Massiva Skyrim-patchen nästa vecka

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Har anmält, så kan du motivera lite hur du tänker.

Bra att du citerade mitt inlägg innan det togs bort då så det ligger kvar i alla fall.

Du kan läsa de svar du fått från andra här i kommentarerna, det är ungefär så jag tänker. Det som är så mäktigt med TES-serien är moddarna som kan skapas med verktygen som kommer med spelen. Visst kommer det ut moddar som inte passar en själv, som t.ex. ponnyhästar istället för drakar, men skitsamma när jag har moddar som förbättrar hur spelets natur, vatten och interface ser ut! Att släppa sådana verktyg är något som fler och fler utvecklare har slutat med så att kritisera det fria skapandet som Bethesdas spel främjar är som bilden säger bara dumt.

Skrivet av asdfg:
Skrivet av walter_iego:

Har anmält, så kan du motivera lite hur du tänker.

Bra att du citerade mitt inlägg innan det togs bort då så det ligger kvar i alla fall.

Du kan läsa de svar du fått från andra här i kommentarerna, det är ungefär så jag tänker. Det som är så mäktigt med TES-serien är moddarna som kan skapas med verktygen som kommer med spelen. Visst kommer det ut moddar som inte passar en själv, som t.ex. ponnyhästar istället för drakar, men skitsamma när jag har moddar som förbättrar hur spelets natur, vatten och interface ser ut! Att släppa sådana verktyg är något som fler och fler utvecklare har slutat med så att kritisera det fria skapandet som Bethesdas spel främjar är som bilden säger bara dumt.

Hur andra tänker är jag inte intresserad av när det är du som lägger in en bild med uppsåtligt dumt budskap. Du kunde ha skrivit det du skrev just nu redan från början så håller vid god stämning här på FZ.

Du kanske tycker det är mäktigt med moddarna, det gör jag också till en viss gräns, men inte om man förändrar det så pass mycket bara för att göra en billig poäng. Det tjänar ingen på. Jag tycker fortfarande det är märkligt att man tillåter hur mycket frihet som helst med ett spel / en produkt som i själva verket är ett "konstverk".

Med all respekt till kreatörernas fantastiska visioner om Skyrimvärlden och TES-serien, borde det finnas vissa restriktioner, annars blir det bara en sandlåda.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hur andra tänker är jag inte intresserad av när det är du som lägger in en bild med uppsåtligt dumt budskap. Du kunde ha skrivit det du skrev just nu redan från början så håller vid god stämning här på FZ.

Jag tyckte stämningen var hur trevlig som helst och bilden var underhållande. Bjöd iaf mig på ett skratt. För mig blev det först taskig stämning när "OMG! REPORTED!" (ja, överdrivet. Men inte värre än vissa personers tolkningar av ugglan) dök upp.

De faktum att folk kan ändra drakarna till vad man vill har gjort att folk, som inte kunde spela spelet, kan göra det. Moddarna har, tack vare denna frihet, lyckats sänka hårdvarukraven så att spelare som tidigare bara hackat sig genom spelet nu får det att flyta bättre.

För övrigt ser jag inga problem med sandlåda. Sandlåda har för mig alltid varit starkt synonymt med kreativitet.

Skrivet av Vorheece:
Skrivet av walter_iego:

Hur andra tänker är jag inte intresserad av när det är du som lägger in en bild med uppsåtligt dumt budskap. Du kunde ha skrivit det du skrev just nu redan från början så håller vid god stämning här på FZ.

Jag tyckte stämningen var hur trevlig som helst och bilden var underhållande. Bjöd iaf mig på ett skratt. För mig blev det först taskig stämning när "OMG! REPORTED!" (ja, överdrivet. Men inte värre än vissa personers tolkningar av ugglan) dök upp.

De faktum att folk kan ändra drakarna till vad man vill har gjort att folk, som inte kunde spela spelet, kan göra det. Moddarna har, tack vare denna frihet, lyckats sänka hårdvarukraven så att spelare som tidigare bara hackat sig genom spelet nu får det att flyta bättre.

För övrigt ser jag inga problem med sandlåda. Sandlåda har för mig alltid varit starkt synonymt med kreativitet.

