Halo 4 visas upp i slutet av februari?

Robot
Halo 4 visas upp i slutet av februari?

Finsk spelblaska röjer att Microsoft kommer visa upp Masterchiefs megaäventyr under Microsoft Spring Showcase.

#halo-4, #bungie, #microsoft-spring-showcase


Medlem
Halo 4 visas upp i slutet av februari?

Att det blir PC-exklusivt.

...ni frågade.

Edit: ja, jag hade ju inte tjutit av lycka, men väl höjt ett ögonblick. Sedan slagit vad om tidpunkten när de ger efter för konsoltrycket och släpper exklusiviteten


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

exklusivt till 360 tills tillräckligt många pc kids gråter om en pc version som dom sen kommer att regna hat över för att det slutar som en dålig portning


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Va? Det är ju Halo! Det är allt som krävs för att jag ska bli intresserad.

MFZ
Medlem

...att dom tagit bort dom rutta "armor abilities" i multiplayern.
armor lock etc verkligen mördade reach.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

jag vill ha mer story med fokus på personerna. både MC och cortana har varit med ett tag nu och de mentala sviterna från konstant krigande borde kunna komma fram tycker man.
Sedan hoppas man ju att de satsat lite på grafiken. kändes inte alls som att Halo: Reach utnyttjade 360ns fulla potential.

Kanske blir Halo kul igen då? Ska bli intressant att se vad det blir av det hela.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av modusoperandi:

...att dom tagit bort dom rutta "armor abilities" i multiplayern.
armor lock etc verkligen mördade reach.

+1.

Halo CE AE utan Reach's skräpabilities och jag är nöjd.

Medlem

...Att de gör om-gör rätt på Halo Reach. Storyn är total-sabbad.

Medlem
Skrivet av Shimo:

Att det blir PC-exklusivt.

...ni frågade.

Edit: ja, jag hade ju inte tjutit av lycka, men väl höjt ett ögonblick. Sedan slagit vad om tidpunkten när de ger efter för konsoltrycket och släpper exklusiviteten

Haha, hade det blivit PC exklusivt hade t.om jag köpt skiten bara för att

Medlem
Citat:

Ja, vad vill du se för att bli intresserad av Halo 4?

1. PC version, fps på konsol suger röv.
2. Att det inte bara blir Halo Combat Evolved 1.6
3. Free blowjob.

Medlem

halo nej tack...bara en hjärn död shooter, tycker det inte erbjuder något speciellt huvudtaget, ai alltid lika tråkig, gameplay samma(efter mig)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv
Skrivet av miffot:

halo nej tack...bara en hjärn död shooter, tycker det inte erbjuder något speciellt huvudtaget, ai alltid lika tråkig, gameplay samma(efter mig)

Fult att det är över en miljon personer inne varje dag och lirar. Kolla på några andra spel.. knappt 50.000.

Halo är grymt! Äger alla spel och kommer såklart att köpa Halo 4.

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av modusoperandi:

...att dom tagit bort dom rutta "armor abilities" i multiplayern.
armor lock etc verkligen mördade reach.

+1.

Halo CE AE utan Reach's skräpabilities och jag är nöjd.

+2

För att jag ska bli intresserad så hoppas jag utvecklarna blickar tillbaka på old school Halo. Jag älskade 1an och 2an, 3an hade en b-kampanj men riktigt grym multiplayer.

Så sammanfattat: Kampanj i stil med orginalet eller tvåan, multiplayer i stil med orginalet eller 3an.
Reach dödade serien lite för mig, halvtråkig kampanj och tråkigt power up multiplayer + värdelösa multiplayer banor imo


signatur

Game long and prosper

Medlem

Själv tycker jag att det är för mycket Halo. Halos era är över.

Medlem

Halo skulle bara kunna bli kul igen om dom gör så man har en commander som bygger en bas och alla andra ska försvara och förstöra de andras bas. Typ som *Savage1-2* och *Natural Selection* det är ruggigt roliga och gratis spel NS är en gammal Halflife1 mod. Men om någon skulle ta den idén och utveckla i en riktig påkostad fps miljö skulle det vara underbart..

Natural Selection 2 kommer detta år eller nästa så jag ser helt klart att det är mer värt att köpa än HALO 4 om halo 4 är ett till hjärndött fps

Medlem

Nya grepp tror jag. Mer tyngd och skitig realism. Mindre sköldar och overkliga hopp. Å andra sidan köper jag alltid Halo...

