Sony om Playstation 4: "Vi blir nog sist ut"

Medlem
Skrivet av cordylus:
Skrivet av Mockasin:
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av Silver:

Bara jag som köpte ps3'an för att ENBART titta film på? Att man kan spela på den var bara en bonus!
Jag skulle inte klassa ps3'an som en konsol utan mer som en underhållningsmaskin för "hela familjen" Xboxen ser jag dock som en spelkonsol mest pga av den föråldrade tekniken i och med dvd.

Jag har inget emot att Sony väntar med nästa generation. Min First Gen PS3 fungerar lika bra idag som den gjorde på släpp dagen och så länge den fungerar så har jag heller sug för nått nytt! Men skulle Sony lansera ps4 med 4k uppspelning med ett (ja, du läser rätt) ett fysiskt medium så skulle jag köpa den direkt...förutsatt att dom kommer ut med en 60-80" 4K tv i samband med släppet!

Troligen är du rätt ensam om det ja då det finns BD-spelare för halva priset som spelar upp film BÄTTRE än PS3an

Nä du. När PS3 släpptes så var den hälften så dyr som en dedikerad BD-spelare och dessutom den bästa spelaren väldigt länge. Sen fanns det heller inte så många bra spel till den, så det var jävligt många som köpte den för BD-spelarens skull - de andra var fanboys.

så du menar att det inte fanns BD spelare för under 9000:- när ps3 släpptes? om jag inte har helt fel var väl priset på ps3 ca 4500:- vid release.
tror du har väldigt fel.

Runt 6000 faktiskt. :-).
12 000 för en blu-ray spelare vid den tiden var nog en riktigt jäkla high-end bluray spelare i.s.f.

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av cordylus:
Skrivet av Mockasin:
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av Silver:

Bara jag som köpte ps3'an för att ENBART titta film på? Att man kan spela på den var bara en bonus!
Jag skulle inte klassa ps3'an som en konsol utan mer som en underhållningsmaskin för "hela familjen" Xboxen ser jag dock som en spelkonsol mest pga av den föråldrade tekniken i och med dvd.

Jag har inget emot att Sony väntar med nästa generation. Min First Gen PS3 fungerar lika bra idag som den gjorde på släpp dagen och så länge den fungerar så har jag heller sug för nått nytt! Men skulle Sony lansera ps4 med 4k uppspelning med ett (ja, du läser rätt) ett fysiskt medium så skulle jag köpa den direkt...förutsatt att dom kommer ut med en 60-80" 4K tv i samband med släppet!

Troligen är du rätt ensam om det ja då det finns BD-spelare för halva priset som spelar upp film BÄTTRE än PS3an

Nä du. När PS3 släpptes så var den hälften så dyr som en dedikerad BD-spelare och dessutom den bästa spelaren väldigt länge. Sen fanns det heller inte så många bra spel till den, så det var jävligt många som köpte den för BD-spelarens skull - de andra var fanboys.

så du menar att det inte fanns BD spelare för under 9000:- när ps3 släpptes? om jag inte har helt fel var väl priset på ps3 ca 4500:- vid release.
tror du har väldigt fel.

Runt 6000 faktiskt. :-).
12 000 för en blu-ray spelare vid den tiden var nog en riktigt jäkla high-end bluray spelare i.s.f.

Precis som Siken säger så kosta ps3 i snitt runt 6000kr när den släpptes, tror jag betala 7 för den men ENDA anledningen till att jag köpte ps3'an var för att det var den enda BD spelaren på marknaden som faktiskt var framtidssäker eftersom den hade en ethernet port! Alla andra spelare kosta mellan 10-30 och då kunde man inte ens uppgradera firmwaren på dom eftersom dom sakna internet möjligheter.

Medlem

nu när sony kommer ut sist igen så kommer dom tappa ännu mer mark till microsofts konsol,,det bådar inte gått för Playstation detta.

jag skulle säga att det är helt tvärtemot vad Cardone säger, trycket är mångfaldigt mycket högre på Sony jämfört med trycket på Microsoft,..
nintendo räknar jag inte här än, jag vet inte riktigt vad man ska ha för förväntningar på deras wii u,,

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Cortex:

Sony väntar nog in nästa generations lagringsmedia innan PS4 släpps. PS2 DVD=Win, PS3 BD=Win Eller så hamnar allt i molnet...

Vilka fördelar fick PS3 med BD-läsaren? Att man kunde använda den som BD-spelare för film? Ganska oviktigt ifall man fokuserar på spelen just. Och skillnaden mellan XBOX 360 och PS3:an är väl försumbar. Ja när det gäller spelen alltså.