Jag förstår att du trivs i sandlådan om det är underhållande att man kallar folk troll till höger och vänster bara för att man inte delar någon annans åsikt, men kan inte dessa beteenden får stanna kvar i "sandlådan" då, så väl här på forumet såsom i Skyrim?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Jag förstår att du trivs i sandlådan om det är underhållande att man kallar folk troll till höger och vänster bara för att man inte delar någon annans åsikt, men kan inte dessa beteenden får stanna kvar i "sandlådan" då, så väl här på forumet såsom i Skyrim?

Tycker ditt första inlägg förtjänade ett dumt svar. Du vet att counter strike är en mod va? Du vet att team fortress var en mod från början? DOTA är en mod. Det handlar inte om att göra en my little pony värld utan en ny annorlunda spel upplevelse som gör att spelet håller längre och ger ett ökat värde. Det kan handla om att göra spelet svårare, eller varför inte fullt av zombies eller något annat kul. Man kan göra nya quests, nya items, nya upplevelser helt enkelt. Finns mod intresset där skulle man kunna njuta av 20,000 quests till i denna mysiga skyrim värld. Men NEJ varför skulle man vilja göra det. Varför vill folk ha nya utmaningar och nya upplevelser i en värld där man annars sett allt?

OT: Varför så sent med mod verktygen? Skulle släppts efter 1 månad

OffT: Orkar inte korrigera sär skrivning ar så ni får ta det.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag förstår att du trivs i sandlådan om det är underhållande att man kallar folk troll till höger och vänster bara för att man inte delar någon annans åsikt, men kan inte dessa beteenden får stanna kvar i "sandlådan" då, så väl här på forumet såsom i Skyrim?

Är du någonsin något annat än negativ?

Själv ser jag inte problemet, det är ett aktivt val att installera modsen, om man ser något man inte gillar får man skylla sig själv om man nu installerat det.

Själv skulle jag gärna se hela halshuggnings sekvensen omgjord då den gav mig ett ortoligt dåligt första intryck, förväntade mig att hela spelet skulle hålla samma livlösa karaktärer som Oblivion vilket skulle inneburit att jag förmodligen hade avskytt spelet.

Medlem

Journalen är ett ständigt gissel för mig... Allt från quests som inte går att få bort till misc-questen som inte ger något sammanhang överhuvudtaget. Det senare är iofs en designmiss och inte en bugg men men. Trasiga quests är väl det största problemet.

Sen har stött jag en mycket märklig sak vid två tillfällen, i ett begränsat område är allt osynligt utom väggar, golv och sådär... Gjorde strider väldigt komplicerade


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Gillade också men känner mig färdig.

Citat:

Själv skulle jag gärna se hela halshuggnings sekvensen omgjord då den gav mig ett ortoligt dåligt första intryck, förväntade mig att hela spelet skulle hålla samma livlösa karaktärer som Oblivion vilket skulle inneburit att jag förmodligen hade avskytt spelet.

Är "du" någonsin något annat än negativ?

Självklart inte, men jag skriver så för att vi ska komma på god kofot direkt. Jag tror inte du har läst några av mina andra 10 269 kommentarer här på FZ, då hade du kanske använt en annan slags didaktik.

I vilket fall som helst. Då antar jag att du tycker att Bethseda får skylla sig själva om människor använder modsen till mer än vad det var ämnat från början, dvs. förlänga och upphöja spelkänslan. Men visst, tycker man att My Little Pony ska verka som drake i Skyrim, då får man självfallet göra det, men jag tror inte det var författarnas eller producenternas intentioner.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

...
Det kan vara för att jag är en rollspelsräv (och en 5 stjärnig DM om jag får säga det själv). Världarna jag skapar och äventyren jag bygger för mina spelare utgår först ifrån Klimatet, Sen politik och sist invånarnas moraliska uppfattning beroende på vilken Deity som råder. Ingen vandrar genom ett träsk i pälsbikini eller Full plate armor ( den första hjälper inte alls och den sista är för tung, du sjunker.)

Jag har samma kvalifikationer som ovan men jag håller inte med dig.

När det gäller SP-spel och individens egna nöje så dömer jag inte. Mångfald ser jag som något positivt. Jag skulle inte använda en "my little pony"-mod själv, men jag är ingen smakpolis.

