator handlar på ett visst sätt. Om jag ter mig passiv är det endast av den anledningen att jag förespråkar en fri debatt. Hellre att ett eller två off-topic-inlägg får vara kvar än att debatten blir strypt. Personangrepp däremot leder oftast till en sämre diskussion och tas bort så snabbt jag ser dem.

Vi sitter för den delen heller inte och läser sida för sida i varenda tråd; därför beror hur snabbt vi handlar också på hur snabbt och ofta våra medlemmar anmäler inlägg.


signatur

Have a good time!

Inaktiv
Skrivet av McNord:
Skrivet av BlackK:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av BlackK:
Skrivet av McNord:
Skrivet av BlackK:

haha, fz:as community är ju helt otrolig. om det hade varit ett nytt playstation skulle alla bara åå fan gryymt! även fasten den skulle haft samma specs.
Det är bara att alla här på fz är så anti xbox 360 och mw3.
Det ändå som finns i huvudet på säkert 70% utav alla här är PS3!! Hata xbox!!!! jaaa pc! mw3 pfft haha vilket skämt!
och sist men inte minst. BAATTLLEFIELLD !!!!

Det gäller alla konsoler och CoD eftersom det är samma som för flera år sedan, bara ny förpackning med lite extra godis i.
Sen finns det alltid en och annan person som alltid ska vara lite, lite, du vet lite, lite sådär speciell du vet?

HAHA!! en och annan säger du. Är det därför COD: MW3 är världens största spel va? joo men du har nog rätt, det är för att det finns alltid EN OCH ANNAN person som vill vara lite speciell va?
joo men visst är det så.
Mw3 är ju absolut inte den största nöjeslanseringen någonsin..
Nej det är nog inte det hmm.. sålde bara 6,5 miljoner kopior de första 24h

Men annars är allt bra!

Ja du har ju helt rätt!

Säljer det bra så är det ett jävligt bra spel!

Bra där, starkt jobbat!

ojoj, här har vi ju till och med Fz:as största hater av dem alla! han som går in på alla trådar bara för att skriva något negativt.

För det första, har jag sagt att jag tycker spelet är bra? Till en början tyckte jag det var roligt men det har avtagit och jag spelar inte als lika mycket spel över huvud taget nu för tiden.
för det andra, varför spelar flera mw3 än bf3? ( känner på mig att du är en bf3 lover/mw3 hater så tar det som exempel)
joooo! för att majoriteten, alltså FLERA spelare tycker mw3 är bättre och roligare.

och nu kommer du ju självklart säga emot och med typ, alla cod är lika dana dom hittar aldrig på något nytt bla bla blaaa,
Men det kan va för att det är en uppföljare av ett tidigare spel som det är likt det spelet?
Och för att inte många här sätter sig in i spelet och känner skillnaden av mw2 och mw3.
Jag som har spelat båda spelen tycker att det är stor skillnad.

och samma sak är med bf3 och bad company 2, dom är exakt som mw2 och mw3 bara att ingen vill inse sanningen, ja ja börja tänka på alla olikheter mellan spelen men det är exakt som mw2 mw3. Flera jag känner säger till och med att bc2 och bf3 är mera lika varandra än mw2 och mw3.

Jaa det är väl bara att du börjar skriva på alla mot argument du tänker på innan du glömmer bort dem?

Bara för att något verkar tilltala massan och säljer enormt mycket tror du att det måste vara så perfekt som du säger? Nä, det är något som inte håller där. Hur många produkter är det inte som säljer enormt mycket men som egentligen är skitdålig kvalitet rätt igenom?
Jag har spelat alla CoD spel förutom Black Ops som jag bara testat lite. Om man ska jämföra detta lite då, tror du att det verkligen tillkommit så mycket nytt? Grafiken, ljudet kan vi ju börja med då. Det är nästintill samma sunkiga kvalitet som de förra spelen. Det enda som är lite nytt är faktiskt bara nya banor, spellägen och vapen. Och eftersom de har fått så enormt mycket pengar för detta spelet då folk tydligen gillar spelstilen så kan de marknadsföra spelet enormt. Det leder till att många köper spelet, fans som helt nya spelare till genren/spelet.
Och jämföra BC3 och BF3 tycker jag personligen är lite dumt då det mest bara är spelkänslan som är ganska likt varandra. Men det finns mer än dubbelt så mycket mer innehåll i BF3 än BC2.
Och BF3 är inte alls som CoD, det räcker ju med att nämna att det finns stora banor och fordon i BF3 så är det inte mer likt än att bägge är fps.

måste tillägga McNord att på BF3 är det mer verkligare rekyl och spread på vapnen när man skjuter och inte på CoD, men det är ju för att CoD ska vara ett coolt shooter spel som man ska vara overpower på, och BF3 ska vara verklighets troget en stor skillnad på spelen där också

Medlem

Xbox 360 har mycket bättre grafik än vad en pc har

Medlem
Skrivet av jakob232:

Xbox 360 har mycket bättre grafik än vad en pc har

http://www.youtube.com/watch?v=T3n0vBcW5fc

kom igen! bre på lite för faen Microsoft, det ska hålla en bra massa år..

Inaktiv
Skrivet av SaturdaySavage:

kom igen! bre på lite för faen Microsoft, det ska hålla en bra massa år..

dom får inte bre för mycket, det kommer att kosta för mycket då och konsolen kommer att kosta för mycket på marknaden då också... därför tyvärr

Skriv svar