Vad gäller spel är det väl mest det faktum att 360-spel numera ofta tar upp flera skivor. I praktiken ingen stor grej, speciellt om man installerar spelet, men i det ack så allvarliga kriget mellan fans brukar problemet expanderas.

faktum att xbox360 spel ofta tar upp flera skivor vet jag inte om det stämmer,jag har då inte sett så många hittills,. hursom så har du iaf rätt i att det är en ganska obetydlig bit det där, dom som spelar xbox360 har nog knappt reflekterat över det och vice versa

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Märks att 360's tid är ute snart i alla fall..

fanns ett gamingerbjudande på Elgiganten, 2800, du får 3 spel, 2 kontorller, HDMI sladd 1.4, 250gb hårddisk

xboxen var hyffsat billig när den kom oxå, microsoft tjänade inte många kronor på xbox360 i början,dom gav typ bort den bara för att ta så mycket mark dom bara kunde på sony iom det försprånget dom hade, och med facit i hand så har det ju fungerat utmärkt för dom,, det är ju bara att se på marknadsandelarna

PS3 är inte direkt dyr nu heller för den delen, *hint*

Medlem
Skrivet av Saftnisse:

Om dom väntar längre än XBOX720 så måste PS4 Spöa skiten ur dom för deras interna delar borde ju vara sjukt mycket nyare och kraftfullare..

nja, det har ringa betydelse hårdvarumässigt sett,
det är ju inte direkt så att dom startar utvecklingen samma år som konsollen släpps utan den har redan varit igång ett tag, det kommer inte skilja mycket,, spelutvecklarna och distributörerna har en hel del att säga till om oxå, de vill ju kunna släppa sina spel så brett som möjligt för att få ut så stor vinst det bara går,,

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Cortex:

Sony väntar nog in nästa generations lagringsmedia innan PS4 släpps. PS2 DVD=Win, PS3 BD=Win Eller så hamnar allt i molnet...

Vilka fördelar fick PS3 med BD-läsaren? Att man kunde använda den som BD-spelare för film? Ganska oviktigt ifall man fokuserar på spelen just. Och skillnaden mellan XBOX 360 och PS3:an är väl försumbar. Ja när det gäller spelen alltså.

Vad gäller spel är det väl mest det faktum att 360-spel numera ofta tar upp flera skivor. I praktiken ingen stor grej, speciellt om man installerar spelet, men i det ack så allvarliga kriget mellan fans brukar problemet expanderas.

faktum att xbox360 spel ofta tar upp flera skivor vet jag inte om det stämmer,jag har då inte sett så många hittills,. hursom så har du iaf rätt i att det är en ganska obetydlig bit det där, dom som spelar xbox360 har nog knappt reflekterat över det och vice versa

LA Noire, Forza 3/4, Mass Effect 2 och Battlefield 3 är ju några exempel. Ofta var kanske inte världens bästa ordval men det blir ju allt vanligare.

Medlem

Konkurans är bra, varför ska MicroSoft ha alla pengar?
Nintendo får skärpa sig för att hänga med dock,
och jag tror 3DS och Vita kommer faila, vem orkar med fler portabla system?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Silver:

Bara jag som köpte ps3'an för att ENBART titta film på? Att man kan spela på den var bara en bonus! ...

Jag köpte den för att titta på film. Det kändes dumt att lägga ut mer pengar på någon annan spelare som dessutom inte hade möjlighet till spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"Vi blir nog sist ut"

... eller först, beroende på hur man ser det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av Ztreek:

Märks att 360's tid är ute snart i alla fall..

fanns ett gamingerbjudande på Elgiganten, 2800, du får 3 spel, 2 kontorller, HDMI sladd 1.4, 250gb hårddisk

xboxen var hyffsat billig när den kom oxå, microsoft tjänade inte många kronor på xbox360 i början,dom gav typ bort den bara för att ta så mycket mark dom bara kunde på sony iom det försprånget dom hade, och med facit i hand så har det ju fungerat utmärkt för dom,, det är ju bara att se på marknadsandelarna

PS3 är inte direkt dyr nu heller för den delen, *hint*

Sen har ju Sonys konsoll på senaste tiden kommit närmare Xbox 360s försäljning. Det handlar bara om någon miljon mer såld konsol för Microsoft just nu.

Medlem

Imponerad av den höga nivån som hållits här i tråden, alla som kommenterat utan att flamea/hata/trolla kan med rätta känna sig som ett föredöme. Bra kommenterat FZ-gänget

Ps3 går fortfarande med minst vinst/störst förlust så Sony är de som har mest att förlora på att gå in i en ny generation, tanken att aldrig gå med vinst på Ps3. MS har ju just börjat sin gyllene era med ren vinst och ökad försäljning, medan Nintendo tappar och håller på att fasas ut, och därför vill locka nya kunder.

