10 miljoner sålda Battlefield 3

Robot
10 miljoner sålda Battlefield 3

Svenska Dice storspel har sprängt 10-miljonsbarriären – men det var inte ensamt. Ännu ett EA-spel har just nått den fantastiska milstolpen.

#battlefield-3, #ea, #fifa-12, #madden-nfl-12, #star-wars-the-old-republic


Medlem
10 miljoner sålda Battlefield 3

Nice


signatur

//Peace out

för den som är förvånad över att fifa sålt så bra och generellt andra sportspel: Sportspel SÄLJER! trist nog.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

för den som är förvånad över att fifa sålt så bra och generellt andra sportspel: Sportspel SÄLJER! trist nog.

Trist nog?

Är inte så jävla roligt om man är 3-4 st hemma hos nån polare och spelar och man sitter och spelar BF3. Då är FIFA och NHL bra mycket roligare

Medlem
Skrivet av Manna:
Skrivet av Vincent_graymore:

för den som är förvånad över att fifa sålt så bra och generellt andra sportspel: Sportspel SÄLJER! trist nog.

Trist nog?

Är inte så jävla roligt om man är 3-4 st hemma hos nån polare och spelar och man sitter och spelar BF3. Då är FIFA och NHL bra mycket roligare

Nej?

Inaktiv

Väldigt bra siffror, BF3 har tagit en stor bit av marknaden. Får se hur mycket MW3 sålt när Activision presenterar sina siffror. Men det ska tydligen inte gått lika bra som Black Ops t.ex. här i EU.

Medlem

SÅLDA Ja,
Men hur många spelar det aktivt?
Det skulle vara en bättre siffra tycker jag


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

SÅLDA Ja,
Men hur många spelar det aktivt?
Det skulle vara en bättre siffra tycker jag

Håller med!

Jag spelade under de första två veckorna efter release, men spelet led av för stora brister för att man skulle orka fortsätta och en del av dem som finns går inte ens att patchas bort.. client side *host*..
Ne, vill man ha en bra shooter så är det fortfarande CoD som gäller.

Inaktiv
Skrivet av Vincent_graymore:

för den som är förvånad över att fifa sålt så bra och generellt andra sportspel: Sportspel SÄLJER! trist nog.

Även om jag personligen tycker att det är skittråkigt med sportspel så är jag inte alls förvånad att sportspel säljer så bra. Alla fattar vad spelen går ut på och kontrollerna har sett så gott som likadana ut dom senaste 10 åren. Sportspelen kan EA mjölka som satan i all evighet om dom så vill.

Medlem

Jag längtar tillbaka till den tiden då fps spelutvecklarna inte var tvungna att göra allt så jävla förenklat och fördummat för att det ska passa casual spelarna.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Köpet det i går nice att man är en av dom 10 miljonerna då

Medlem

Snart kmr bf4!! JAAA

Medlem
Skrivet av MasterCrazy:

Snart kmr bf4!! JAAA

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Ne, vill man ha en bra shooter så är det fortfarande CoD som gäller.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Spelar både BF3 och SWTOR och älskar båda spelen. Kör hårt! Kan bara beklaga att andra inte har den goda smaken att inse att COD och WoW är... skit.

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av Godofcheese:

SÅLDA Ja,
Men hur många spelar det aktivt?
Det skulle vara en bättre siffra tycker jag

Håller med!

Jag spelade under de första två veckorna efter release, men spelet led av för stora brister för att man skulle orka fortsätta och en del av dem som finns går inte ens att patchas bort.. client side *host*..

Samma här. Jag tog chansen och räknade helt enkelt med att de skulle se till att det var spelbart så man köpte det direkt. Aldrig mer det misstaget. Grattis till Dice/EA som fooled me once.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Hade jag fått välja idag hade jag aldrig köpt BF3. Sämsta spelköpet på länge, tyvärr.

Medlem

bra jobbat dice
Men till nästa BF vill jag ha ännu mer destruction!