Jag ser heller inte "my little pony" moddar som ett hån mot utvecklarna, snarare ett teknikdemo som visar möjligheterna eller ett roligt skämt. Att ta del av moddarna är upp till var och en. Smaken är subjektiv när det gäller att skräddarsy sitt fritidsnöje.

Att inte tillåta fri moddning skulle vara värre än att stå ut med vetskapen att någon någonstans spelar Skyrim med rosa hästar som flyger.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Sarkhan:

Journalen är ett ständigt gissel för mig... Allt från quests som inte går att få bort till misc-questen som inte ger något sammanhang överhuvudtaget. Det senare är iofs en designmiss och inte en bugg men men. Trasiga quests är väl det största problemet.

Sen har stött jag en mycket märklig sak vid två tillfällen, i ett begränsat område är allt osynligt utom väggar, golv och sådär... Gjorde strider väldigt komplicerade

Det kommer säkert modden SkyUI [http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=3863] rätta till.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Sarkhan:

Journalen är ett ständigt gissel för mig... Allt från quests som inte går att få bort till misc-questen som inte ger något sammanhang överhuvudtaget. Det senare är iofs en designmiss och inte en bugg men men. Trasiga quests är väl det största problemet.

Sen har stött jag en mycket märklig sak vid två tillfällen, i ett begränsat område är allt osynligt utom väggar, golv och sådär... Gjorde strider väldigt komplicerade

Det kommer säkert modden SkyUI [http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=3863] rätta till.

Har den och nej


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av Sarkhan:

Har den och nej

Jag menade i framtida releaser då de sagt att de ska omarbeta hela UI:t.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Sarkhan:

Har den och nej

Jag menade i framtida releaser då de sagt att de ska omarbeta hela UI:t.

Då kan jag juh lika gärna hoppas på att det städas upp i nya patchen... Men tack ändå


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av Sarkhan:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Sarkhan:

Har den och nej

Jag menade i framtida releaser då de sagt att de ska omarbeta hela UI:t.

Då kan jag juh lika gärna hoppas på att det städas upp i nya patchen... Men tack ändå

När grisar flyger kommer Beth fixa sitt "intuitiva" ipad-ui.

Medlem
Skrivet av asdfg:

När grisar flyger kommer Beth fixa sitt "intuitiva" ipad-ui.

Jo fast det jag syftade till är bara indirekt kopplat till ui:n, att quests är trasiga och inte uppdateras o.s.v. är något annat. Dock skulle hela journalupplägget behöva omarbetas vilket jag litar till moddarna att göra Journalen i Oblivion var överlägsen på det viset, man kunde följa questsen och uppdatera sig på vad faan man pysslade med mellan spelomgångarna istället för att det som nu står "gå dit, döda det" och jag har ingen aning om varför om jag inte kommer ihåg vad personen sa från förra gången jag spelade. Sen pratar jag juh bara med en person åt gången, eller...?


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av Sarkhan:
Skrivet av asdfg:

När grisar flyger kommer Beth fixa sitt "intuitiva" ipad-ui.

Jo fast det jag syftade till är bara indirekt kopplat till ui:n, att quests är trasiga och inte uppdateras o.s.v. är något annat. Dock skulle hela journalupplägget behöva omarbetas vilket jag litar till moddarna att göra Journalen i Oblivion var överlägsen på det viset, man kunde följa questsen och uppdatera sig på vad faan man pysslade med mellan spelomgångarna istället för att det som nu står "gå dit, döda det" och jag har ingen aning om varför om jag inte kommer ihåg vad personen sa från förra gången jag spelade. Sen pratar jag juh bara med en person åt gången, eller...?

Hehe sant, det känns som att Beth satsat mycket på en del saker i Skyrim och gjort det väldigt bra för att sedan glömma bort/negligera många grundläggande funktioner som t.ex. en ordentlig questlog/journal.

Inaktiv

Patchen är släppt nu. Sista betan är final, dvs 1.4.21.
http://forums.bethsoft.com/topic/1308295-steam-updates/page__...

Preview på CK finns på bloggen;
http://www.bethblog.com/

12
Skriv svar