Robot
Mass Effect 3

Stephanie tittar närmare på vad Kinect kan erbjuda för finalen av Biowares rymdopera – och varför trean kommer att bli en värdig slutpunkt.

#bioware, #mass-effect, #mass-effect-3, #microsoft


Medlem
Mass Effect 3

Bra skrivet, men rätt stört att dom inte släpper röst styrningen till PC Rätt synd men det får man leva med, dom kanske släpper det någon gång i framtiden eller nått xD

Medlem

Inte länge kvar nu alltså!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Pft, sparpengarna går åt annat.

Medlem
Medlem
Skrivet av eXile:

Bra skrivet, men rätt stört att dom inte släpper röst styrningen till PC Rätt synd men det får man leva med, dom kanske släpper det någon gång i framtiden eller nått xD

Jag kan ha fel men om jag har förstått det rätt så är mikrofonen på Kinect speciellt anpassad för att processa röstkommandon.

Men även om det är fallet så släpps Kinect till PC snart så varför inte erbjuda funktionen till PC användarna? Win-Win för både Microsoft och Bioware.

Medlem

måste man spela 1&2 för att spela 3?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv
Skrivet av Hymer:

måste man spela 1&2 för att spela 3?

Nej men det vore ju som att t.ex se sista sagan om ringen-filmen utan att ha varken läst böckerna eller sett dom två första filmerna. Dvs ganska meningslöst.

Medlem
Skrivet av Hymer:

måste man spela 1&2 för att spela 3?

Tja jag spela igenom 1:an men jag lyckades inte ta mig igenom det jäkla skit som 2:an var så
Men jag ska spela 3:an och se om det går bättre

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av hest:


signatur
Medlem

Förstår inte varför man måste ha kinecten till röstkommandon? Kan man inte använda headsetet precis som i Endwar?

Medlem
Skrivet av pippen1001:

Tja jag spela igenom 1:an men jag lyckades inte ta mig igenom det jäkla skit som 2:an var så
Men jag ska spela 3:an och se om det går bättre

Jag ska spela igenom ettan och tvåan, återstår bara att se hur lång tid det tar tills jag blir frustrerad över det korkade utrustningssystemet, klunkiga stridssystem och textur-hopp, och det faktum att ljudet skärs av i konversationerna ibland.
Tvåan var en förbrättring på sina ställen (mestadels stridssystemet), men den hade också sina fel (lite väl lite respons på saker från ettan och ett väldigt bantat utrustningssystem). Men båda är bra, Tvåan är inte mer skit än ettan är. Take off your rose-tinted glasses, please!

Medlem

jag kommer personligen köpa kinect bara för detta spel, säger den där snubben på slutet... Jag säger..
Ja det är juh precis det dom vill försöka få folk att göra när dom säger "better" with kinect..

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av hest:

Medlem

Blir sexscenerna mer interaktiva med Kinect?

Medlem
Skrivet av Friberg:

Blir sexscenerna mer interaktiva med Kinect?

lol.

Medlem
Skrivet av luftman:

Förstår inte varför man måste ha kinecten till röstkommandon? Kan man inte använda headsetet precis som i Endwar?

För att i kinect sitter mjukvaran för röstigenkänningen och inte i själva spelets kod, till skillnad från endwar som var byggt med en röstigenkännings kod i själva spelet. Vilket går sjukt mycket lättare o snabbare o bara göra via kinecten än o göra specifik kod för det.


signatur

God is dead

Medlem

Man kan nog lugnt säga att sex blir inte mer än en klapp på ryggen eller så i ME 3. Med tanke på hur mycket dom gick ner sig från 1an till 2an... Men man kan ju alltid hoppas I guess.

Medlem

Och sex i spelet är så viktigt, inte sant?
Vem bryr sig om hur det ser ut? Det är sido-material som inte har en så stor betydelse för gameplay. Det har bara en betydelse för din karaktär (och kanske dig själv) ur ett rollspelsperspektiv. Det är bra, men behöver de göra en 30-40 sekunder sekvens där man ser en bit bak och undersidan av ett bröst? Säger inte att ME2s sekvenser var bättre, utan håller med om att ettans var bättre, kanske till och med smakfullare på sätt och vis.
Men, en emotionell stund vore bättre än lite pre-last battle sex. Om man kombinerar det, så är väl det bra, men en emotionell sekvens utan sex skulle fortfarande vara jävligt vackert.

Medlem

FZ kom igen! Är det någon som har korrekturläst artikeln?

Medlem
Skrivet av Stephanie Moradi:

Förväntningarna är höga och det mycket som står på spel för Bioware i samband med släppet av sista pusselbiten i Mass Effect-triologin. Nu är domedagsåret 2012 här, och det är dags för det tredje och avslutande kapitlet och för det rymdkrig som vi tillsammans med Commander Shepard följt genom galaxer, över himlavalv och via syntetiska rymdskepp.

Och det finns ingen anledning till att spara på krutet när det är dags att sätta punkt för ett fem år långt rymdäventyr som pågått sedan första delen av Mass Effect släpptes år 2007. Mass Effect 3 ska vara större, starkare och bättre än båda sina föregångare – som det alltid heter med uppföljare.

Förlåt men den inledande texten störde mig något så otroligt... Tycker även att man bör akta sig för att inleda nytt stycke med "Och" om det inte känns relaterat.

Utöver nämnd kritik tycker jag överlag att det var en okej artikel, dock inte mer än så.

Medlem

Bra artikel, men vem är skribenten som skrivit? Känner inte igen hennes namn


signatur

Game long and prosper

Medlem

perfekt att man avslutat både 1an och 2an bara en månad innan nr 3 dyker upp så man har allt färskt i minnet


signatur

//monster

Medlem

Kan någon förklara varför kinekt har röst styrning? Är inte kinekt en rörelse baserad teknik?

Inaktiv

Tror sparpengarna får stanna på sparkontot. Kinect är på tok för dyr för en gimmick i Mass Effect 3.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Javas:

Bra artikel, men vem är skribenten som skrivit? Känner inte igen hennes namn

Ny, en de som sökte när vi la ut annons i höstas.


signatur
Medlem

Känns mer som en påklistrad gimmick än någonting annat.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Men om man har ett kinect till pc då? Det är ju faktiskt på gång (eller ja, det är precis samma sak bara annan mjukvara i datorn)

Medlem
Skrivet av Woffen:

Men om man har ett kinect till pc då? Det är ju faktiskt på gång (eller ja, det är precis samma sak bara annan mjukvara i datorn)

Det har funnits windows drivrutiner till kinect länge.

Samt en mängd applikationer och spel som folk har snickrat ihop att fungera med kinect@pc.

Tror inte det, och vill vill sitta och skrika i vardagsrummet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar