The Old Republic och jakten på den vita kristallen

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Nightportier:

Så, verkar som mmo-världen återigen drabbas av exploits. Varken första eller sista gången, detta beteende kommer aldrig att ta slut om ni frågar mig.

"Återigen"? 7 av 8 exploits jag rapporterade i beta finns fortfarande kvar. Det var inga allvarliga exploateringar, men man undrar ju hur många av de riktigt grova som finns kvar.
BW kan inte direkt påstås ta väl hand om sitt spel. De patchar det aldrig och försvunna mods till items återges inte trotts att det är servern som tappat bort dem.

vadå patchar det aldrig ? tycker spelet är nere för jämnan för att dom ska lägga till något, problemet är att dom patchar saker som inte majoriteten har problem med


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Nightportier:

Så, verkar som mmo-världen återigen drabbas av exploits. Varken första eller sista gången, detta beteende kommer aldrig att ta slut om ni frågar mig.

"Återigen"? 7 av 8 exploits jag rapporterade i beta finns fortfarande kvar. Det var inga allvarliga exploateringar, men man undrar ju hur många av de riktigt grova som finns kvar.
BW kan inte direkt påstås ta väl hand om sitt spel. De patchar det aldrig och försvunna mods till items återges inte trotts att det är servern som tappat bort dem.

vadå patchar det aldrig ? tycker spelet är nere för jämnan för att dom ska lägga till något, problemet är att dom patchar saker som inte majoriteten har problem med

Eller att det är ospelbart under minst ett dygn efter patch p.g.a. serverlagg. Igår pendlade latency mellan 74ms-8k/ms under två timmar innan jag gav upp, och jag var långt ifrån ensam enligt General chat.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av skinwrap:

Cansel - ner i skräp kontainern

Om du nu endå ska använda ett annat språk så kan du väl stava rätt åtminstone?

Skrivet av Trollafett:

Eller att det är ospelbart under minst ett dygn efter patch p.g.a. serverlagg. Igår pendlade latency mellan 74ms-8k/ms under två timmar innan jag gav upp, och jag var långt ifrån ensam enligt General chat.

Konstigt - flyter kanon hos mig hela tiden... Men jag läste i general chat om folk som hade problem.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Om det nu var så att det var en exploit så skall det såklart rättas till. Ett spel skall spelas som det är meningen att det skall spelas, iaf om det rör sig om ett MMORPG där utnyttjande av exploits kan ge fördelar mot andra spelare. Nu kanske inte en annan färg på vapeneffekten är en direkt stor fördel, men likväl en exploit.

Skrivet av Ankh:
Skrivet av skinwrap:

Cansel - ner i skräp kontainern

Om du nu endå ska använda ett annat språk så kan du väl stava rätt åtminstone?

Så som han särskriver (med mera), så borde han fixa svenskan innan han börjar med andra språk...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Där ser man. Exploits vanligt i swtor?

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Exploits vanligt i swtor?

Jag har märkt av en del buggar, men spelet flyter på riktigt bra (på högsta) och jag har inte stött på ngn exploit (eller exploiter) själv. Är dock bara lvl 20, så har inte kommit så långt än.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det är ju såna här händelser som gör mmo's episka. Någon som har lyckats med något som får denne att sticka ut ur mängden, genom att vara smart. (Intressant läsning om liknande odödliga företeelser finns här: http://www.mmocrunch.com/2007/12/04/top-5-most-memorable-even... )

För mig är exploits och jakten på dem en stor del i mmo's. Att hitta gråa zoner för att göra ge sig själv fördelar är både roligt och utmanande. Detta ska dock inte förväxlas med rena hack och fusk som är förkastligt givetvis.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

För mig är exploits och jakten på dem en stor del i mmo's. Att hitta gråa zoner för att göra ge sig själv fördelar är både roligt och utmanande.

Det vore i så fall bättre att lägga in rare drops och tävlingar av olika slag där man kan få en riktigt ovanlig sak på "laglig" väg istället för "döda denna bossen och få den här rustningen". Typ lite D2 där även bossarna har random drops. Fast en del svårare instancer skall givetsvis ha en viss kvalitetsgaranti, så att man inte ödslar ett par timmar för nada.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Exploit är väl inte riktigt detsamma som vanligt "fusk"?

För det är väl i stort sett bara tack vare en eller några buggar i spelet som man kan utföra dessa "exploits"?

Medlem

Men varför skapar man en vid krystall om den inte får användas då? varför äns implementera den i spelet?


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av skinwrap:

Cansel - ner i skräp kontainern

Om du nu endå ska använda ett annat språk så kan du väl stava rätt åtminstone?

*Facepalm*

Gillar att det skrivs artiklar om ett dött spel.

Medlem
Skrivet av ibib:

Sååå, vad hände med spelaren? Fick han behålla kontot? Brukar väl inte vara brukligt när det gäller exploits i MMO:er?

Han fick 7 dagars avstängning på sitt konto och kristallen togs bort från hans inventory.

Han släppte nyligen en video på youtube med "hans story" om hur det hela gick till. Sök på "catch vs bioware" så hittar du det nog. Hög med hästskit om du frågar mig, men folk får väl göra sin egen bedömning.

Medlem
Skrivet av Sulukai:

Kan alla snorungar sluta tro att det är ok med exploits! Man blir galen av att läsa deras inlägg,
"Buhu, Bioware tar spelares saker" Även om någon inte "exploita" med flit så klart som fan de tar tillbaks det som hittades/droppade, varför detta gnäll?

Och var är det för video snubben som hitta vita kristallen gjort? Är han lack för han fick en dropp som inte skulle droppas och de tog tillbaks den?

OM jag skulle "råka" på en exploit och fick något ballt som jag var tvungen att lämna ifrån mig för att det ansågs som exploit skulle jag nog blivit glad att de bara tod tillbaks saken o inte banna mig.

Vem vet hur det verkligen gick till? Biowares ord mot hans.

Undrar dock mer vem du är som kallar folk för "snorungar", tycker det är lite väl lågt, patetiskt och inte direkt vuxet som du försöker framstå att vara.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Gillar att det skrivs artiklar om ett dött spel.

Jättedött - bara 2 miljoner som köpte det

Medlem
Skrivet av jackpac:

Men varför skapar man en vid krystall om den inte får användas då? varför äns implementera den i spelet?

"Innehåll" aka "content" skapas först och implementeras senare. I WoW så dataminas oftast grejer flera patcher före de verkligen går att få. Det är helt enkelt ett lättare sätt för utvecklarna att jobba på.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Sulukai:

Kan alla snorungar sluta tro att det är ok med exploits! Man blir galen av att läsa deras inlägg,
"Buhu, Bioware tar spelares saker" Även om någon inte "exploita" med flit så klart som fan de tar tillbaks det som hittades/droppade, varför detta gnäll?

Och var är det för video snubben som hitta vita kristallen gjort? Är han lack för han fick en dropp som inte skulle droppas och de tog tillbaks den?

OM jag skulle "råka" på en exploit och fick något ballt som jag var tvungen att lämna ifrån mig för att det ansågs som exploit skulle jag nog blivit glad att de bara tod tillbaks saken o inte banna mig.

Vem vet hur det verkligen gick till? Biowares ord mot hans.

Undrar dock mer vem du är som kallar folk för "snorungar", tycker det är lite väl lågt, patetiskt och inte direkt vuxet som du försöker framstå att vara.

Nej precis, det är ju ord mot ord. Nu är det ju så att han (Catch) tappade all trovärdighet på det sätt han hanterade situationen, så för min del lutar det åt att han ljuger arslet av sig. Men det är ju upp till var och en o tro vad dom vill.

Medlem
Skrivet av jackpac:

Men varför skapar man en vid krystall om den inte får användas då? varför äns implementera den i spelet?

Troligen för att kunna låsa upp den i framtiden, smidigare att redan ha den där och inaktivera den än att lägga till den senare. Om det fungerar som det skall...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar