Halo 4 visas upp i slutet av februari?
Finsk spelblaska röjer att Microsoft kommer visa upp Masterchiefs megaäventyr under Microsoft Spring Showcase.
#halo-4, #bungie, #microsoft-spring-showcase
Att det blir PC-exklusivt.
...ni frågade.
Edit: ja, jag hade ju inte tjutit av lycka, men väl höjt ett ögonblick. Sedan slagit vad om tidpunkten när de ger efter för konsoltrycket och släpper exklusiviteten
En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.
jag vill ha mer story med fokus på personerna. både MC och cortana har varit med ett tag nu och de mentala sviterna från konstant krigande borde kunna komma fram tycker man.
Sedan hoppas man ju att de satsat lite på grafiken. kändes inte alls som att Halo: Reach utnyttjade 360ns fulla potential.
Kanske blir Halo kul igen då? Ska bli intressant att se vad det blir av det hela.
Att det blir PC-exklusivt.
...ni frågade.
Edit: ja, jag hade ju inte tjutit av lycka, men väl höjt ett ögonblick. Sedan slagit vad om tidpunkten när de ger efter för konsoltrycket och släpper exklusiviteten
Haha, hade det blivit PC exklusivt hade t.om jag köpt skiten bara för att
halo nej tack...bara en hjärn död shooter, tycker det inte erbjuder något speciellt huvudtaget, ai alltid lika tråkig, gameplay samma(efter mig)
Fult att det är över en miljon personer inne varje dag och lirar. Kolla på några andra spel.. knappt 50.000.
Halo är grymt! Äger alla spel och kommer såklart att köpa Halo 4.
...att dom tagit bort dom rutta "armor abilities" i multiplayern.
armor lock etc verkligen mördade reach.
+1.
Halo CE AE utan Reach's skräpabilities och jag är nöjd.
+2
För att jag ska bli intresserad så hoppas jag utvecklarna blickar tillbaka på old school Halo. Jag älskade 1an och 2an, 3an hade en b-kampanj men riktigt grym multiplayer.
Så sammanfattat: Kampanj i stil med orginalet eller tvåan, multiplayer i stil med orginalet eller 3an.
Reach dödade serien lite för mig, halvtråkig kampanj och tråkigt power up multiplayer + värdelösa multiplayer banor imo
Game long and prosper
Halo skulle bara kunna bli kul igen om dom gör så man har en commander som bygger en bas och alla andra ska försvara och förstöra de andras bas. Typ som *Savage1-2* och *Natural Selection* det är ruggigt roliga och gratis spel NS är en gammal Halflife1 mod. Men om någon skulle ta den idén och utveckla i en riktig påkostad fps miljö skulle det vara underbart..
Natural Selection 2 kommer detta år eller nästa så jag ser helt klart att det är mer värt att köpa än HALO 4 om halo 4 är ett till hjärndött fps
...att dom tagit bort dom rutta "armor abilities" i multiplayern.
armor lock etc verkligen mördade reach.
+1.
Halo CE AE utan Reach's skräpabilities och jag är nöjd.
+2
För att jag ska bli intresserad så hoppas jag utvecklarna blickar tillbaka på old school Halo. Jag älskade 1an och 2an, 3an hade en b-kampanj men riktigt grym multiplayer.
Så sammanfattat: Kampanj i stil med orginalet eller tvåan, multiplayer i stil med orginalet eller 3an.
Reach dödade serien lite för mig, halvtråkig kampanj och tråkigt power up multiplayer + värdelösa multiplayer banor imo
Aha, vettigt folk ser jag
Håller helt med om det ni skriver, en bra rejäl kampanj som inte bara är ett hafsverk med korridorer som de flesta andra FPS idag, lite mer frihet och massiva strider ftw!
Multiplayer ska vara omväxlande och ha ett rejält djup, det ska ta lite tid innan man lärt sig banorna och alla vapen samt hur man använder dem på bästa sätt, inte bara "spray 'n' pray" mer första DMR/BR/random OP vapen. Viktigast av allt, INGA f*cking Armor Abilities eller Papier-maché fordon där en pansarvagn får stryk av en DMR/sniper i 1vs1.
Fordon = eldkraft, inte självmord.
OnT:
32 spelare?
*Dedikerade servrar (ett måste)
*Välgjorda banor för varje spelsätt, inte copy-paste kampanjbanor (Reach).
*Bra fysik och bra fordon som kan användas i Big Teams eller objektive
* Balanserade vapen och fordon, inte total BR/DMR dominans.
...att dom tagit bort dom rutta "armor abilities" i multiplayern.
armor lock etc verkligen mördade reach.
+1.
Halo CE AE utan Reach's skräpabilities och jag är nöjd.
+2
För att jag ska bli intresserad så hoppas jag utvecklarna blickar tillbaka på old school Halo. Jag älskade 1an och 2an, 3an hade en b-kampanj men riktigt grym multiplayer.
Så sammanfattat: Kampanj i stil med orginalet eller tvåan, multiplayer i stil med orginalet eller 3an.
Reach dödade serien lite för mig, halvtråkig kampanj och tråkigt power up multiplayer + värdelösa multiplayer banor imo
Aha, vettigt folk ser jag
Håller helt med om det ni skriver, en bra rejäl kampanj som inte bara är ett hafsverk med korridorer som de flesta andra FPS idag, lite mer frihet och massiva strider ftw!
Multiplayer ska vara omväxlande och ha ett rejält djup, det ska ta lite tid innan man lärt sig banorna och alla vapen samt hur man använder dem på bästa sätt, inte bara "spray 'n' pray" mer första DMR/BR/random OP vapen. Viktigast av allt, INGA f*cking Armor Abilities eller Papier-maché fordon där en pansarvagn får stryk av en DMR/sniper i 1vs1.
Fordon = eldkraft, inte självmord.
OnT:
32 spelare?
*Dedikerade servrar (ett måste)
*Välgjorda banor för varje spelsätt, inte copy-paste kampanjbanor (Reach).
*Bra fysik och bra fordon som kan användas i Big Teams eller objektive
* Balanserade vapen och fordon, inte total BR/DMR dominans.
även om jag inte tror att dedikerade servers kommer vara aktuellt så vill man ju gärna ha ett regionsfilter på vilka man vill möta.
jag är duktigt less på att få spela mot amerikaner 8 ggr av10 på kvällarna. 250+ i ping är INTE acceptabelt.
men i övrigt känns det som du lyckades pricka in typ allt som man irriterade sig på, tex bandesign i multiplayern.. att köra helt symmetriska banor har väl en poäng rent kompetativt, men det är bra jävla tråkigt i längden.
det man vill ha är lite mer "realistiska" miljöer.
“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”