Ny sexreklam från Soulcalibur V

Medlem

The fanservice is strong with this one.

Medlem

Polygontuttar är det värsta som finns, men att leka krig och döda människor är visst ok.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Japan befinner sig på ett helt annat kulturellt stadium än västvärlden. En herr Sigmund Freud är väldigt teori-rik när det kommer till samhällens repression av sex. Men ja, detta lämpar sig inte för oss i väst.

Medlem

Chansen är ju att samma bilder som vi i väst anser vara "sexistiska" och "objektiferande" inte anses vara detsamma i Japan. Finns ju länder där att visa lite hud på armarna anses vara sexigt, och därmed "sexistiskt" att använda såna bilder till marknadsföring.

Eller så är namco riktigt smarta och använder såna här bilder just för att dom vet att folk blir irriterade över dom, vilket skapar reklam av sig själv. Många av reklmanfilmerna på tv:n är ju designade för att vi skall slå oss för pannan pga av idiotin, just för att det får oss att minnas dom.

I slutändan, om ni inte gillar marknadsförings taktiken, köp inte spelet. "Spend more time with games you like, then complaining about games you dont."

Medlem

Jag utgår ifrån att spel som säljer med hjälp av sex är dåliga, även om det inte behöver vara så. Jag lägger helt enkelt min tid och mina pengar på annat. Även om sexistisk reklam ofta har en stor portion humor har det oftast ingen koppling till produkten. Om man köper fightingspel pga. dallriga rövar och tuttar med miljontals polygoner så måste man vara dum i huvudet.

Vi är så vana vid den här typen av reklam att vi inte inser att det snuddar vid falsk marknadsföring. Lek med tanken att en drös med spel genom åren har marknadsförts med hjälp av... purjolök. Detta skulle betraktas som irrelevant, för de allra flesta spelen på marknaden handlar ju inte om purjolök. Enda skillnaden är att (de flesta) människor inte blir attraherade av purjolök och därför finns det inget värde i denna form av irrelevans i marknadsföringssyfte. De som marknadsför icke-sexspel med hjälp av sexism borde bli tvingade att erbjuda sexuella tjänster till de som köpt spelet. På det sättet kanske de ger oss lite mer relevant reklam i fortsättningen.

Att japaner har en annan kultur är ingen ursäkt för skräpig marknadsföring. Det finns kulturer där man fortfarande bränner "häxor" och "trollkarlar". Denna reklam verkade mest vara riktad till en japansk publik. Men jag undrar hur många år till de kommer fortsätta med den typen av reklam bara för att det är en del av deras kultur. En sund kultur har någon form av utvecklingstakt.

Medlem

Helt naturligt med sex inget att vara rädd för

Medlem
Skrivet av Palpatine666:

Helt naturligt med sex inget att vara rädd för

Haha. Dagens sanning.

Medlem

Hehe.

Läste det lite slarvigt först.. "denna rumpa är ett mästerverk"
det kanske är meningen också, vad vet jag.

Kontrovers skapar medvetande och diskussion om produkten.
Målet med reklamen uppnått.. Grattis!

MFZ
Medlem

Förövrigt så ser detta ut att vara den inhemska japanska reklamen för spelet, dvs för deras egna marknad. hur ser reklamen ut i europa och usa?
någon som har länkar till bilder etc?

jag utgår från att det är stor skillnad och därför hyffsat meningslöst att rapportera sånt här.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Medlem

Jag håller till fullo med om att deras marknadsföringssätt lämnar mycket till att önska och att sexism är fel men ni går juh rätt i deras händer genom att skriva tre rubriker i veckan om det ...
Sedan att dessa rubriker har mer gemensamt med aftonbladet än FZ gör inte saken bättre.


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

åh nej!
EN RUMPA!
en sån har vi ju aldrig sett förut!
jag tyckte jag läste någonstans att 99.99% av alla människor har en rumpa!

Redaktör

Tråd städad från diverse pajkasning. Skärpning, gott folk - kom ihåg att spel är nöje.


signatur
ZF
Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Loxus:

Men nu är det ju så att kulturen är lite annorlunda i Japan.

En kultur där man får kvinnor att framstå som sexleksaker, mys.

Hur vet du att dom ser det så?

Svenskar är så trångsynta -.-

Mja, tänker mest på nästan samtliga Japanska spel där alla kvinnor är lättklädda miniatyrer med en röst som påminner om en 5-årings.

en virtuell ersättning för att de inte har samma goda tillgång till modevisningar med riktiga femåringar som paraderar i baddräkter och höga klackar som det är i "vissa andra länder" kanske?

Skrivet av modusoperandi:

varför dyker detta spel upp titt som tätt bland nyheterna av just denna anledning?
ska jag utgå från att fz tar avstånd från fenomenet eller att det gillas?
om det är det föregående så kanske det vore klokt att bara inte skriva om det alls då det ni gör är precis det namco fiskar efter (gratis reklam), och därav kommer att fortsätta med då det ger utdelning.

whatever brings in the reklam-hit.

123
Skriv svar