Jag tror Sony medvetet lägger sig sist, de kan utan problem matcha 720 och ta "lite bättre" hårdvara bara för att, samt att de får tid att klona Wii Us platta (move tablet någon?), samt komponenterna hinner bli lite billigare och de kan slänga in blu-ray XL eller 4k stöd.
Tror vi ser samma sak som denna generation, Nintendo är först ut och billig, ska locka casuals. MS kommer som god tvåa, försöker med "allt i ett" paket för HC såväl som casual, får se hur det går. Erbjuder minst 2 versioner av 360, budget och elite, samt vidarutvecklar Kinect rejält och ger Wii U-liknande funktionalitet för WP7-mobiler.
Sony är sist ut, har bäst hårdvara men om de håller fast vid sin cell-arkitektur kan det återigen bli ett misstag. De kommer troligen ha den mest "framtidssäkra" konsolen, om man nu kan kalla en konsol framtidssäker. 4k-stöd och/eller blu-ray XL kan vi nog räkna med, Move finns kvar och en halvbra Wii U-tablet klon släpps snart, eller att funktionaliteten portas till PSP Vita bara för att de kan.

Medlem
Skrivet av Silver:

Bara jag som köpte ps3'an för att ENBART titta film på? Att man kan spela på den var bara en bonus!
Jag skulle inte klassa ps3'an som en konsol utan mer som en underhållningsmaskin för "hela familjen" Xboxen ser jag dock som en spelkonsol mest pga av den föråldrade tekniken i och med dvd.

Jag har inget emot att Sony väntar med nästa generation. Min First Gen PS3 fungerar lika bra idag som den gjorde på släpp dagen och så länge den fungerar så har jag heller sug för nått nytt! Men skulle Sony lansera ps4 med 4k uppspelning med ett (ja, du läser rätt) ett fysiskt medium så skulle jag köpa den direkt...förutsatt att dom kommer ut med en 60-80" 4K tv i samband med släppet!

Ms har dock kringgått den föråldrande dvd-tekniken genom att erbjuda uthyrning och köp av film via en tjänst på xboxen. Därifrån kan man streama i full-hd med surroundljud. I USA är dessa tjänster ännu mer utvecklade med tv-kanaler, netflix och säkert mycket mer som jag inte har koll på.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Silver:

Bara jag som köpte ps3'an för att ENBART titta film på? Att man kan spela på den var bara en bonus!
Jag skulle inte klassa ps3'an som en konsol utan mer som en underhållningsmaskin för "hela familjen" Xboxen ser jag dock som en spelkonsol mest pga av den föråldrade tekniken i och med dvd.

Jag har inget emot att Sony väntar med nästa generation. Min First Gen PS3 fungerar lika bra idag som den gjorde på släpp dagen och så länge den fungerar så har jag heller sug för nått nytt! Men skulle Sony lansera ps4 med 4k uppspelning med ett (ja, du läser rätt) ett fysiskt medium så skulle jag köpa den direkt...förutsatt att dom kommer ut med en 60-80" 4K tv i samband med släppet!

Ms har dock kringgått den föråldrande dvd-tekniken genom att erbjuda uthyrning och köp av film via en tjänst på xboxen. Därifrån kan man streama i full-hd med surroundljud. I USA är dessa tjänster ännu mer utvecklade med tv-kanaler, netflix och säkert mycket mer som jag inte har koll på.

De tjänsterna dök upp långt efter lanseringen, men helt klart rätt. För vissa. Jag är en blackbelt bildnörd och jag klarar dessvärre inte av nått streamat eller sönderkomprimerat. Jag stör mig förmycket på alla artifacts som dyker upp oavsett hur bra komprimerad filmen är. Jag skulle klassa mig som en HC gamer som vill ha 200 fps i bf3 i ultra fast för bildkvalité för film. Nått under det går "fet bort". Medans i spelvärlden, i t.ex. Bf3 sitter jag med all säkerhet o spelar i typ 20 fps utan några helst problem... Bara jag blir tillfredställd rent visuellt!

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Minst tryck på sig? Senast jag kollade så är Playstion 3s hårdvara fortfarande kass...

Om Microsoft börjar kränga ut en konsol som slår PS3:an med hästlängder i visuellt material så kommer inte spelstudios ha PS3 som utvecklarkonsol (deja vu någon?)

