Nintendo Network blir onlinetjänsten till Wii U och 3DS

Robot
Nintendo Network blir onlinetjänsten till Wii U och 3DS

Största online-satsningen någonsin för företaget, Wii U får en online-del liknande Xbox Live och Playstation Network.


Medlem
Nintendo Network blir onlinetjänsten till Wii U och 3DS

Får mig att tänka på Cartoon Network.


signatur

Have a good time!

Medlem

Nu börjar de få fart på torpet!

Medlem

100spänn att dom kommer gå helt bananas på något och det kommer suga.
Ungefär som multiplayer på Wii, man ska ju kunna sina kompisar 16-siffriga kod för att lägga till dom innan man kan spela etc.

Medlem

"Största online-satsningen någonsin för företaget"
Says a bunch

jag tror att Wii U kommer att floppa

Skrivet av MrMadMan:

"Största online-satsningen någonsin för företaget"
Says a bunch

Ibland är det lätt att dra till med de stora orden.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av MrMadMan:

"Största online-satsningen någonsin för företaget"
Says a bunch

Ibland är det lätt att dra till med de stora orden.

Med all rätt! Det är ju ingen osanning iaf

Inaktiv
Medlem

Jag är Xbox live-spelare. Upp till bevis gäller för Wii U.

Skrivet av Augustus:

Jag är Xbox live-spelare. Upp till bevis gäller för Wii U.

Ska bli spännande att se om Nintendo lyckas prestera en tillräckligt bra onlinetjänst för att kunna locka över Xbox Live-spelare som dig! Om de kan få många "hardcore gamers" att överge Xbox/PS3 till förmån för Wii U så lär det förmodligen också släppas fler hardcore-spel till konsolen.

Medlem

Jag håller med dig, har både Wii och 3DS. Det vore grymt men jag tror det när jag ser det. Blir inget premiärköp av denna konsol som det ser ut nu dock.

Medlem

nu kommer ju wii i slutet av detta året och ett eller två år senare kommer ps4 och xbox 720 frågan är vad som händer då. Jag minns en liknande händelse då dreamcast kom ut och redan ett par år senare kom ps2 ut och fick dreamcast att gå i konkurs, kommer nintendo göra om segas misstag? Hoppas inte det iaf

Skrivet av Palpatine666:

nu kommer ju wii i slutet av detta året och ett eller två år senare kommer ps4 och xbox 720 frågan är vad som händer då. Jag minns en liknande händelse då dreamcast kom ut och redan ett par år senare kom ps2 ut och fick dreamcast att gå i konkurs, kommer nintendo göra om segas misstag? Hoppas inte det iaf

Det går inte riktigt att jämföra Nintendo med Sega rakt av sådär, som du gör. Nintendo är klart kapitalstarkare, har vansinnigt mycket starkare varumärken och äger praktiskt taget Japan. Glöm inte heller deras bärbara business och att de aldrig sålt en konsol till förlust, som konkurrenterna gör. Även om Wii U skulle praktfloppa över hela världen så skulle konkursen knappast hota direkt som den gjorde för Sega, som hade haft en lång rad misslyckanden innan dödsstöten med Dreamcast.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Palpatine666:

nu kommer ju wii i slutet av detta året och ett eller två år senare kommer ps4 och xbox 720 frågan är vad som händer då. Jag minns en liknande händelse då dreamcast kom ut och redan ett par år senare kom ps2 ut och fick dreamcast att gå i konkurs, kommer nintendo göra om segas misstag? Hoppas inte det iaf

Det går inte riktigt att jämföra Nintendo med Sega rakt av sådär, som du gör. Nintendo är klart kapitalstarkare, har vansinnigt mycket starkare varumärken och äger praktiskt taget Japan. Glöm inte heller deras bärbara business och att de aldrig sålt en konsol till förlust, som konkurrenterna gör. Även om Wii U skulle praktfloppa över hela världen så skulle konkursen knappast hota direkt som den gjorde för Sega, som hade haft en lång rad misslyckanden innan dödsstöten med Dreamcast.

Det har du ju väldigt rätt i. Trodde sega var lika stort som nintendo under sina glans dagar men det kanske dom inte var. Hur som helst ska det bli spännande att följa och kanske jag ska köpa en nintendo maskin själv för första gången sedan game cube. Apropå gamecube så säger vell vissa källor att den floppa lite? och vad hände sedan? jo dom släpte wii och blev större en någonsin tidigare. Antar Nintendo är ett trygt kort då

Skrivet av Palpatine666:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Palpatine666:

nu kommer ju wii i slutet av detta året och ett eller två år senare kommer ps4 och xbox 720 frågan är vad som händer då. Jag minns en liknande händelse då dreamcast kom ut och redan ett par år senare kom ps2 ut och fick dreamcast att gå i konkurs, kommer nintendo göra om segas misstag? Hoppas inte det iaf

Det går inte riktigt att jämföra Nintendo med Sega rakt av sådär, som du gör. Nintendo är klart kapitalstarkare, har vansinnigt mycket starkare varumärken och äger praktiskt taget Japan. Glöm inte heller deras bärbara business och att de aldrig sålt en konsol till förlust, som konkurrenterna gör. Även om Wii U skulle praktfloppa över hela världen så skulle konkursen knappast hota direkt som den gjorde för Sega, som hade haft en lång rad misslyckanden innan dödsstöten med Dreamcast.

Det har du ju väldigt rätt i. Trodde sega var lika stort som nintendo under sina glans dagar men det kanske dom inte var. Hur som helst ska det bli spännande att följa och kanske jag ska köpa en nintendo maskin själv för första gången sedan game cube. Apropå gamecube så säger vell vissa källor att den floppa lite? och vad hände sedan? jo dom släpte wii och blev större en någonsin tidigare. Antar Nintendo är ett trygt kort då

Sega var väl somewhat jämbördiga med Nintendo en kort period när Mega Drive var som hetast och Sonic som störst. Men annars har de egentligen aldrig varit ett jättestort hot. Gamecube och Xbox sålde ungefär lika bra, med den skillnaden att Nintendo gjorde vinst på sin konsol till skillnad från MS som blödde betänkligt. Men båda konsolerna bleknade ju i jämförelse med PS2...

Jo, Nintendo är ett "tryggt kort" på så vis att de knappast lär försvinna inom det närmsta taget. Enligt alla finansrapporter har de en helt enorm kassakista att tillgå ifall tiderna skulle bli sämre igen.

I sådana fall är det betydligt troligare att tänka sig att Microsoft eller Sony drar sig ur konsolbranschen, eftersom de är två företag där tv-spelen bara är _en_ del av verksamheten. Nu säger jag inte att det är troligt att någon lägger av, men de har i alla fall också en massa andra grejer de sysslar med utöver spelhårdvara. För Nintendo är spel det enda de kan, så de har liksom inga andra alternativ än att försöka igen och igen och igen och igen...

Apropå Sega låg ju mycket av deras intäkter i arkadbranschen där de var kungar förr – men i takt med att den stagnerat under 2000-talet så har också pengarna därifrån börjat minska.

Medlem

Mycket intressant läsning
Hoppas iaf sega kommer tillbaka det hade varit så kul
Jag ägde bara deras dreamcast men det var inte så bara =P
Aja drömma går ju =D

Skrivet av Palpatine666:

Mycket intressant läsning
Hoppas iaf sega kommer tillbaka det hade varit så kul
Jag ägde bara deras dreamcast men det var inte så bara =P
Aja drömma går ju =D

Hehe, lär ju som sagt aldrig hända, men visst vore det gött! Dreamcast var en fantastisk konsol.

1
Skriv svar