Actionrea hos Origin

Medlem
Skrivet av spritarn:

Det var inte grafiken som var felet utan själva spelkänslan kändes så väldigt gammalt bara. Kändes som att det var extremt linjärt, dialogen spelade absolut ingen roll, stridssystemet kändes inte bra (tyckte det var utmärkt när det kom men det har väl hänt en del sedan dess) och det kändes helt enkelt gammalt. Typ Fable 2.

Linjärt till tusen, stridssystemet är trist, håller med dig i allt. Trots det tycks mass effect serien vara älskad här på fz. Inget spel för mig i alla fall. Gillar andra det - good for them. Och då har jag spelat ut både ettan och tvåan i brist på annat.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag tycker dom ska skrota idén med ORIGIN klienten och låta Steam sköta deras tjänster..
Jag har alla mina spel på Steam och den klienten är redan fullt utvecklad och fungerar perfekt.
varför ska EA envisas med en ny äcklig klient man måste ha för något enstaka spel?

Medlem

köpte bf3 på ORIGIN, avinstallerade efter några matcher..

OT: går det att sälja BF3 i andra hand, Origin skickar jag med på köpet ;)?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

köpte bf3 på ORIGIN, avinstallerade efter några matcher..

OT: går det att sälja BF3 i andra hand, Origin skickar jag med på köpet ;)?

Det borde väl gå men då måste du ge bort hela ditt origin-konto så kan vara bra att ändra lösenord innan.

Medlem

wow... låt oss alla springa dit å köpa all deras spel... eftersom Några t.o.m är billigare än ett fysiskt dito....

(Borde inte alla spel vara Billigare digitalt ? )

och snälla gnäll inte över 50:- ... det är inte ens hälften av en film på Bio och borde, VILKET spel det än är, vilken smak man än har, vilket spel än man vill prova på... välj istället ett spel som kostar 700:-/1500:- istället + månadskostnad... (120:- +) DÅ förstår jag att ni tvekar... inte annars... t.o.m er månadspeng räcker till de billiga spelen.
OCH nej, det är varken en fråga om val, värde eller ifrågasättande, det handlar om att man vill testa, spela något och sedan välja detta, då man VET och redan INSETT att världen är ej rättvis och ALLA har inte RÅD med allt... och därför måste man välja 1,2 eller 3 av ALLA dessa spel, ingen har råd att köpa allt man ser eller VILL prova på... så är det bara... Fråga om ett spel är bra. nöj er med svaren och välj sedan de spel ni vill spela....

Medlem
Skrivet av MooDHooDs:
Skrivet av spritarn:

Jag funderar på Mirrors Edge för 44kr. Är det värt det? Testade bara hastigt på xbox när det var nytt men minns inte så mycket

Själv tycker jag att mirrors edge ska spelas på konsoll och inget annat

Och varför det?

Kontrollen är CP och rörelserna för långsamma. På PC med mus+tgtb flyter det mycket bättre med alla hopp. Ja, jag har både för PS3 och PC så jag har testat båda.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av spritarn:

Jag har en xbox360-kontroller till pcn så det ska inte vara något problem.

Men är det ett bra spel även idag? Har det åldrats lika horribelt som t.ex. Mass Effect (som jag började spela om inför stundande 3an men klarade inte av mer än 4timmar)?

Droppa spexboxkontrollern så kommer det att flyta bättre.

Nej, det är så stylat att jag inte upplever att det gått några år sedan release. IKEA stuket på alla kontor funkar precis lika bra. Mycket av spelet bygger på att du får lite flyt i hoppen och jag lovar dig att du får bättre översikt när du kan flytta blicken med musen.

Ja, jag rekommenderar det iaf. Köpte det själv på STEAM rean.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv
Skrivet av odenia:
Skrivet av cm0s:
Skrivet av showerguy:

Har bara Origin igång för att kunna få lira BF3...annars suger tjänsten.

Håller med till fullo.

Har intel 2500K, 8 GB RAM och SSD-hårddisk. Origin är ändå segt som satan.
Och SWTOR kostade runt 6-700 kronor på preorder där. Jag hoppas att de lägger ner tjänsten.

Origin funkar lika bra som Steam imo. Många hatar Origin endast för att Steam var först och har haft monopol på marknaden.