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av modusoperandi:

...att dom tagit bort dom rutta "armor abilities" i multiplayern.
armor lock etc verkligen mördade reach.

+1.

Halo CE AE utan Reach's skräpabilities och jag är nöjd.

+2

För att jag ska bli intresserad så hoppas jag utvecklarna blickar tillbaka på old school Halo. Jag älskade 1an och 2an, 3an hade en b-kampanj men riktigt grym multiplayer.

Så sammanfattat: Kampanj i stil med orginalet eller tvåan, multiplayer i stil med orginalet eller 3an.
Reach dödade serien lite för mig, halvtråkig kampanj och tråkigt power up multiplayer + värdelösa multiplayer banor imo

Aha, vettigt folk ser jag
Håller helt med om det ni skriver, en bra rejäl kampanj som inte bara är ett hafsverk med korridorer som de flesta andra FPS idag, lite mer frihet och massiva strider ftw!
Multiplayer ska vara omväxlande och ha ett rejält djup, det ska ta lite tid innan man lärt sig banorna och alla vapen samt hur man använder dem på bästa sätt, inte bara "spray 'n' pray" mer första DMR/BR/random OP vapen. Viktigast av allt, INGA f*cking Armor Abilities eller Papier-maché fordon där en pansarvagn får stryk av en DMR/sniper i 1vs1.
Fordon = eldkraft, inte självmord.

OnT:
32 spelare?
*Dedikerade servrar (ett måste)
*Välgjorda banor för varje spelsätt, inte copy-paste kampanjbanor (Reach).
*Bra fysik och bra fordon som kan användas i Big Teams eller objektive
* Balanserade vapen och fordon, inte total BR/DMR dominans.

MFZ
Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Javas:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av modusoperandi:

...att dom tagit bort dom rutta "armor abilities" i multiplayern.
armor lock etc verkligen mördade reach.

+1.

Halo CE AE utan Reach's skräpabilities och jag är nöjd.

+2

För att jag ska bli intresserad så hoppas jag utvecklarna blickar tillbaka på old school Halo. Jag älskade 1an och 2an, 3an hade en b-kampanj men riktigt grym multiplayer.

Så sammanfattat: Kampanj i stil med orginalet eller tvåan, multiplayer i stil med orginalet eller 3an.
Reach dödade serien lite för mig, halvtråkig kampanj och tråkigt power up multiplayer + värdelösa multiplayer banor imo

Aha, vettigt folk ser jag
Håller helt med om det ni skriver, en bra rejäl kampanj som inte bara är ett hafsverk med korridorer som de flesta andra FPS idag, lite mer frihet och massiva strider ftw!
Multiplayer ska vara omväxlande och ha ett rejält djup, det ska ta lite tid innan man lärt sig banorna och alla vapen samt hur man använder dem på bästa sätt, inte bara "spray 'n' pray" mer första DMR/BR/random OP vapen. Viktigast av allt, INGA f*cking Armor Abilities eller Papier-maché fordon där en pansarvagn får stryk av en DMR/sniper i 1vs1.
Fordon = eldkraft, inte självmord.

OnT:
32 spelare?
*Dedikerade servrar (ett måste)
*Välgjorda banor för varje spelsätt, inte copy-paste kampanjbanor (Reach).
*Bra fysik och bra fordon som kan användas i Big Teams eller objektive
* Balanserade vapen och fordon, inte total BR/DMR dominans.

även om jag inte tror att dedikerade servers kommer vara aktuellt så vill man ju gärna ha ett regionsfilter på vilka man vill möta.
jag är duktigt less på att få spela mot amerikaner 8 ggr av10 på kvällarna. 250+ i ping är INTE acceptabelt.

men i övrigt känns det som du lyckades pricka in typ allt som man irriterade sig på, tex bandesign i multiplayern.. att köra helt symmetriska banor har väl en poäng rent kompetativt, men det är bra jävla tråkigt i längden.
det man vill ha är lite mer "realistiska" miljöer.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Hade helst velat att dem skulle ha stannat vid Reach. Men, men. Som Boromir en gång sade:

- One, does not simply NOT milk a franchise.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

1
Skriv svar