Du konsolnissen. Xbox nya lilla plast låda är vad vi har haft i våra datorer i över 1,5 år så visuellt material? nej xbox har då aldrig vart snyggt, nu kanske det kommer se decent ut iaf.. Men hur jäkla mycket tror du inte att PS4 kommer smiska det nya Xboxet? De släpper senare = bättre hårdvara som kommit ut.

Medlem
Skrivet av firsov:
Skrivet av BeeJac:

Minst tryck på sig? Senast jag kollade så är Playstion 3s hårdvara fortfarande kass...

Om Microsoft börjar kränga ut en konsol som slår PS3:an med hästlängder i visuellt material så kommer inte spelstudios ha PS3 som utvecklarkonsol (deja vu någon?)

Du konsolnissen. Xbox nya lilla plast låda är vad vi har haft i våra datorer i över 1,5 år så visuellt material? nej xbox har då aldrig vart snyggt, nu kanske det kommer se decent ut iaf.. Men hur jäkla mycket tror du inte att PS4 kommer smiska det nya Xboxet? De släpper senare = bättre hårdvara som kommit ut.

För det gjorde det ju förra gången med sina 8 cell kärnor och mindre dedikerat videominne? Vänta nu... 1 av dessa kärnor var dedikerat till operativsystemet... 1 av dem var insatt som reserv ifall en annan skulle gå sönder... Nu är det 6 st kvar... Eftersom xbox har varit utvecklarplatförm för de flesta spel studios så används oftast inte fler än 3 kärnor i spelen.

Jag äger ett PS3 också och jag påstår inte att den ena är bättre än den andra. Det jag vill påstå är att de är jämlika i prestanda, men du betalar mycket för onödiga saker när det kommer till Sony och det gäller inte bara konsolmarknaden (se VAIO).

Sen som redan någon annan har kommenterat här: Tror du inte utvecklarna har nånting att säga till om? Den som blir först ut sätter standarden. Sony kan klämma in hur mycket dyra komponenter som helst i sin låda, men det kommer vara fortfarande XBOX:en som kommer vara utvecklarplatform vilket betyder att de i 90% av fallen inte kommer göra mer polygonrika modeller för PS3 då det skulle betyda onödigt extra jobb för dem.

Medlem
Skrivet av Silver:

De tjänsterna dök upp långt efter lanseringen, men helt klart rätt. För vissa. Jag är en blackbelt bildnörd och jag klarar dessvärre inte av nått streamat eller sönderkomprimerat. Jag stör mig förmycket på alla artifacts som dyker upp oavsett hur bra komprimerad filmen är. Jag skulle klassa mig som en HC gamer som vill ha 200 fps i bf3 i ultra fast för bildkvalité för film. Nått under det går "fet bort". Medans i spelvärlden, i t.ex. Bf3 sitter jag med all säkerhet o spelar i typ 20 fps utan några helst problem... Bara jag blir tillfredställd rent visuellt!

Ok mannen! Kör du med DTS-HD också?

Medlem

hmm, no rush.. jag har massa ps3-spel att ta igen! var fast i xboxträsket ett tag men fick äntligen tag i en ps3!

har faktiskt insett att jag inte trånar efter ny teknologi så mycket längre.. jag menar, det handlar ju fortfarande om speltillverkarna.
finns det intressanta spel så är det värt!

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av roftg:
Skrivet av Ztreek:

Märks att 360's tid är ute snart i alla fall..

fanns ett gamingerbjudande på Elgiganten, 2800, du får 3 spel, 2 kontorller, HDMI sladd 1.4, 250gb hårddisk

xboxen var hyffsat billig när den kom oxå, microsoft tjänade inte många kronor på xbox360 i början,dom gav typ bort den bara för att ta så mycket mark dom bara kunde på sony iom det försprånget dom hade, och med facit i hand så har det ju fungerat utmärkt för dom,, det är ju bara att se på marknadsandelarna

PS3 är inte direkt dyr nu heller för den delen, *hint*

Sen har ju Sonys konsoll på senaste tiden kommit närmare Xbox 360s försäljning. Det handlar bara om någon miljon mer såld konsol för Microsoft just nu.

sant det, men hur lång tid har det inte tagit för dom? jag menar bara att jämfört med förra generationens konsoller så har sony tappat mycket till microsoft, och chansen är väldigt stor att det fortsätter även vid kommande generation om sony återigen blir sist ut,fakta är oxå att sony inte längre är den gigant på spelmarknaden dom en gång var

Medlem

Rätt kul att folk fastnar i det förgångna när jag sade fInns och inte fAnns.....

Ser ni skillnad på I och A?

För faktum är att folk använde samma argument än idag som ett STORT skäl till att köpa en PS3a.....
Jag hör det titt som tätt.....