Moderator | Testpilot
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Vincent_graymore:

för den som är förvånad över att fifa sålt så bra och generellt andra sportspel: Sportspel SÄLJER! trist nog.

Även om jag personligen tycker att det är skittråkigt med sportspel så är jag inte alls förvånad att sportspel säljer så bra. Alla fattar vad spelen går ut på och kontrollerna har sett så gott som likadana ut dom senaste 10 åren. Sportspelen kan EA mjölka som satan i all evighet om dom så vill.

OM ni inte spelar spelen försök inte få det låta som att ni kan allting om det. Sportspelen är VERKLIGEN INTE som det var för 10 år sedan. FIFA och Hockey spelen (som exempell) är väldigt bra. Det kommer inte mycket nytt varje år, men säg från 2007 till 2009/10 så blir det radikala skillnader.

Nya FIFA säljer för det är ett väldigt bra fotbollspel, go EA!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Hade jag fått välja idag hade jag aldrig köpt BF3. Sämsta spelköpet på länge, tyvärr.

Förklaring?

Medlem
Skrivet av VelociRaptor:
Skrivet av Friberg:

Hade jag fått välja idag hade jag aldrig köpt BF3. Sämsta spelköpet på länge, tyvärr.

Förklaring?

Känns inte som ett Battlefield-spel alls.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av VelociRaptor:
Skrivet av Friberg:

Hade jag fått välja idag hade jag aldrig köpt BF3. Sämsta spelköpet på länge, tyvärr.

Förklaring?

Känns inte som ett Battlefield-spel alls.

Jag hade inte köpt det eftersom skiten bara kraschade för mig. Har inte prövat ifall problemet är fixat, men är tveksam


signatur

Game long and prosper

Medlem

Bra spel. Fick ändå ut 190h speltid av det, men hade faktiskt hoppats på mer. Känns inte alls som en uppföljare till BF2. För mkt run n gun för mig.

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

för den som är förvånad över att fifa sålt så bra och generellt andra sportspel: Sportspel SÄLJER! trist nog.

Du kan ju ha spelat fifa serien senaste åren, För detta FIFA är lätt det bästa någonsin och ett riktigt jävla kul samma med NHL!

Medlem
Skrivet av Friberg:

Hade jag fått välja idag hade jag aldrig köpt BF3. Sämsta spelköpet på länge, tyvärr.

Inte köpt mycket spel senaste tiden då eller?

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag hade inte köpt det eftersom skiten bara kraschade för mig. Har inte prövat ifall problemet är fixat, men är tveksam

Till dig och alla andra som klagar på att det kraschade/laggade/inte gick att koppla upp första månaden:

Något som vi PC-spelare får dras med och måste börja inse att när spelen kodas så måste de anpassas för MILJARDER kombinationer av cpu, gpu, os, isp, routrar, etc.
All denna underbara hård- och mjukvara som vi kan skräddarsy för att få datorerna att passa våra behov gör det SVÅRARE för dem att programmera och de kan inte testa alla kombinationer och de kan inte känna till alla specifika problem som kan uppstå vid launch.

Det är bara att acceptera och lära sig att rapportera buggar, prata med communityn och ha tålamod

Medlem

Eftersom jag är sport intresserad och en extrem NHL-nörd gillar jag NHL spel, finns inga bättre spel enligt mig. FIFA är också bra.

Medlem
Skrivet av jimmah:
Skrivet av Friberg:

Hade jag fått välja idag hade jag aldrig köpt BF3. Sämsta spelköpet på länge, tyvärr.

Inte köpt mycket spel senaste tiden då eller?

Tja, blev ju en hel del under Steams reor kan jag säga.

Medlem

Meh BF3 vart värt sina pengar när DLC släppte ... BF2banor ibf 3 <3


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

För spelmarknaden är det betydligt viktigare med sålda exemplar än "aktiva spelare".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar