Speltoppen: Battlefield 3 tillbaka i topp

Robot
Speltoppen: Battlefield 3 tillbaka i topp

Efter att ha blivit snuvad på förstaplatsen av den galaktiska republiken under tre veckor slår Battlefield 3 tillbaka.

#star-wars-the-old-republic, #battlefield-3, #fifa-12, #ea


Medlem
Speltoppen: Battlefield 3 tillbaka i topp

antar att jag inte var den enda som valde att köpa spelet lite senare

Medlem

Jag har sagt det 1000 gånger men säger det igen.. Att veta hur bra spelen sålt i Sverige är i princip helt ointressant för att veta hur det påverkar industrin och utvecklare och utgivares planer framåt. Kan vi inte få en internationell lista istället?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Jag har sagt det 1000 gånger men säger det igen.. Att veta hur bra spelen sålt i Sverige är i princip helt ointressant för att veta hur det påverkar industrin och utvecklare och utgivares planer framåt. Kan vi inte få en internationell lista istället?

De flesta listor är ganska ointressanta så länge de inte innehåller digitala siffror, men de sifforna hålls ganska hårt i.

Medlem

Det märks på Xbox360, nästintill omöjligt att spela ihop, online om man inte vill köra co-op.
Bristen på servrar utan Automat Balanserad Lag, märks tydligt men ett helt ok spel för lone-wolfing.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Det märks på Xbox360, nästintill omöjligt att spela ihop, online om man inte vill köra co-op.
Bristen på servrar utan Automat Balanserad Lag, märks tydligt men ett helt ok spel för lone-wolfing.

Ps3 och PC har alltid varit starkare plattformer i Sverige när det gäller försäljning, de brukar toppa listorna. Dock kan det bero mycket på att 360-spel säljer väldigt bra begagnat på Game och liknande, eller att det är lätt och billigt att importera från England

Medlem
Skrivet av Preed:

Jag har sagt det 1000 gånger men säger det igen.. Att veta hur bra spelen sålt i Sverige är i princip helt ointressant för att veta hur det påverkar industrin och utvecklare och utgivares planer framåt. Kan vi inte få en internationell lista istället?

Jag håller med om att det inte visar hela bilden men jag kan dock intyga att det är ett stort tillflöde av nya spelare fortfarande, sedan jul har antalet nya spelare ökat rejält.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

haha, again with this shit.

Medlem

BF3 är värd sin plats!

Nu är priserna nere på 200:- för PC-versionen, så klart att folk börjar köpa nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Frixzon:

BF3 är värd sin plats!

Jämför man med det där "rymdäventyret" så ABSOLUT.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag kommer inte ihåg i vilken nyhetstråd, eller vilka det var som sa det, men här ser vi ju att BF3 säljer bättre på PC än konsoll.

Så ni som säger att multiplattform ALLTID säljer bättre på konsoller än på PC, ni har fel.

Personen som citerade mig sa även att det gick i ordningen xbox 360 > PS3 > PC, så han hade ju totalfel!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tycker det visar hur stort utbredning av PC spelande det är i Sverige jämfört med andra länder

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag kommer inte ihåg i vilken nyhetstråd, eller vilka det var som sa det, men här ser vi ju att BF3 säljer bättre på PC än konsoll.

Så ni som säger att multiplattform ALLTID säljer bättre på konsoller än på PC, ni har fel.

Personen som citerade mig sa även att det gick i ordningen xbox 360 > PS3 > PC, så han hade ju totalfel!

Tyvärr men det är nog du som har fel. När man talar om försäljning brukar man tala internationellt, och där krossar konsol PC även i detta fall, precis som vanligt. Undantag finns men de är så få och små att de inte är nämnvärda, utan snarast bekräftar regeln.
Som du cokså ser på listan så ligger (föra förvånande) ett Sims-relaterat spel på 7:e plats, de brukar också hamna väldigt högt just i sverige och på PC, men på Internationella listor lyser de med sin frånvaro i jämförelse.
I Sverige är Pc väldigt starkt, sen kommer Ps3 och 360 är svagast, speciellt när det gäller nyköp, då 360 har en väldigt levande begagnat-marknad (se Game m.fl) jämfört med de speciellt Pc men även Ps3. Så du kan vara lugn, konsol krossar PC internationellt men sverige satsar hårt på att hålla motståndet uppe

Medlem

Härligt att spelet som krånglade mest år 2011 ligger 1:a

Medlem
Skrivet av WhiteHorse:

Härligt att spelet som krånglade mest år 2011 ligger 1:a

Krånglar ännu mer 2012 för mig

Skrivet av Dunder:

Jag kommer inte ihåg i vilken nyhetstråd, eller vilka det var som sa det, men här ser vi ju att BF3 säljer bättre på PC än konsoll.

Så ni som säger att multiplattform ALLTID säljer bättre på konsoller än på PC, ni har fel.

Personen som citerade mig sa även att det gick i ordningen xbox 360 > PS3 > PC, så han hade ju totalfel!

Det blir något snedvridet att bara ta med Sveriges spelförsäljning i sådana diskussioner.

Medlem

Bra BF!
Nu lär ni har så mycket resurser så nu ska ni allt kunna göra ett ordentligt, stort, problemfritt spel! BF4.

Jag fattar inte hur, men dice har någon trend att lyckas släppa sönderbuggiga spel. (Speciellt vid release)

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Newklear:

Jag kommer inte ihåg i vilken nyhetstråd, eller vilka det var som sa det, men här ser vi ju att BF3 säljer bättre på PC än konsoll.

Så ni som säger att multiplattform ALLTID säljer bättre på konsoller än på PC, ni har fel.

Personen som citerade mig sa även att det gick i ordningen xbox 360 > PS3 > PC, så han hade ju totalfel!

Tyvärr men det är nog du som har fel. När man talar om försäljning brukar man tala internationellt, och där krossar konsol PC även i detta fall, precis som vanligt. Undantag finns men de är så få och små att de inte är nämnvärda, utan snarast bekräftar regeln.
Som du cokså ser på listan så ligger (föra förvånande) ett Sims-relaterat spel på 7:e plats, de brukar också hamna väldigt högt just i sverige och på PC, men på Internationella listor lyser de med sin frånvaro i jämförelse.
I Sverige är Pc väldigt starkt, sen kommer Ps3 och 360 är svagast, speciellt när det gäller nyköp, då 360 har en väldigt levande begagnat-marknad (se Game m.fl) jämfört med de speciellt Pc men även Ps3. Så du kan vara lugn, konsol krossar PC internationellt men sverige satsar hårt på att hålla motståndet uppe

I stort sett bara i Storbritannien och USA som konsoler krossar. Samt att de flesta PC-spelare från de länderna köper digitalt. Kollar man i Tyskland t.ex. är det PC som gäller och inget annat. Man kan säga samma sak generellt över hela Europa och Asien.

Medlem

Kul! att SWTOR är högre upp än sims och cs.


signatur

hur tjattar man

1
Skriv svar