Jag pratar om nuet ja och inte när den kom.
En viss skillnad.

Medlem
Skrivet av roftg:

sant det, men hur lång tid har det inte tagit för dom? jag menar bara att jämfört med förra generationens konsoller så har sony tappat mycket till microsoft, och chansen är väldigt stor att det fortsätter även vid kommande generation om sony återigen blir sist ut,fakta är oxå att sony inte längre är den gigant på spelmarknaden dom en gång var

Sony tar oftast slutspurten, precis som PS1(Sluta säg PSX era nollor, PSX är en helt annan konsol) och PS2 gjorde..

PS2 säljer ju fortfarande några tusen exemplar per kvartal

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Silver:

De tjänsterna dök upp långt efter lanseringen, men helt klart rätt. För vissa. Jag är en blackbelt bildnörd och jag klarar dessvärre inte av nått streamat eller sönderkomprimerat. Jag stör mig förmycket på alla artifacts som dyker upp oavsett hur bra komprimerad filmen är. Jag skulle klassa mig som en HC gamer som vill ha 200 fps i bf3 i ultra fast för bildkvalité för film. Nått under det går "fet bort". Medans i spelvärlden, i t.ex. Bf3 sitter jag med all säkerhet o spelar i typ 20 fps utan några helst problem... Bara jag blir tillfredställd rent visuellt!

Ok mannen! Kör du med DTS-HD också?

Vad har ljud med bild att göra? Jag är bildnörd, inte ljudnörd!

Medlem

Snygg PS4 illustration/bild, annorlunda.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av roftg:

sant det, men hur lång tid har det inte tagit för dom? jag menar bara att jämfört med förra generationens konsoller så har sony tappat mycket till microsoft, och chansen är väldigt stor att det fortsätter även vid kommande generation om sony återigen blir sist ut,fakta är oxå att sony inte längre är den gigant på spelmarknaden dom en gång var

Sony tar oftast slutspurten, precis som PS1(Sluta säg PSX era nollor, PSX är en helt annan konsol) och PS2 gjorde..

PS2 säljer ju fortfarande några tusen exemplar per kvartal

det gör säkert nintendo 8bit oxå:-P

men allvarligt, du förstår väl att sony tappat en massa mark till microsoft och riskerar forsätta tappa?,, det är ju det som är själva grejjen med vad jag försöker få sagt.

från xbox till xbox360 så har microsoft mer än dubblat sin försäljning lixom och på allvar bekännt färg, för att inte tala om alla miljoner kinect som oxå sålts,

Medlem
Skrivet av roftg:

det gör säkert nintendo 8bit oxå:-P

men allvarligt, du förstår väl att sony tappat en massa mark till microsoft och riskerar forsätta tappa?,, det är ju det som är själva grejjen med vad jag försöker få sagt.

från xbox till xbox360 så har microsoft mer än dubblat sin försäljning lixom och på allvar bekännt färg, för att inte tala om alla miljoner kinect som oxå sålts,

Jojo, men nu hävdade jag bara att Playstation brukar tar ikapp på slutspurten..

Medlem
Skrivet av Silver:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Silver:

De tjänsterna dök upp långt efter lanseringen, men helt klart rätt. För vissa. Jag är en blackbelt bildnörd och jag klarar dessvärre inte av nått streamat eller sönderkomprimerat. Jag stör mig förmycket på alla artifacts som dyker upp oavsett hur bra komprimerad filmen är. Jag skulle klassa mig som en HC gamer som vill ha 200 fps i bf3 i ultra fast för bildkvalité för film. Nått under det går "fet bort". Medans i spelvärlden, i t.ex. Bf3 sitter jag med all säkerhet o spelar i typ 20 fps utan några helst problem... Bara jag blir tillfredställd rent visuellt!

Ok mannen! Kör du med DTS-HD också?

Vad har ljud med bild att göra? Jag är bildnörd, inte ljudnörd!

Haha!

Inaktiv

Ge oss Playstation med inbyggt steam, då jävlar.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Ge oss Playstation med inbyggt steam, då jävlar.

Och en kontroll med nipplestimulator!

Inaktiv
Skrivet av asdfg:
Skrivet av RobbazSweC:

Ge oss Playstation med inbyggt steam, då jävlar.

Och en kontroll med nipplestimulator!

Finns ju redan vibrerande kontrollrar


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av RobbazSweC:

Ge oss Playstation med inbyggt steam, då jävlar.

Och en kontroll med nipplestimulator!

Finns ju redan vibrerande kontrollrar

Haha!

Kommer du göra några fler Bf3-videos till din kanal eller har du lagt det spelet på hyllan?

123
Skriv svar