Medlem

Det här måste vara det första "riktiga" spelet som recenseras i år va? NU KÖR VI

Skrivet av Soothsayer:

Njäe, nu kanske det egentligen jag som bara är dåligt med i svängarna. Men jag har inte ens läst RE omdömet faktiskt(varit med i debatten), var endast de förra SC artiklarnas marknadsföringsdebatt jag riktade det mot faktiskt. Det var verkligen inte menat mot någon på redaktionen och tyckte istället SC recensionen var riktigt bra.

Ok, jag höll faktiskt nästan själv på att be dig "släppa sargen" då jag också trodde du var kvar i RE Revelations diskussionen men då har du bara missat en diskussion som halva läsarkretsen varit involverad i och som upprörde många i alla möjliga riktningar


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Muspk och Soothsayer vinner dagens dåliga sarkasmpris. Pris i form av läskurs, eftersom allt vi skriver inte går in, hämtas i receptionen.

Snarare väldigt rättfärdigad, ett spel som fått så mycket skit på grund av en sexistisk marknadsföringen, får i själva fallet bra recensioner för ett bra spel. "Dom får marknadsföra det på sex om dom inte kan göra ett ordentligt spel" är ett argument som verkligen inte håller (men säkert var de vanligaste att läsa i dom andra Soulcalibur V artiklarna), marknadsföringsteknik bygger på försäljningstatistik och konsumenterna. Vart ligger det dåliga i den sarkasmen?

Jag tror både du och jag vet att jag syftar på den sarkastiska känga du ville måtta mot debatten kring marknadsföringen av spelet (samt indirekt recensentens ställningstagande i Resident Evil: Revelations-omdömet). Men nog om det.

Jag tror heller ingen från redaktionen har klankat ner på bröst som en generellt trevlig grej utan faktumet att de används för att kränga spel, vilket är något helt annat.

Så, låt oss fortsätta att uppskatta Simons text!

Njäe, nu kanske det egentligen jag som bara är dåligt med i svängarna. Men jag har inte ens läst RE omdömet faktiskt(varit med i debatten), var endast de förra SC artiklarnas marknadsföringsdebatt jag riktade det mot faktiskt. Det var verkligen inte menat mot någon på redaktionen och tyckte istället SC recensionen var riktigt bra.

fel av mig då, ber om ursäkt. Kramfest!


signatur
Medlem
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Muspk och Soothsayer vinner dagens dåliga sarkasmpris. Pris i form av läskurs, eftersom allt vi skriver inte går in, hämtas i receptionen.

Snarare väldigt rättfärdigad, ett spel som fått så mycket skit på grund av en sexistisk marknadsföringen, får i själva fallet bra recensioner för ett bra spel. "Dom får marknadsföra det på sex om dom inte kan göra ett ordentligt spel" är ett argument som verkligen inte håller (men säkert var de vanligaste att läsa i dom andra Soulcalibur V artiklarna), marknadsföringsteknik bygger på försäljningstatistik och konsumenterna. Vart ligger det dåliga i den sarkasmen?

Menar du att det inte existerar några dåliga spel som sålts med sex?
Lollipop Chainsaw ser fantastiskt dåligt ut, en Lolita som springer runt med motorsåg, smaken är som baken, Jag gillar oxå sex, bröst & rumpor, men var sak har sin plats och i spel vill jag främst ha bra spelmekanik & story, jag köper inte spel för att onanera till huvudkaraktärens inzoomad tangatrosa. Går man igång på sånt? BloodRayne1&2, Rumble Roses & Leisure Suit Larry kanske kan va något isf!? ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Härligt att de lyckas göra ett bra spel, vilket då förvånar mig att man försöker trycka upp överdimensionerade animerade bröst i ansiktet på folk.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
12
Skriv svar