Skyrim's Creation Kit – ett smakprov

Robot
Skyrim's Creation Kit – ett smakprov

Snart kan du ladda ner Skyrims "verktygslåda" gratis från Steam. Att ladda upp och hitta bra moddar sägs dessutom bli lättare än någonsin med Skyrim Workshop.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda


Medlem
Skyrim's Creation Kit – ett smakprov

Ser bra och detaljerat ut. Tänk att Bethesda egentligen inte tjänar några pengar på det här. Och det är ganska mycket jobb att skapa SDK för allmänheten att använda.

Grattis alla moddare


signatur

Imperator

Medlem

Props till både Bethesda och Valve. Ser riktigt lovande ut. Ska bli kul att sätta sig ner och leka lite igen. Var allt för många år sen.

Medlem

Mkt bra


signatur

Meep!

Medlem

Ska ta och försöka lära mig använda Creation Kit:et denna gången. Är lite besviken på hur lätta många dungeons är, och hur de "svårare" består av hack and slash istället för riktiga pussel, så tänkte skapa lite större "Indiana Jones" dungeons. Inte sånna lätta "pussel" som Skyrim redan har, vänd på klon och kolla på kombinationen, eller vrida på statyer så de matchar en viss kombination, och så står det en skylt bakom varenda gång som visar vad det är för symbol man ska använda. Vill ha något som verkligen utmanar spelaren att börja tänka.

Tänkte också försöka ordna in lite naturlig musik. Så trött på musiken i Skyrim, konstant loopande, så jag har stängt av den. VÄLDIGT mycket ljud som dykt upp sen dess, fast finns en sak jag saknar. Musik, som sagt. Så ska försöka ordna fram några nya gäng NPCs som tillhör Bard's College(kanske) som står och spelar musik på gatorna istället. Kanske t.om fler NPCs i städerna, och lite "chatter" på marknader i städer, särskilt de större, så det känns mer befolkat.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Ska ta och försöka lära mig använda Creation Kit:et denna gången. Är lite besviken på hur lätta många dungeons är, och hur de "svårare" består av hack and slash istället för riktiga pussel, så tänkte skapa lite större "Indiana Jones" dungeons. Inte sånna lätta "pussel" som Skyrim redan har, vänd på klon och kolla på kombinationen, eller vrida på statyer så de matchar en viss kombination, och så står det en skylt bakom varenda gång som visar vad det är för symbol man ska använda. Vill ha något som verkligen utmanar spelaren att börja tänka.

Tänkte också försöka ordna in lite naturlig musik. Så trött på musiken i Skyrim, konstant loopande, så jag har stängt av den. VÄLDIGT mycket ljud som dykt upp sen dess, fast finns en sak jag saknar. Musik, som sagt. Så ska försöka ordna fram några nya gäng NPCs som tillhör Bard's College(kanske) som står och spelar musik på gatorna istället. Kanske t.om fler NPCs i städerna, och lite "chatter" på marknader i städer, särskilt de större, så det känns mer befolkat.

Följ drömmen! Den modden vill jag gärna ha.
OffT: Pratade inte Bethesda om att ett modpaket till konsoler också var under planering för ett år sedan?
EDIT: Här är artikeln!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ooh, verklar riktigt trevligt Har inte lirat Skyrim på länge nu, men funderar på att göra det när det väl kommer lite kul plugins.

Medlem

Verkar riktigt nice med steam workshop :o. Go mods!

Medlem

Så ska det se ut!

Medlem

Min kärlek till Bethesda växer ännu mer efter sånt här. Och Valve, såklart.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Klockrent upplägg.

Medlem

Tror inte riktigt på Steam Workshop i och med att det ser ut som att den bara pallar mods gjorda direkt i CS. Dvs inget stöd för användargjorda texturer, modeller eller ljud.. fast det skulle väl skapa problem ifall någon laddade upp något copyrightskyddat.


signatur
Medlem

De skulle ju släppa det här i januari. Jag har väntat och väntat. Har inte startat Skyrim sedan Skyrim Workshop offentliggjordes. Skyrim är fult och ospelbart utan moddar. Tidigare har jag haft väldigt osmidiga mod-lösningar som tar tid. Därför väntar jag på denna lösning. Släpp den nån gång då så att jag kan spela mitt spel. -_-

Medlem

Jag trodde detta släpptes igår?

Medlem

Coolt så in i helvete!

Medlem

Smidigt, det gillas. Att moda spel har aldrig varit en vidare kul process med mods som kräver andra mods för att fungera etc.

Medlem

sånt här gillar vi

Medlem

Åh! Det här var ju helt perfekt och bäst! Nu ökade livslängden på detta spel med många procent!! Härligt!! <3


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

riktigt bra! detta gillar vi!

Medlem
Skrivet av Reize:

Ser bra och detaljerat ut. Tänk att Bethesda egentligen inte tjänar några pengar på det här. Och det är ganska mycket jobb att skapa SDK för allmänheten att använda.

Grattis alla moddare

De tjänar indirekt pengar när folk köper deras spel för att få tillgång till oändligt med bra moddar.

Skrivet av Mikaelh:

De skulle ju släppa det här i januari. Jag har väntat och väntat. Har inte startat Skyrim sedan Skyrim Workshop offentliggjordes. Skyrim är fult och ospelbart utan moddar. Tidigare har jag haft väldigt osmidiga mod-lösningar som tar tid. Därför väntar jag på denna lösning. Släpp den nån gång då så att jag kan spela mitt spel. -_-

Det har gått alldeles utmärkt att använda moddar i Skyrim med NMM, inte ett dugg osmidigt.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Reize:

Ser bra och detaljerat ut. Tänk att Bethesda egentligen inte tjänar några pengar på det här. Och det är ganska mycket jobb att skapa SDK för allmänheten att använda.

Grattis alla moddare

De tjänar indirekt pengar när folk köper deras spel för att få tillgång till oändligt med bra moddar.

Skrivet av Mikaelh:

De skulle ju släppa det här i januari. Jag har väntat och väntat. Har inte startat Skyrim sedan Skyrim Workshop offentliggjordes. Skyrim är fult och ospelbart utan moddar. Tidigare har jag haft väldigt osmidiga mod-lösningar som tar tid. Därför väntar jag på denna lösning. Släpp den nån gång då så att jag kan spela mitt spel. -_-

Det har gått alldeles utmärkt att använda moddar i Skyrim med NMM, inte ett dugg osmidigt.

Jag kan nog tänka mig att en del pirate köper skyrim på steam för att få tillgång till dess moddar lätt och smidigt, även om skyrimnexus har sin egen programvara för att uppdatera modversioner och så. Dock är den nog inte lika utvecklad eller smidig som steams version.

Medlem

"For our Skyrim PC fans, the Creation Kit is on track for release on Tuesday. And, we also have a special surprise with it."

Inte väldigt försenat iaf

1
Skriv svar