Magicka fyller ett år

Robot
Magicka fyller ett år

Horbski Borsski Gratski på Dagski.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Medlem

Finns nog ingen utvecklare jag hatar så mycket som Magickas. Spelet var så in i helvete buggigt när det kom. Det är fortfarande buggigt. "expansionen" är ett uppdrag som tar 10 min att klara. De pumpar ut dlc i såna mängder så activision skulle rodna. Girigare utvecklare får man fan leta länge efter.

Inaktiv

Grattis på födelsedagen!

Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Finns nog ingen utvecklare jag hatar så mycket som Magickas. Spelet var så in i helvete buggigt när det kom. Det är fortfarande buggigt. "expansionen" är ett uppdrag som tar 10 min att klara. De pumpar ut dlc i såna mängder så activision skulle rodna. Girigare utvecklare får man fan leta länge efter.

Det är ingen som tvingar dig att köpa något.

Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Finns nog ingen utvecklare jag hatar så mycket som Magickas. Spelet var så in i helvete buggigt när det kom. Det är fortfarande buggigt. "expansionen" är ett uppdrag som tar 10 min att klara. De pumpar ut dlc i såna mängder så activision skulle rodna. Girigare utvecklare får man fan leta länge efter.

Expansioner? Snarare småskit ifall du känner behovet att anpassa din karaktär med smågrejer som en stav eller rustning hit och dit. Inget som behövs eller påverkar spellängden precis. Håller med till visso att de bör dra ner på hur mycket de släpper, fast största delen av det är inget som lägger till något till spelet riktigt, utan bara något småtjaffs om man verkligen vill ha det.

Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Finns nog ingen utvecklare jag hatar så mycket som Magickas. Spelet var så in i helvete buggigt när det kom. Det är fortfarande buggigt. "expansionen" är ett uppdrag som tar 10 min att klara. De pumpar ut dlc i såna mängder så activision skulle rodna. Girigare utvecklare får man fan leta länge efter.

Snackar du om Vietnam eller The stars are left?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Dunka Dunka Hjeltenfesten

Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Finns nog ingen utvecklare jag hatar så mycket som Magickas. Spelet var så in i helvete buggigt när det kom. Det är fortfarande buggigt. "expansionen" är ett uppdrag som tar 10 min att klara. De pumpar ut dlc i såna mängder så activision skulle rodna. Girigare utvecklare får man fan leta länge efter.

Detta. Hade FZ haft en reputation funktion så hade du fått +rep av mig nu.

VIDRIGT att se när sådant sker. Mängden DLC Magicka spyr ut är så äckligt att jag knappt finner ord.

Medlem

Älskar stämningen i detta spelet, syn att det blir lite enformigt.

Medlem

älskar magica men...jag har ju inga vänner som spelar så jag jar slutat spela det
som nämnts ingen tvingar någon att köpa dlc....dont want dont buy as easy as pie

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av flyawaynille:

Finns nog ingen utvecklare jag hatar så mycket som Magickas. Spelet var så in i helvete buggigt när det kom. Det är fortfarande buggigt. "expansionen" är ett uppdrag som tar 10 min att klara. De pumpar ut dlc i såna mängder så activision skulle rodna. Girigare utvecklare får man fan leta länge efter.

Detta. Hade FZ haft en reputation funktion så hade du fått +rep av mig nu.

VIDRIGT att se när sådant sker. Mängden DLC Magicka spyr ut är så äckligt att jag knappt finner ord.

Låter som man är TVUNGEN att köpa detta "DLC".

Medlem

vi spatse for kriiiig!

gratulerar.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av flyawaynille:

Finns nog ingen utvecklare jag hatar så mycket som Magickas. Spelet var så in i helvete buggigt när det kom. Det är fortfarande buggigt. "expansionen" är ett uppdrag som tar 10 min att klara. De pumpar ut dlc i såna mängder så activision skulle rodna. Girigare utvecklare får man fan leta länge efter.

Detta. Hade FZ haft en reputation funktion så hade du fått +rep av mig nu.

VIDRIGT att se när sådant sker. Mängden DLC Magicka spyr ut är så äckligt att jag knappt finner ord.

Låter som man är TVUNGEN att köpa detta "DLC".

Det är inte vad det handlar om. Spelet hade problem redan från början, och inte mycket content var där heller. Istället för att fixa dessa problem (släppa patches med mer content (gratis "dlc" ) och bugfixes) så väljer man att mjölka produkten så mycket som möjligt. Riktigt fult gjort.

magicka är ett av de sämsta spelen jag spelat.
jag köpte det för vietnam-dlcn.
som jag inte ens hittar.

försökte spela det,men gav till slut upp.så otroligt många buggar.
till exempel så blir man totalt överinvaderad efter en luftskeppsresa.INKLUSIVE EN BOSS SOM ÄR OSÅRBAR I MIN VERSION.
helt.....magiskt värdelöst.
men utvecklarna (och steam med fete gabe newell i spetsen) bryr sig ju inte,dom får pengar vilket är mums!
+ att alla faller för fantasydesignen och köper det.

då är trine mycket bättre,och det kommer från en person som inte brukar spela det här spelstuket ..

Medlem
Skrivet av Darknessviking:

magicka är ett av de sämsta spelen jag spelat.
jag köpte det för vietnam-dlcn.
som jag inte ens hittar.

försökte spela det,men gav till slut upp.så otroligt många buggar.
till exempel så blir man totalt överinvaderad efter en luftskeppsresa.INKLUSIVE EN BOSS SOM ÄR OSÅRBAR I MIN VERSION.
helt.....magiskt värdelöst.
men utvecklarna (och steam med fete gabe newell i spetsen) bryr sig ju inte,dom får pengar vilket är mums!
+ att alla faller för fantasydesignen och köper det.

då är trine mycket bättre,och det kommer från en person som inte brukar spela det här spelstuket ..

Det är inte Gabe Newell som bestämmer hur mycket DLC som släpps. Alla Valve-spel har gratis DLC, de har inga betal-dlc..

Medlem

Det har tidernas bästa spelskurk genom tiderna.

http://www.fz.se/artiklar/artikel/20110521/tidernas-basta-spe...

... eller?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Att de inte patchar buggar är en sak, men att sitta och kräva massor av content för en hundring är en annan. Arrowhead är fortfarande en lite studio med få andra inkomstkällor (har de gjort något annat spel än?). De ska betala ut löner och ha råd att utveckla nya spel. När spelföretag är små har de inte så mycket tidsresurser att sprida ut. De kanske måste välja mellan att sätta sina programerare på att patcha spelet, göra inkomstbringande dlc:er eller jobba på nästa projekt.
DLC:erna kan ju vara det som håller nästa spel igång. Eller kan vara det som gör att de har råd att anställa mer folk för bättre QA i framtiden.

Jag blir mer irriterad när Activision och EA tar 150kr för 4 kartor. Där snackar vi helt andra siffror både i personalresurser och ren vinst. Observera skillnaden, 100kr för ett litet spel eller 150kr för 4 kartor.

Om man jämför med den svenska rollspelsbranschen (papper och penna ni vet), så var det ungefär samma argument mot giriga spelskapare och utgivare. Om man kollar idag vilka rollspelsföretag som har överlevt mer än 10 år så inser man att det där "giriga" företaget faktiskt försökte betala sina hyror. Inte ens Järnringen kunde hålla igång trots att de gjorde ett helt fantastiskt spel (Mutant UA) med mycket hög produktionskvalité.

Medlem
Skrivet av maucau:

Att de inte patchar buggar är en sak, men att sitta och kräva massor av content för en hundring är en annan. Arrowhead är fortfarande en lite studio med få andra inkomstkällor (har de gjort något annat spel än?). De ska betala ut löner och ha råd att utveckla nya spel. När spelföretag är små har de inte så mycket tidsresurser att sprida ut. De kanske måste välja mellan att sätta sina programerare på att patcha spelet, göra inkomstbringande dlc:er eller jobba på nästa projekt.
DLC:erna kan ju vara det som håller nästa spel igång. Eller kan vara det som gör att de har råd att anställa mer folk för bättre QA i framtiden.

Jag blir mer irriterad när Activision och EA tar 150kr för 4 kartor. Där snackar vi helt andra siffror både i personalresurser och ren vinst. Observera skillnaden, 100kr för ett litet spel eller 150kr för 4 kartor.

Om man jämför med den svenska rollspelsbranschen (papper och penna ni vet), så var det ungefär samma argument mot giriga spelskapare och utgivare. Om man kollar idag vilka rollspelsföretag som har överlevt mer än 10 år så inser man att det där "giriga" företaget faktiskt försökte betala sina hyror. Inte ens Järnringen kunde hålla igång trots att de gjorde ett helt fantastiskt spel (Mutant UA) med mycket hög produktionskvalité.

EA 4 kartor. x antal fordon och vapen. 150kr
Arrowhead games, 1 bana, några nya vapen. 60 kr. 1/4 av content för halva priset.

Medlem

Det roliga är att jag gillade spelet bäst som det var i beta / alpha stadiet som dom visade upp på dreamhack skellefteå bland annat, mer utzoomat, och inge påhittat barnspråk, vilket gjorde att jag inte köpt spelet.

Medlem

Glömm inte att Magicka expansionerna enbart krävs för att Hosta spelet, sen kan alla dina vänner joina och spela med dig oavsett om de äger expansionen eller ej.

Har ett gäng med 3 andra kompisar som helt enkelt turas om att köpa expansionen, sen kör vi alla 4 tillsammans och har skitkul, de som inte betalar den gången bjuder typ på en fulöl vid nästa fest.

1
Skriv svar