Metal Gear Solid: HD Collection premiärfilmat

Robot
Metal Gear Solid: HD Collection premiärfilmat
Skribent
Metal Gear Solid: HD Collection premiärfilmat

Håller med sista meningen i artikeln. Jävligt synd att PSX-spelet inte är med

Medlem

Perfekt, jag som letat efter något att spela i väntan på ME3.

Medlem

Vill ha detta nu Saknar Snake Eater i min MGS samling.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hur fan kan dom kalla det "collection" när MGS1 saknas? Och jag tycker det är svagt att kalla det HD remake bara av att höja upplösningen. Piffa upp texturerna och modellerna lite i alla fall. MGS: The Twin Snakes kan man kalla en remake.

Medlem

vänta, lanseringsrulle?
releasedatum 2a februari?

jag är seriöst 100 på att jag redan kört detta hos en polare... :S

Medlem

Detta ska jag köpa!

Medlem

Jag saknar ettan. Har hört att en kod för att ladda ner den ska följa med men det gäller väl bara PS3? Startade en tråd om det förut. Jag tycker också att Twin Snakes hade passat. För stämningen om inte annat.

Medlem

Vad är detta för jävla skämt...
Denna "samling" saknar spelet som startade hela hysterin och som fortfarande anses av de flesta som det bästa i serien...

Är det för att det finns på PS store eller är konami fullständigt hjärnskadade?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Gagoff:

vänta, lanseringsrulle?
releasedatum 2a februari?

jag är seriöst 100 på att jag redan kört detta hos en polare... :S

Kan hända att han har importerat det, då det släpptes i Nordamerika för några månader sedan.

Medlem

Synd att 1:an inte är med. Dock finns den att hämta på PSN så vitt jag vet


signatur

Where are we runnin'?

KoP
Medlem
Skrivet av ThinBoi:

Synd att 1:an inte är med. Dock finns den att hämta på PSN så vitt jag vet

Detta alltså?

http://media.giantbomb.com/uploads/2/24282/824317-solid_snake...

Inaktiv

Riktigt taggad på detta, men som många har sagt så är det en skam att ettan inte är med.

Inaktiv

Har alla mgs spel som finns och denna box skaffade jag imported i november.
Mycket fin samling, fast det till playstation 1 är fortfarande min personliga favorit


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

Jag håller på med snake eater nu.. underbart.
Men det finns att få tag i och har gjort det länge på exempel webbhallen, import för inte så mycket pengar. Själv köpte jag från Hongkong.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

har redan skaffat importversionen. vart så jävla sugen när jag såg att axelmusic hade spelet föär typ 300 kronor.

Medlem

Att dom fan inte skippade detta Peace walker o slängde in ettan istället!? Då hade detta varit ett sådant otroligt givet köp!

Inaktiv

En av de spel serier man aldrig fick lira, blir ett köp!

Förhoppningsvis så blir MGO lite populärt igen!

Medlem
Skrivet av Kharif:

En av de spel serier man aldrig fick lira, blir ett köp!

Förhoppningsvis så blir MGO lite populärt igen!

Jag tror inte onlinedelen är med? iaf inte 3an vad jag kommer ihåg att jag läst


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv
Skrivet av joary639:
Skrivet av Kharif:

En av de spel serier man aldrig fick lira, blir ett köp!

Förhoppningsvis så blir MGO lite populärt igen!

Jag tror inte onlinedelen är med? iaf inte 3an vad jag kommer ihåg att jag läst

Ah vad tråkigt isåfall, men man har ju MGS4's MGO annars

Medlem

Har man aldrig spelat, Snake Eater, Peace Walker eller MGS 2, så är det helt ok
Dock blir man mkt mkt besviken att MGS uteblevm jag håller med följande talare, varför undvika spelet som skapade hela MGS hysterin.

Grafiken dock, knappast HD, det på sin höjd samma grafik som PS2, och några 60 FPS stämmer inte heller!

En utav dem bättre samlingarna som finns, men någon nyhet är det väl knappast, möjligtvis under 2011!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Har man aldrig spelat, Snake Eater, Peace Walker eller MGS 2, så är det helt ok
Dock blir man mkt mkt besviken att MGS uteblevm jag håller med följande talare, varför undvika spelet som skapade hela MGS hysterin.

Grafiken dock, knappast HD, det på sin höjd samma grafik som PS2, och några 60 FPS stämmer inte heller!

En utav dem bättre samlingarna som finns, men någon nyhet är det väl knappast, möjligtvis under 2011!

Ja jag hade velat att de tog twinsnake versionen och gjort om till hd den med. Skulle varit riktigt najs.. annars tror jag ps1 versionen skulle vara svår att göra om till hd.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv
Skrivet av joary639:

Ja jag hade velat att de tog twinsnake versionen och gjort om till hd den med. Skulle varit riktigt najs.. annars tror jag ps1 versionen skulle vara svår att göra om till hd.

Skrivet av Deep Throat:

Dock blir man mkt mkt besviken att MGS uteblevm jag håller med följande talare, varför undvika spelet som skapade hela MGS hysterin.

Jag tror det hela har med att Sony fortfarande har rättigheterna för PS versionen av MGS1 och Twin Snakes är Nintendos, Twin Snakes var ju en hel "remake".

Jag har säkert fel men tror det mest är Sony som är giriga med MGS1 som de vill att man köper på PSN.

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av joary639:

Ja jag hade velat att de tog twinsnake versionen och gjort om till hd den med. Skulle varit riktigt najs.. annars tror jag ps1 versionen skulle vara svår att göra om till hd.

Skrivet av Deep Throat:

Dock blir man mkt mkt besviken att MGS uteblevm jag håller med följande talare, varför undvika spelet som skapade hela MGS hysterin.

Jag tror det hela har med att Sony fortfarande har rättigheterna för PS versionen av MGS1 och Twin Snakes är Nintendos, Twin Snakes var ju en hel "remake".

Jag har säkert fel men tror det mest är Sony som är giriga med MGS1 som de vill att man köper på PSN.

Det låter vettigt, och det stämmer säkert. Fan vad Twin Snakes var bra!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av ThinBoi:

Synd att 1:an inte är med. Dock finns den att hämta på PSN så vitt jag vet

Detta alltså?

http://media.giantbomb.com/uploads/2/24282/824317-solid_snake...


signatur

Where are we runnin'?

1
Skriv svar