Guild Wars-utgivarna vill stoppa Tera-släppet

Robot
Guild Wars-utgivarna vill stoppa Tera-släppet

Ncsoft hävdar att utvecklarna bakom Tera stulit "information, mjukvara, hårdvara och artwork" från Lineage 3.

#guild-wars-2, #ncsoft, #tera, #bluehole-studio


Medlem
Guild Wars-utgivarna vill stoppa Tera-släppet

Har dom stulit erfarenheten dom fått på sitt tidigare arbete?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Bara jag som inte har något emot copycats? kan man göra något bra så spelar det väll ingen roll hur mycket inspiration man tagit från något annat, speciellt om man lyckas överträffa originalet.

Medlem

vem bryr sig, tera är ett jävla skit spel anyway.. och om de har snott från ncsoft så är det inte mer än rätt att de läggs ner.

Medlem

Detta var ju inte mycket till "nyhet", NCsoft har under de närmsta åren försökt stänga ner projektet, men kul att ni äntligen skriver lite matnyttigt om Tera!

Medlem

Erfarenhet är väll helt ok, men att plocka med sig data som modeller och statistik känns inte ok. Kul om man har en liten studie med några anställda som man gett lön i några år. Innan release säger alla upp sig tar med sig allt arbete dom gjort och släpper spelet under ett annat namn och personen som betalat lönerna får inte ett öre. Skulle vara förödande för spelbranchen.

Medlem
Skrivet av Preed:

Har dom stulit erfarenheten dom fått på sitt tidigare arbete?

läs hela artikeln så ser du följande :

För tre år sedan fälldes vissa Bluehole-anställda i domstol i Sydkorea för att ha stulit affärshemligheter från Ncsoft, men överklagan pågår.

åker dom dit på det så blir det tuffa straff, finns ett par exempel på det inom industri mm,, exakt vilka kommer jag inte ihåg på rak arm såhär,men det går säkert googla fram ngt

Medlem

Varför inte bara skriva NCsoft istället för "Guild Wars-utgivarna"? NCsoft är tämligen kända sen långt tillbaka med mängder av titlar.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tera kommer ha bättre pvp än GW2. GW2 har förstört sin pvp och gjort det till ett "minigame"..

Inaktiv
Skrivet av Dreako:

Tera kommer ha bättre pvp än GW2. GW2 har förstört sin pvp och gjort det till ett "minigame"..

Tänker du på 4v4 deathmatch? Det finns fler typer av PvP i GW2 än det.

Medlem

Herregud. NCsoft är inte utgivarna till Guild Wars. NCsoft West är.

Medlem

Tera is not even close of what you guys at ArenaNet has come up with these years. Tera will fall before GW2 is released and it's really not necessary to spend energy and time on sueing Bluehole for such a crappy game they've made..

Medlem

Tera ser ändå ut som ett riktigt skitspel så.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Herregud. NCsoft är inte utgivarna till Guild Wars. NCsoft West är.

ncsoft är ägare utav ncsoft west som är ett dotterbolag,, vilket i praktiken innebär att det är samma företag

och ncsoft är visst utgivare av guild wars sk" publisher" på engelska

arenanet är spelutvecklare utav guildwars,, men dom är oxå ett dotterbolag till ncsoft..

one big happy family, with many brothers and sisters .-P

ps: klicka på länken och kika på bilden,, var står det ncsoft west??
https://secure.ncsoft.com/cgi-bin/Store.pl?dnv=3337286919&act...

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Tera ser ändå ut som ett riktigt skitspel så.

du är ju skelögd,,ser inte allt ut som skit då? "joke*

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av lolBEEF:

Herregud. NCsoft är inte utgivarna till Guild Wars. NCsoft West är.

ncsoft är ägare utav ncsoft west som är ett dotterbolag,, vilket i praktiken innebär att det är samma företag

och ncsoft är visst utgivare av guild wars sk" publisher" på engelska

arenanet är spelutvecklare utav guildwars,, men dom är oxå ett dotterbolag till ncsoft..

one big happy family, with many brothers and sisters .-P

West styrs av de stora namnen hos Anet. NCsoft har egentligen inget att säga om NCsoft West då de sköter sig själva, även om de ägs av NCsoft, då de är ett aktiebolag.

Medlem

Är det bara jag som ständigt läser "butthole" studios?? Det blir fan aldrig rätt när jag läser företagsnamnet. :/

Medlem

Tera har en sån jobbigt ful japaniserad art direction att en domstolsprocess mot spelets release är mycket välkommen.

Medlem

Åh vad tråkigt jag som längtat efter Tera i nåt år. Hoppas de inte blir nåt av de hela

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Alltid ska det hända något ^^


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Längtar efter Tera !!!!

Gillar människor som klagar på att spelet suger, när det inte ens har släppts lol ?

Förfan väx upp människor -.-"

Medlem
Skrivet av red_laces:

Är det bara jag som ständigt läser "butthole" studios?? Det blir fan aldrig rätt när jag läser företagsnamnet. :/

Haha vafan, nu läser jag det också som Butthole. Fan ta dig.

Medlem

Fan, är det nått vi inte behöver nu så är det en beef mellan GW2 & Tera.. låt det vara en beef mellan LIneage3 & Tera vilket låter rimligare, EFTERSOM de inte beskylls för att ha stuilt något från Guild Wars 2. Sluta lek Aftonbladet & Expressen Sebastian!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av toast:

Fan, är det nått vi inte behöver nu så är det en beef mellan GW2 & Tera.. låt det vara en beef mellan LIneage3 & Tera vilket låter rimligare, EFTERSOM de inte beskylls för att ha stuilt något från Guild Wars 2. Sluta lek Aftonbladet & Expressen Sebastian!

+1


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Kollar man på "Teras" - videos är det uppenbart att de sneglat mer än lite på GW. Inte konstigt att jag trodde det var samma art director.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Kollar man på "Teras" - videos är det uppenbart att de sneglat mer än lite på GW. Inte konstigt att jag trodde det var samma art director.

Nej nu har du fått det om bakfoten. Det är Lineage 3 det handlar om.

Fotbaken?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad många utvecklare inte riktigt fattar (och desvärre många spelare också) att det finns inget som heter Copyright, det heter "Copy IT RIGHT"; ta det bästa från alla olika spel och smälta in det i ett. Det här handlar bara om att NcSoft inser att Tera kan bli en bättre produkt än deras egna, därav stämningarna.

Medlem
Skrivet av Dreako:

Tera kommer ha bättre pvp än GW2. GW2 har förstört sin pvp och gjort det till ett "minigame"..

vadå minigame? World vs World vs World, 3 servrar pittade mot varandra man kan spela endast i PvP om man vill, alla levlar och skippa PVEn nästan totalt.. så vad är det för minigame du pratar om? att valet finns att köra 5 vs 5 siege matcher Också? finns riktiga pvpminigames i spelet med, som barbrawls etc, men det är nåt annat det, som förströelse i main städerna.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Gen
Medlem

Jag blir tokig, leave Tera alone!

12
Skriv svar