Mass Effect 3 "kräver att du tänker"

Skrivet av Traveller in time:

Skall krossa Reapers med logik av Proust och Tolstoj och Eisenstein.

Jag plockar upp en flaska Merlot och beger mig in i slagsmålet och citerar utdrag från Anaximenes samlade verk på grekiska.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Då tänker jag att jag köper spelet som fysisk kopia och skippar "Origin", tror sista spelet här blir riktigt, riktigt bra.

Enda sättet att slipa Origion är väl att köra konsol. Eftersom att även om du köper en fysisk kopia till PC så måste du installera och köra via Origin. Precis som BF3 gör och de flesta andra spel idag med liknande tjänster,


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Blir alltid lika förvånad när en utvecklare säger att de inte tänker hålla sina spelare i händerna hela vägen oavsett svårighetsgrad. Upp till bevis, BW. Jag vill tro på er, men det är jävligt svårt.

Skrivet av Ctrl:
Skrivet av walter_iego:

Då tänker jag att jag köper spelet som fysisk kopia och skippar "Origin", tror sista spelet här blir riktigt, riktigt bra.

Enda sättet att slipa Origion är väl att köra konsol. Eftersom att även om du köper en fysisk kopia till PC så måste du installera och köra via Origin. Precis som BF3 gör och de flesta andra spel idag med liknande tjänster,

Jaså, det hade jag ingen aning om. Jag kan förstå att man måste aktivera, det är OK, men inte behöver man väl installera Origin för det?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Åå typiskt.. Hur ska dom ha det?

I Dragon Age 2 krävde dom ju att man skulle vara i princip hjärndöd för att klara det..

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Då tänker jag att jag köper spelet som fysisk kopia och skippar "Origin", tror sista spelet här blir riktigt, riktigt bra.

Fysisk kopia eller inte, man måste väl ändå verifiera/registrera genom Origin?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Fy f*n... Ett spel där man behöver tänka?! Blir inget köp då

Skrivet av Dunder:
Skrivet av walter_iego:

Då tänker jag att jag köper spelet som fysisk kopia och skippar "Origin", tror sista spelet här blir riktigt, riktigt bra.

Fysisk kopia eller inte, man måste väl ändå verifiera/registrera genom Origin?

"Validera" sin fysiska kopia fick man ju ofta göra innan, men registrera behövde man inte göra, det var ju bara om man vill få meningslös reklam från UbiSoft eller liknande, som man gjorde det, vilket man aldrig gjorde.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

wut görs det fortfarande spel som man måste tänka i????

Skrivet av Sille:

wut görs det fortfarande spel som man måste tänka i????

Shockerande, eller hur


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Sille:

wut görs det fortfarande spel som man måste tänka i????

Shockerande, eller hur

Chockerande är ordet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Gör så att vi får spela på svåraste direkt i så fall.

Medlem

Ja, det är väl inget fel på Origin dvs så länge du inte får något probelm för då är du SoL.

Att få svar från EA om problemet och en lösning lär inte hända denna sidan av Ragnarök.
Möjligtvis kan du ha tur och någon annan användare har haft samma problem och lyckats komma fram till en lösning.
Angående svårighetsgraden lär väl normal som vanligt motsvaras av easy beginner's mode som inte kräver mer än att du orkar trycka på avtryckaren tillräckligt ofta.

Inaktiv

Tänkte gjorde man i Mass Effect 1.

Nu behöver man inte tänka längre.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

wow måste man ta cover nu när det komer raketer nu ...

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av walter_iego:

Då tänker jag att jag köper spelet som fysisk kopia och skippar "Origin", tror sista spelet här blir riktigt, riktigt bra.

Fysisk kopia eller inte, man måste väl ändå verifiera/registrera genom Origin?

"Validera" sin fysiska kopia fick man ju ofta göra innan, men registrera behövde man inte göra, det var ju bara om man vill få meningslös reklam från UbiSoft eller liknande, som man gjorde det, vilket man aldrig gjorde.

Om det är som BF3, och det är det förmodligen, så måste du installera och köra Origin oavsett om du köper en fysisk kopia eller ej. Eventuellt vet piraterna ett sätt runt det men finns inget lagligt sätt. Personligen tycker jag Origin fungerar bra, det är ljusår bättre än vad Steam var när det släpptes (vilket iofs inte är så svårt).


signatur

/Landstream

Medlem

Angående Origin. Kan man (som med Steam) köra spel i "offline mode" så att man inte måste vara i kontakt med Origin-servern för att spela spel?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Testpilot

Bara de inte gör som Dragon Age2 där svårare svårighetsgrader såklart var mer utmanande men själva designen av striderna var trasig redan från början
Man orkade fasen inte köra högre svårighet då man blev så frustrerad av fiender som dyker upp ur tomma intet , jag spelade kanske ½ spelet på Nightmare innan jag totalt tröttnade på upplägget och sänkte svårigheten.

Medlem

Så oväntat.. De försöker försälja till actionfantasterna och klampar i klaveret.. Sedan kommer de tillbaka med "Nääääää.. det var ju inte såååå vi menade" för att vinna tillbaka RPG fansen. Fy fan.. Redan i ME2 kunde man se var de var på väg. Ingen har någon integritet längre. Varenda jävla utvecklare tar den i tvåan om de kan få 10000 amerikanska pesos för det. Och jag som verkligen älskade ME.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Inget jävla pusselspel tack.


signatur

Meep!

Medlem

Yes svårare Det ska KÄNNAS att man spelar igenom på Insanity, i ME2 så kändes det mest inconvenient när man dör men inget som man blev alltför irriterad på.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Hoppas bara de har bättre squad A.I, jag får utbrott på dem i ME2.

12
Skriv svar