Har samma processor, minne samt SSD-hdd och för mig går Origin hur bra som helst, snabbare än steam - Verkar vara olika för alla, eller så sägs det bara av de som inte tycker om Origin.

Digital Deluxe Edition av SW:ToR kostar 699kr. Standard Edition kostar 549kr.

Origin = nej, nej och åter nej!

Skrivet av spritarn:

Jag funderar på Mirrors Edge för 44kr. Är det värt det? Testade bara hastigt på xbox när det var nytt men minns inte så mycket

Underbart spel. Mirrors Edge är ett sånt spel som jag starkt associerar till en viss känsla, den känsla jag får på första soliga vårdagen, man vill bara bege sig ut & det känns som man är fri att resa för första gången. Låter säkert konstigt men jag vet inte hur jag ska förklara det bättre, det är säkert min kärlek till extremsport som ligger bakom. Känner mig somrig nu trots att det är mörkt & kallt ute ^^ Mysigt är det!

Medlem
Skrivet av odenia:
Skrivet av cm0s:
Skrivet av showerguy:

Har bara Origin igång för att kunna få lira BF3...annars suger tjänsten.

Håller med till fullo.

Har intel 2500K, 8 GB RAM och SSD-hårddisk. Origin är ändå segt som satan.
Och SWTOR kostade runt 6-700 kronor på preorder där. Jag hoppas att de lägger ner tjänsten.

Origin funkar lika bra som Steam imo. Många hatar Origin endast för att Steam var först och har haft monopol på marknaden.

Har samma processor, minne samt SSD-hdd och för mig går Origin hur bra som helst, snabbare än steam - Verkar vara olika för alla, eller så sägs det bara av de som inte tycker om Origin.

Digital Deluxe Edition av SW:ToR kostar 699kr. Standard Edition kostar 549kr.

jag har intel core i7 2600k . 16gb ram, ssd hårddisk
Ibland ska Origin lagga som bara den utan att man ens anstränger tjänsen.
Man klickar på en knapp och lagggggg delaaaaaaaaay 'kan inte göra något alls i origin' yaaaaaaaaaay....

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av spritarn:
Skrivet av MooDHooDs:
Skrivet av spritarn:

Jag funderar på Mirrors Edge för 44kr. Är det värt det? Testade bara hastigt på xbox när det var nytt men minns inte så mycket

Själv tycker jag att mirrors edge ska spelas på konsoll och inget annat

Jag har en xbox360-kontroller till pcn så det ska inte vara något problem.

Men är det ett bra spel även idag? Har det åldrats lika horribelt som t.ex. Mass Effect (som jag började spela om inför stundande 3an men klarade inte av mer än 4timmar)?

Hur kan du inte spela mass effect idag? Grafiken är ju inte så illa, långt ifrån. Verkar mer som att du är en som person som inte kör om det inte ser ut som Crysis.
Ja Mirrors edge är utan tvekan värt 44kr. Körde det förra året.

Har inga problem med Origin men gillar Steam mer så kommer försöka att hålla spelsamlingen där. Så blir nog inga origin rea-spel.

Det var inte grafiken som var felet utan själva spelkänslan kändes så väldigt gammalt bara. Kändes som att det var extremt linjärt, dialogen spelade absolut ingen roll, stridssystemet kändes inte bra (tyckte det var utmärkt när det kom men det har väl hänt en del sedan dess) och det kändes helt enkelt gammalt. Typ Fable 2.

Mirrors edge är linjärt till tusen och det är inte särskilt roligt att skjuta.

Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Mirrors edge är linjärt till tusen och det är inte särskilt roligt att skjuta.

För att skjutmomenten är ju sååååå prioriterade i Mirrors Edge.

Inaktiv

Origin drog in över $100 miljoner åt EA förra året.
http://news.ea.com/portal/site/ea/index.jsp?ndmViewId=news_vi...

Inte undra på att de pushar för det.

Om EA klarar att ta in så mycket på ett lanseringsår med rätt få och bara egna titlar, hur mycker drar då inte Steam in varje år? Gabe badar i pengar är min gissning.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av MooDHooDs:

Mirrors edge är linjärt till tusen och det är inte särskilt roligt att skjuta.

För att skjutmomenten är ju sååååå prioriterade i Mirrors Edge.

Men om han tycker stridssytemet är viktigt så är det väl klart att man måste poängtera att det knappast är mirrors edges starka sida, snarare deras svagaste, by far.

12
Skriv svar